- Blev medlem
- 6 November 2011
- Meddelanden
- 1 263
- Mottagna reaktioner
- 407
- Poäng
- 557
så när man söker deras Bo lån så tas inte Bisnode också utan endast UC?
för när man söker samlingslån hos Lendo så tar Nordax alltid en Bisnode också
Nja, det handlar ju oxå om hur man hanterar sina kunder. Jag har haft samma och känt en enorm frustration när man inte får gehör från sin egen bank. Så det är ju inte bara sakfrågan (få lån) men hur man försöker eller inte försöker lösa kundens ekonomi. Storbankerna HB och Nordea har ju förstås betydligt fyrkantiga och har sina regler att följa. Andra banker som Nordax fyller ett behov och tjänar storkovan på det. De är trevliga och tillmötesgående även när de INTE kan godkänna lån. De gör sitt bästa för att hjälpa kunden ändå.Nu återger du bara en mening ur konversationen från banken men att avslå en ansökan är enligt mig inte samma sak som att vara hånfull.
Jag har känner verkligen med er och har själv suttit med höga lån. Ser man på saken ur bankens perspektiv och deras riskberäkning så tycker jag dock att beslutet är fullt rimligt trots att ni skött era amorteringar. Trots att jag försvarar banken hoppas jag att ni hittar en lösning!
Nja, det handlar ju oxå om hur man hanterar sina kunder. Jag har haft samma och känt en enorm frustration när man inte får gehör från sin egen bank. Så det är ju inte bara sakfrågan (få lån) men hur man försöker eller inte försöker lösa kundens ekonomi. Storbankerna HB och Nordea har ju förstås betydligt fyrkantiga och har sina regler att följa. Andra banker som Nordax fyller ett behov och tjänar storkovan på det. De är trevliga och tillmötesgående även när de INTE kan godkänna lån. De gör sitt bästa för att hjälpa kunden ändå.
En nichad bank som Nordax som likt Bluestep och Marginalen riktar in sig på oss som traditionella banker inte skulle ta i tång med. Så jag hade inte oroat mig proaktivtMen jag är fortfarande så rädd att det ska skita sig. Att dom oxå ska hånle och vända oss ryggen.
Exakt. Kundservice är A och O. Att man inte kan bevilja lånet för man inte fyller alla boxar är en sak, men bli behandlad med respekt och gott bemötande är helt olika saker!Nja, det handlar ju oxå om hur man hanterar sina kunder. Jag har haft samma och känt en enorm frustration när man inte får gehör från sin egen bank. Så det är ju inte bara sakfrågan (få lån) men hur man försöker eller inte försöker lösa kundens ekonomi. Storbankerna HB och Nordea har ju förstås betydligt fyrkantiga och har sina regler att följa. Andra banker som Nordax fyller ett behov och tjänar storkovan på det. De är trevliga och tillmötesgående även när de INTE kan godkänna lån. De gör sitt bästa för att hjälpa kunden ändå.
Har precis gjort exakt det med Nordax hjälp. Det tog lite tid innan allt var fixat men nu är det ordnat. Räkna med över 5% ränta. Fast i 3 månader. De är mycket enkla och trevliga att ha göra med. Inga översittare fasoner, alls.
Benägen att hålla med, de är lite som parkeringsvakter, gör bara sitt jobb.Nu återger du bara en mening ur konversationen från banken men att avslå en ansökan är enligt mig inte samma sak som att vara hånfull.
Jag har känner verkligen med er och har själv suttit med höga lån. Ser man på saken ur bankens perspektiv och deras riskberäkning så tycker jag dock att beslutet är fullt rimligt trots att ni skött era amorteringar. Trots att jag försvarar banken hoppas jag att ni hittar en lösning!