Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

Vad
Hade Fairlo i typ 5 månader från början av 2020 (bara 5K då) och avslutade kring Juni. Fått avslag kring 5-6 gånger sen dess men fick 10K rakt av i helgen och kunde höja till 50K direkt som inloggad.
Vad hade du för förutsättningar ? Kunde höja till 10.000 förra månaden från 2000. Så tar nog ett tag innan man kan höja igen

Nyfiken på hur det kommer bli med 100K, hur och när. I mailet stod det endast att det lanseras inom kort.

Råkade visst kommentera utan vara inloggade

Fick mailet förra veckan om att jag var välkommen tillbaka som gammal kund (hade inte haft Fairlo på flera månader) och stod även då i mailet att de snart lanserar 100K, dock ingen mer info.

Tror @Streetspirit78 hade pratat med dom på mail och de sa inom det här kvartalet och förhoppningsvis(?) fortfarande endast Bisnode.

Fick mailet förra veckan om att jag var välkommen tillbaka som gammal kund (hade inte haft Fairlo på flera månader) och stod även då i mailet att de snart lanserar 100K, dock ingen mer info.

Tror @Streetspirit78 hade pratat med dom på mail och de sa inom det här kvartalet och förhoppningsvis(?) fortfarande endast Bisnode.
Ahh ok :-)
Hoppas de kan höja o bara kör på deras fairlo-score och tar bisnode bara för kolla att man har inkomster/inga anmärkningar
Hade definitivt behövt höja hos dem

Stämmer. Pratade med dem. ”Snart” är en definitionsfråga men det låter positivt i mina öron och kanske tidigare än beräknat :)

Frågade Fairlo i chatten idag om ifall de ska höja och när, men detta svarade de då:
"Detta är inget som vi kan erbjuda nu eller som vi vet ett datum för men Fairlo utvecklas ständigt så det är fullt möjligt att det kan komma att ske framåt"

Lite udda då att de sagt de till vissa, men inte säger det till andra att de ska höja...-_-

Det är väl ingen som fått ett definitivt svar ATT de ska höja? Till mig har de sagt att det är planen och målsättningen men det är inte samma sak som att det är spikat.

Frågade Fairlo i chatten idag om ifall de ska höja och när, men detta svarade de då:
"Detta är inget som vi kan erbjuda nu eller som vi vet ett datum för men Fairlo utvecklas ständigt så det är fullt möjligt att det kan komma att ske framåt"

Lite udda då att de sagt de till vissa, men inte säger det till andra att de ska höja...-_-

Det är väl ingen som fått ett definitivt svar ATT de ska höja? Till mig har de sagt att det är planen och målsättningen men det är inte samma sak som att det är spikat.
Fast varför skriva i mail till tidigare kunder att de har planer på det då?
jaja, det återstår väl att se om och när i så fall :)

Fast varför skriva i mail till tidigare kunder att de har planer på det då?
jaja, det återstår väl att se om och när i så fall :)
Är det inte en väldigt stor skillnad på att planera en sak och i själva verket genomföra den? Sånt här går inte över en dag. Ett sånt svar kan lika gärna innebära att man använder hela 2021 till att utvärdera och sedan sätter den i plan 2022.

Är det inte en väldigt stor skillnad på att planera en sak och i själva verket genomföra den? Sånt här går inte över en dag. Ett sånt svar kan lika gärna innebära att man använder hela 2021 till att utvärdera och sedan sätter den i plan 2022.
Visst är det så, men någon hade tidigare skrivit att Fairlo sagt att målet var att göra det detta kvartal, så därför jag undrade om de var på g. =)

"Sedan vi pratade senast har det hänt en hel del hos oss på Fairlo. Bland annat har vi lanserat en smidig digital kredit och lanserat Levla--vårt sätt att ge våra användare möjligheten att förbättra sin kreditvärdighet med oss. Dessutom lanserar vi inom kort kreditbelopp upp till 100 000 kr."

Detta fick jag i mitt reklam maili slutet av Januari, vi får väl helt enkelt vänta och se.

Spännande. Den bästa aktören på marknaden. Kan fungera ganska bra som verktyg för dom som vill förbättra sin UC / Släcka lite usla krediter.

Spännande. Den bästa aktören på marknaden. Kan fungera ganska bra som verktyg för dom som vill förbättra sin UC / Släcka lite usla krediter.
Om jag ändå hade behållt den. Jag avslutade min kredit där precis innan dom höjde beloppet. Nu får jag inte riktigt komma in i värmen igen.

Har 20 000 i gräns och ska kunna höja nu den 25e. Är de 10 åt gången som höjer? Eller mer? Går de å få avslag om man skött betalningarna?

Har 20 000 i gräns och ska kunna höja nu den 25e. Är de 10 åt gången som höjer? Eller mer? Går de å få avslag om man skött betalningarna?
Hur många inbetalningar har du gjort då?
Tror inte man får avslag så länge man inte dragit på sig nya anmärkningar eller liknande. Hur mkt de höjer är nog olika.

Detta tycker jag ändå är intressant.

När man ansöker om att öka sin kreditgräns hos Fairlo så tas en ny Bisnode-upplysning. Men dom skriver att dom inte går på själva bisnode-score utan ENDAST sin egna fairlo-score.

Kan vara bra att veta för dom med sämre Bisnode-score som önskar höja.

Bilagor

• 76493926-6D49-484F-B6CE-73F02F20081D.webp
    76493926-6D49-484F-B6CE-73F02F20081D.webp
    75.4 KB · Visningar: 293
Jag förstår tanken men jag fick däremot höjning direkt från 10K till 50K trots Bisnode score 1 och 50+ förfrågningar. Kanske jag bara hade tur men om det är som de säger så ska det trots allt endast vara för att kontrollera så inga nya anmärkningar och liknande poppat upp sålänge man skött sina betalningar.

Jag förstår tanken men jag fick däremot höjning direkt från 10K till 50K trots Bisnode score 1 och 50+ förfrågningar. Kanske jag bara hade tur men om det är som de säger så ska det trots allt endast vara för att kontrollera så inga nya anmärkningar och liknande poppat upp sålänge man skött sina betalningar.

Jag tror att du missförstod mig. Det jag ville visa var att Fairlo nästan enbart utgår ifrån deras egna poängsystem när man vill utöka sin kredit (Om man tittar på det dom skriver). Det spelar ingen roll om du har sämsta betyg på Bisnode sålänge du inte dragit på dig anmärkningar som syns på Bisnodeförfrågan. Har man bara tillräckligt med Fairlo-poäng så verkar man få höjning.

Tjabba Dukemo. Får jag fråga hur länge har du haft din kredit hos Fairlo? Hur många inbetalningar har du gjort? tack:)
Allt gott

Jag tror att du missförstod mig. Det jag ville visa var att Fairlo nästan enbart utgår ifrån deras egna poängsystem när man vill utöka sin kredit (Om man tittar på det dom skriver). Det spelar ingen roll om du har sämsta betyg på Bisnode sålänge du inte dragit på dig anmärkningar som syns på Bisnodeförfrågan. Har man bara tillräckligt med Fairlo-poäng så verkar man få höjning.

Jag missförstod, var nyvaken. ;) Jag såg det som en uppmaning att vara försiktig om man har dålig bisnode vilket förvirrade mig med tanke på bilden du hänvisade. Ursäkta.

Tjabba Dukemo. Får jag fråga hur länge har du haft din kredit hos Fairlo? Hur många inbetalningar har du gjort? tack:)
Allt gott

Hade den på 5000kr under 3-4 månader förra året, slutlöste sedan och fixade nytt 5000kr i 1-2 månader och slutlöste sen. Efter det kunde kunde jag inte bli beviljad fram tills förra månaden då jag fick ett ”kom tillbaka - mail”, fick då 10K och kunde direkt höja till 50K minuten efter.

Jag försöker förstå vad som gäller om man är ny kund? Jag var i kontakt med deras chatt och då fick jag höra att det var krav på Score 540 för att kunna bli beviljad?
Jag har 550tkr i tax inkomst med 55tkr i underskott, inga bet.anmärkningar, 5st ffr men urusel score på 528 vid senaste kreditupplysningen? Antar att det inte är någon idé att ansöka? Förstår egentligen inte hur jag kan ha så kass score när min UC-score ligger på under 2.
Bättre att vänta ut några ffr?

Senast ändrad:
Jag försöker förstå vad som gäller om man är ny kund? Jag var i kontakt med deras chatt och då fick jag höra att det var krav på Score 540 för att kunna bli beviljad?
Jag har 550tkr i tax inkomst med 55tkr i underskott, inga bet.anmärkningar, 5st ffr men urusel score på 528 vid senaste kreditupplysningen? Antar att det inte är någon idé att ansöka? Förstår egentligen inte hur jag kan ha så kass score när min UC-score ligger på under 2.
Bättre att vänta ut några ffr?

Jag skaffade en kontokredit hos Fairlo häromdagen. Jag har 380' deklarerad inkomst och runt 10k underskott och har 5st betalningsanmärkningar.

Jag sökte 30k för betala bort min kontokredit på Ferratum i o m dom har bättre räntor (Fairlo dvs) men beviljades "bara" 10k men kunde ansöka om högre limit efter 3 månader, så dom vill således säkerställa du är en bra kund först.

Självklart kan jag inte svara på om det är praxis hos dom eller för "oss" på pappret som inte så kreditvänliga men jag är nöjd ändå då jag kan betala bort ferratum i juni när jag får min bonus från arbetsgivaren.

Jag skaffade en kontokredit hos Fairlo häromdagen. Jag har 380' deklarerad inkomst och runt 10k underskott och har 5st betalningsanmärkningar.

Jag sökte 30k för betala bort min kontokredit på Ferratum i o m dom har bättre räntor (Fairlo dvs) men beviljades "bara" 10k men kunde ansöka om högre limit efter 3 månader, så dom vill således säkerställa du är en bra kund först.

Självklart kan jag inte svara på om det är praxis hos dom eller för "oss" på pappret som inte så kreditvänliga men jag är nöjd ändå då jag kan betala bort ferratum i juni när jag får min bonus från arbetsgivaren.

Okej, men då bör jag bli beviljad utan problem. Har inget behov av krediten nu men tänkte "snygga" till min UC inför sommaren då ett större samlingslån kan bli aktuellt.

Vad har du för score på upplysningskopian från Bisnode?

Nån som sökt och fått beviljad höjning bara månaden efter första höjning?

Nån som sökt och fått beviljad höjning bara månaden efter första höjning?

Det är flertalet som säger sig fått höjning efter första inbetalning. Men det var innan detta året. Jag har försökt efter både första och andra betalningen utan att lyckas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp