- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 41
Nej det är inte alls konstigt. Jag har också haft hopp om att få godkänd många ggr men inte alla gånger har det blivit så. Dock har jag aldrig blivit förbannad och skrivit 17 inlägg om att fått avslag. Kanske blivit besviken men aldrig trott att det är självklarhet att bli godkänd. Det är skillnadenTycker du det är konstigt att folk har hopp om att kanske kunna lösa dyrare krediter, till bättre villkor?
Är det inte rätt logiskt att man blir besviken? När folk redan som det är går runt och oroar sig över hur de ska klara nästa månad, över hur livet kanske fallerar?
Hat kanske inte är rätt väg, men det är väl fullt förståeligt att människor blir besvikna när de tror att de uppfyller kraven?
- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 41
Ja det är konstigt, ingenting här hellerNu får dom väl vakna? Varför registrerar dom inte betalningarna
- Meddelanden
- 259
- Mottagna reaktioner
- 196
- Poäng
- 367
Blev precis registrerat här.Nu får dom väl vakna? Varför registrerar dom inte betalningarna
- Meddelanden
- 279
- Mottagna reaktioner
- 83
- Poäng
- 227
Från 30-50?Avslag…..
- Meddelanden
- 303
- Mottagna reaktioner
- 236
- Poäng
- 407
Inte fått registrering än haha. 

F
Fairloooo
Gäst
Poäng: 0
Fick höja 30 till 50 och fick några procent lägre ränta.
Har senaste månaden flertalet förfrågningar på bisnode från diverse saker
Har senaste månaden flertalet förfrågningar på bisnode från diverse saker
- Meddelanden
- 1 583
- Mottagna reaktioner
- 540
- Poäng
- 627
Min man fick höja från 50000 till 100000, sänkt ränta också. Han har betalt 3 gånger på 50000 kr och flera förfrågningar sista 3 månaderna på bisnode, inte enbart från Fairlo. Så dom går nog mest efter sin egna score...
- Meddelanden
- 737
- Mottagna reaktioner
- 114
- Poäng
- 317
Det är ett lotteri vem som får höja och inte. Jag fick avslag till 100 idag.Min man fick höja från 50000 till 100000, sänkt ränta också. Han har betalt 3 gånger på 50000 kr och flera förfrågningar sista 3 månaderna på bisnode, inte enbart från Fairlo. Så dom går nog mest efter sin egna score...
- Meddelanden
- 303
- Mottagna reaktioner
- 236
- Poäng
- 407
Samma här!Tack gode gud, jag fick min höjning nu godkänd. Från 10 till 20
Till en ökad kostnad från 358 till 512, vilket innebar att jag kunde släcka en kredit som kostade 1100:- =)
- Meddelanden
- 1 583
- Mottagna reaktioner
- 540
- Poäng
- 627
Ja så kan det nog vara...vi hade räknat med avslag så blev överraskade när det gick igenom. Nu kan vi betala bort massa skit som kostar massor i månaden så det känns skönt!Det är ett lotteri vem som får höja och inte. Jag fick avslag till 100 idag.
E
Emna
Gäst
Är det många som inte lyckas höja idag? Jag blev nekad trotts det står att jag kan utöka
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Samma här. Skitställe!Är det många som inte lyckas höja idag? Jag blev nekad trotts det står att jag kan utöka
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Är det många som inte lyckas höja idag? Jag blev nekad trotts det står att jag kan utöka
Tjenare gubbar! Har 30k i kredit på fairlo och har minst 8-9 inbetalningar på rad utan att någonsin ansökt om utökning, mitt bisnode betyg är sämst typ men kanske går få 50k ändå?
[/QUOTE
Hur mycket försökte du höja ifrån?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Vad försökte du höja från och till?Samma här. Skitställe!
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
(30 till 50).Vad försökte du höja från och till?
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Nej, det har aldrig varit så. Verkar skumt....Jag va sen med en betalning och nu kan jag inte göra uttag efter min inbetalning. Någon som vet ifall man blir spärrad för uttag om man missat en betalning?
Har du dragit på dig något skuldsaldo eller anmärkning?
Nej, inga försämringar. Får se vad kundtjänst säger när dom öppnar. Lite irriterande då man räknade med att kunna ta ut pengarna igen.Nej, det har aldrig varit så. Verkar skumt....
Har du dragit på dig något skuldsaldo eller anmärkning?
- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 41
Haha ännu en som tycker långivare är ”skitställe” för man fått avslag. Skärpning nu!!!Samma här. Skitställe!
- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 41
Håll dig borta då? Tycker inte fairlo är skitställe. Snabbt, enkelt, bra. Dyrt , absolut. Gå till storbanker om du vill men att säga ”skitställe” för man får avslag är bara barnslig. Detta ”skitställe” varit räddning för många
L
Lennart Eriksson
Gäst
Räknar inte Fairlo till snabblån
Ränta 12% vanlig Bank med dåliga omöjligt. 50000kr Fairlo 1000kr/ månaden är väl fantastiskt bra
Ränta 12% vanlig Bank med dåliga omöjligt. 50000kr Fairlo 1000kr/ månaden är väl fantastiskt bra
- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 41
Inte när man för avslag då blir det ”skitställe”Räknar inte Fairlo till snabblån

E
Emna
Gäst
Det står bara 100000 när jag ska utöka å de beloppet vill jag inte ha . Har 20 nu tänker till 50 iaf. Ska kolla med kundservice
- Meddelanden
- 697
- Mottagna reaktioner
- 334
- Poäng
- 487
Det är väl bara bra om fairlo har lite högre krav framöver egentligen. Att bara kunna höja alla krediter man har hela tiden är ju inte sunt i längden. Även om man alltid betalar i tid så kan det omöjligt vara rimligt att snabbt få lån upp emot 100k med dåliga förutsättningar (läs usel bisnode). Visst kan det rädda många här med dessa långivare men det är ändå bra om dom inte släpper igenom allt hela tiden. Själv så har jag 20k med usla förutsättningar. Vore så klart glad att komma upp i 100k för att samla massa småskräp men det vore egentligen helt orimligt sett till min kreditvärdighet och belåning.
S
Sssara
Gäst
Det står så för alla, det blir högsta beloppet de provar på.Det står bara 100000 när jag ska utöka å de beloppet vill jag inte ha . Har 20 nu tänker till 50 iaf. Ska kolla med kundservice
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Håller helt med, detta är en bra kreditgivare men tyvärr så har de fått in massa dåliga kunder som snart släpper till Inkasso och kreditförlusterna ökar så det är bra med lite tuffare villkor.Det är väl bara bra om fairlo har lite högre krav framöver egentligen. Att bara kunna höja alla krediter man har hela tiden är ju inte sunt i längden. Även om man alltid betalar i tid så kan det omöjligt vara rimligt att snabbt få lån upp emot 100k med dåliga förutsättningar (läs usel bisnode). Visst kan det rädda många här med dessa långivare men det är ändå bra om dom inte släpper igenom allt hela tiden. Själv så har jag 20k med usla förutsättningar. Vore så klart glad att komma upp i 100k för att samla massa småskräp men det vore egentligen helt orimligt sett till min kreditvärdighet och belåning.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Det är fortfarande skitställe, alla lånebolag som beviljar på inga grunder alls är skit. Inser du inte det så har du problem. Dessa snabba pengar är grunden till denna ekonomiska misär många av oss lever i.Håll dig borta då? Tycker inte fairlo är skitställe. Snabbt, enkelt, bra. Dyrt , absolut. Gå till storbanker om du vill men att säga ”skitställe” för man får avslag är bara barnslig. Detta ”skitställe” varit räddning för många
- Meddelanden
- 259
- Mottagna reaktioner
- 196
- Poäng
- 367
Hur stort utrymme har du att ta ut då? Tror man måste komma över ett visst belopp, typ 1.000:- innan man kan ta ut igen.Avslag höja från 10/20tkr jag kan inte heller göra uttag
Min kompis fick oxå avslag 30/50tkr
Han kan inte heller göra uttag vet inte varför det är så men bara o acceptera
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Testade också med uttag bara för o se, står att jag är spärrad för uttag..Avslag höja från 10/20tkr jag kan inte heller göra uttag
Min kompis fick oxå avslag 30/50tkr
Han kan inte heller göra uttag vet inte varför det är så men bara o acceptera

men ingen aning om varför för de har alltid kunnat dragit autogiro i tid osv..- Blev medlem
- 25 september 2021
- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 41
Det du verkar ha svårt för att fatta är att du befinner dig på ett lånforum där många har dåligt ekonomi och sitter med skyhöga räntor. Fairlo kan och har hjälpt många att samla lån och klara sin vardag. Fattar du inte det borde du kanske inte hänga härDet är fortfarande skitställe, alla lånebolag som beviljar på inga grunder alls är skit. Inser du inte det så har du problem. Dessa snabba pengar är grunden till denna ekonomiska misär många av oss lever i.
E
Emna
Gäst
Många som har problem, kanske är något med deras sida ??
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Läs igen det jag skrev. Och tänk till en extra gång. Du kan ju inte mena allvar med att du tycker dessa bolag som lånar ut pengar och sätter folk i skiten är bra?Det du verkar ha svårt för att fatta är att du befinner dig på ett lånforum där många har dåligt ekonomi och sitter med skyhöga räntor. Fairlo kan och har hjälpt många att samla lån och klara sin vardag. Fattar du inte det borde du kanske inte hänga här
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.