Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höja Vivuslån för att lösa Nanolån eller Avida inkasso??

Hej ligger 20 dagar efter med ett Nanokredit lån dvs det skulle ha varit återbetalt 30/9 men kunde inte lösa det utan tänkte låta det gå till Avida inkasso. Men de sista veckorna har jag läst så mycket negativt om Avida här på forumet och fått ett erbjudande om att höja mitt Vivus lån som gör att jag då skulle kunna lösa Nanokreditlånet med det. Tycker ni att det är en bra lösning eller ska jag välja inkasso istället? Behöver få råd av er andra för jag vet inte vad som är bäst. Vill ju inte att Avida ska få för sig att skicka till KFM och jag då riskerar en anmärkning. Så vad tycker ni är bäst då jag inte kan lösa Nanoskulden på annat sätt.

Om du nu tar ett nytt vivus lån så hoppas jag för din skull att du löser den summan så fort som möjligt. Du kanske slipper Nanokredit, men istället hamnar du i en situation där du får ett lån som är för stort för att betala på en gång. Och med det följer månader av förlängningsavgifter som helt går till spillo. Tänk noga!

Man får inte en anmärkning så fort ett ärende hamnar hos KFM. Du kan lugnt vänta in lönen eller annan typ av inkomst och därefter lösa lånet/lånen som ligger i "farozonen".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp