• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hånfulla banker

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
D

Dflex

Gäst
Poäng: 0
Nu återger du bara en mening ur konversationen från banken men att avslå en ansökan är enligt mig inte samma sak som att vara hånfull.

Jag har känner verkligen med er och har själv suttit med höga lån. Ser man på saken ur bankens perspektiv och deras riskberäkning så tycker jag dock att beslutet är fullt rimligt trots att ni skött era amorteringar. Trots att jag försvarar banken hoppas jag att ni hittar en lösning!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Nu återger du bara en mening ur konversationen från banken men att avslå en ansökan är enligt mig inte samma sak som att vara hånfull.

Jag har känner verkligen med er och har själv suttit med höga lån. Ser man på saken ur bankens perspektiv och deras riskberäkning så tycker jag dock att beslutet är fullt rimligt trots att ni skött era amorteringar. Trots att jag försvarar banken hoppas jag att ni hittar en lösning!
Nja, det handlar ju oxå om hur man hanterar sina kunder. Jag har haft samma och känt en enorm frustration när man inte får gehör från sin egen bank. Så det är ju inte bara sakfrågan (få lån) men hur man försöker eller inte försöker lösa kundens ekonomi. Storbankerna HB och Nordea har ju förstås betydligt fyrkantiga och har sina regler att följa. Andra banker som Nordax fyller ett behov och tjänar storkovan på det. De är trevliga och tillmötesgående även när de INTE kan godkänna lån. De gör sitt bästa för att hjälpa kunden ändå.
 

skulden

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
12 Februari 2015
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Nja, det handlar ju oxå om hur man hanterar sina kunder. Jag har haft samma och känt en enorm frustration när man inte får gehör från sin egen bank. Så det är ju inte bara sakfrågan (få lån) men hur man försöker eller inte försöker lösa kundens ekonomi. Storbankerna HB och Nordea har ju förstås betydligt fyrkantiga och har sina regler att följa. Andra banker som Nordax fyller ett behov och tjänar storkovan på det. De är trevliga och tillmötesgående även när de INTE kan godkänna lån. De gör sitt bästa för att hjälpa kunden ändå.

Ja precis. Dom ville inte ens lyssna på oss dom tog inte ens en upplysning utan avfärdade oss direkt. Där av känner jag det som att han var hånfull. Jag förstår att dom inte kan hjälpa men dom ville inte ens lyssna å det stör mig!
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Men jag är fortfarande så rädd att det ska skita sig. Att dom oxå ska hånle och vända oss ryggen.
En nichad bank som Nordax som likt Bluestep och Marginalen riktar in sig på oss som traditionella banker inte skulle ta i tång med. Så jag hade inte oroat mig proaktivt

Nja, det handlar ju oxå om hur man hanterar sina kunder. Jag har haft samma och känt en enorm frustration när man inte får gehör från sin egen bank. Så det är ju inte bara sakfrågan (få lån) men hur man försöker eller inte försöker lösa kundens ekonomi. Storbankerna HB och Nordea har ju förstås betydligt fyrkantiga och har sina regler att följa. Andra banker som Nordax fyller ett behov och tjänar storkovan på det. De är trevliga och tillmötesgående även när de INTE kan godkänna lån. De gör sitt bästa för att hjälpa kunden ändå.
Exakt. Kundservice är A och O. Att man inte kan bevilja lånet för man inte fyller alla boxar är en sak, men bli behandlad med respekt och gott bemötande är helt olika saker!

Jag kanske är arbetsskadad från jobbat inom handel och service branschen innan jag sadlade om till IT.. i don't know :)
 

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Har precis gjort exakt det med Nordax hjälp. Det tog lite tid innan allt var fixat men nu är det ordnat. Räkna med över 5% ränta. Fast i 3 månader. De är mycket enkla och trevliga att ha göra med. Inga översittare fasoner, alls.

Du skriver att du fick hjälp av Nordax med 1,4 miljoner i blanco . Kan du berätta lite mer om förutsättningar och på vilket sätt dom hjälpte dig ? Fick du baka in i bolånet ?
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
325
Poäng
477
Har samma erfarenhet av Nordea. Ovänliga, bökiga, nedlåtande. Har varit kund sen typ barnsben men vad får man för att vara en lojal kund idag? Vi hade dock en del pengar på kontot en gång (min sambo var spelmissbrukare), då var det ett helt annat bemötande. Så genomskinligt. Vi har våra bolån hos Nordea och så fort vår skuldsanering är över kommer jag välja en annan bank. Jag var väldigt ledsen över att jag inte kunde göra det när uppgifterna kom fram om pengatvätt.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Nu återger du bara en mening ur konversationen från banken men att avslå en ansökan är enligt mig inte samma sak som att vara hånfull.

Jag har känner verkligen med er och har själv suttit med höga lån. Ser man på saken ur bankens perspektiv och deras riskberäkning så tycker jag dock att beslutet är fullt rimligt trots att ni skött era amorteringar. Trots att jag försvarar banken hoppas jag att ni hittar en lösning!
Benägen att hålla med, de är lite som parkeringsvakter, gör bara sitt jobb.
Dock vill jag tro att fullt normala människor endast budar med ett godkänt lånelöfte, någon annan garanti finns ju inte idag.. samtidigt om det dras tillbaka i sista sekund så har ju förutsättningarna förändrats under vägens gång... Annars dras det ju inte tillbaka.. komplex fråga faktiskt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp