Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Höjde kredit fairlo

en fråga dom har dragit 2 autogiro i rad nu på mig är skyldig dom 30k sen innan men väntar med höjning till 50k i maj efter den 3e. ska amortera in 30k nu i veckan och sedan ta ut den direkt. kommer detta att förstöra min chansing på höjning om jag gör utagg?
Varför ska du betala in 30 om du ska ta ut dem igen direkt? Vad är meningen med det?

Det skall vara 3 autogiro i rad. Extra amorteringar räknas inte.

en fråga dom har dragit 2 autogiro i rad nu på mig är skyldig dom 30k sen innan men väntar med höjning till 50k i maj efter den 3e. ska amortera in 30k nu i veckan och sedan ta ut den direkt. kommer detta att förstöra min chansing på höjning om jag gör utagg?

Ni som höjt efter 3 inbetalningar. När gjorde ni det ? Direkt den 3:e inbetalningen är registrerad eller har ni väntat ett par dagar efter ?
min 3:e inbetalning görs i morgon och jag skulle behöva utöka för att släcka några andra skit saker. Men vet inte när ja ska ansöka, vill inte dra på mig onödiga bisnode trots att de kollar på fairlo score. :)

Ni som höjt efter 3 inbetalningar. När gjorde ni det ? Direkt den 3:e inbetalningen är registrerad eller har ni väntat ett par dagar efter ?
min 3:e inbetalning görs i morgon och jag skulle behöva utöka för att släcka några andra skit saker. Men vet inte när ja ska ansöka, vill inte dra på mig onödiga bisnode trots att de kollar på fairlo score. :)

När mailet kom, att inbetalningen var gjord så utökade jag från 10 till 20 kkr. Det kommer imorgon eftermiddag.
Om man frågar kundtjänst ska man vänta en dag, alltså till tisdag.

Jag gjorde det några dagar efter tredje dragningen. Blev nekad, men sen efter ytterligare nån dag fick jag ett mail där det stod att jag hade möjlighet att utöka. Testade igen och då gick det. Från 20k till 30k. Vet inte om alla får ett sånt mail dock. Verkar inte heller som att det togs nån bisnode på första försöket så kanske bara buggade eller nåt.

Tack för era svar. Då avvaktar jag nån dag eller 2 och ansöker tis/ons och hoppas på höjning :)

Om man låt säga har 3-5 inbetalningar och får höjningen och gör sedan uttag och därefter bara har 2 inbetalningar i följd, kan man då höja eller måste det vara 3 inbetalningar i följd?

Någon som sitter på info?

Om man låt säga har 3-5 inbetalningar och får höjningen och gör sedan uttag och därefter bara har 2 inbetalningar i följd, kan man då höja eller måste det vara 3 inbetalningar i följd?

Någon som sitter på info?
Vad jag läst mig till här på forumet är det olika, vissa har fått höjning redan efter 1-2 inbetalningar, andra efter 3. Så de verkar vara olika :)

Är det någon som fått höjning mer än 5000kr när man har 5000kr?. Hört att någon gått från 5000-50000, eller är det bara 5000-10000-20000-30000-50000?

Är det någon som fått höjning mer än 5000kr när man har 5000kr?. Hört att någon gått från 5000-50000, eller är det bara 5000-10000-20000-30000-50000?
Beror på vad man sökte första gången, verkar som om ifall man sökte över 5000 och bara fick 5000 så går det steg uppåt. Sökte du 5000 först hade du kanske fått mer från början då kan ökningen blir mkt större än nästa steg

De har kommit fram på min sida nu att jag kan höja, men testade att höja men blev nekad. Antar att det är för inbetalningen inte är registrerad än kanske. Men det togs en bisnode när jag testade

De har kommit fram på min sida nu att jag kan höja, men testade att höja men blev nekad. Antar att det är för inbetalningen inte är registrerad än kanske. Men det togs en bisnode när jag testade
Ja, dragning görs på måndag :)

Kom på en fråga till, ni som höjt efter 3 betalningar har ni haft många förfrågningar ? Inkl förfrågningar till fairlo?

Kom på en fråga till, ni som höjt efter 3 betalningar har ni haft många förfrågningar ? Inkl förfrågningar till fairlo?
Sägs ju att det inte ska spela någon roll.. så hoppas på det nu för jag har en hel del FF men räknar lite med höjning på.tisfag

Sägs ju att det inte ska spela någon roll.. så hoppas på det nu för jag har en hel del FF men räknar lite med höjning på.tisfag
Samma här, hoppas också på höjning i veckan :folded: såg iallafall att jag hade erbjudandet om att höja på mina sidor. Men ska se till så deras dragning är gjord och registrerad innan jag testar. Så avvaktar nog till tisdag! :folded:

Samma här, hoppas också på höjning i veckan :folded: såg iallafall att jag hade erbjudandet om att höja på mina sidor. Men ska se till så deras dragning är gjord och registrerad innan jag testar. Så avvaktar nog till tisdag! :folded:
Loggade in nu med och har kommit fram på mig med nu, var inte där igår så är ju ett bra tecken men väntar tills på tisdag så allt hinner regas som det ska

Loggade in nu med och har kommit fram på mig med nu, var inte där igår så är ju ett bra tecken men väntar tills på tisdag så allt hinner regas som det ska
Ja det är lika bra, de är bara detta tålamod att vänta som ställer till det :facejoy::facejoy:

Så ingen mening att ansöka idag även om rutan är uppe när man loggar in?

Så ingen mening att ansöka idag även om rutan är uppe när man loggar in?
Beror väl på hur många inbetalningar du gjort tidigare mellan höjningar. Men smartast är att invänta att de mottagit betalning från autogirot :)

3e inbetalningen, 1a höjningen
Då skulle jag avvakta tills de registrerat betalningen. Man brukar få Mail att de mottagit den. Där efter kan du ansöka. Dock säger fairlo själva att de är bra om man väntar någon extra dag så fairloscore kan registreras. Men de verkar ha funkat för andra här på forumet o höja direkt när betalning registrerats :)

Jag väntar till imorgon med att prova med att höja från 5k. 3 betalningen drogs imorse. Man får ju alltid bekräftelse under senare eftermiddag på att dom mottagit betalning och efter det väntar jag några timmar till med att söka borde vara säker då

Om nån vågar sig på att ansöka idag så skriv gärna hur det gick :)

Någon som vet om man måste vänta ytterligare 3 inbetalningar för att få 2a höjningen, eller går det steget snabbare?
Vad jag har läst mig till här så verkar det vara olika, vissa har fått redan efter 1-2:a inbetalningen och andra behöver vänta 3..

Chattade med Fairlos kundtjänst igår. Allt verkar gå enligt plan vad gäller att utökad lånebeloppet till 100K. Målet är fortfarande att införa 100K innan sommaren. För oss som redan är beviljade 50K kommer det enligt Fairlo antingen bli en lånestege från 50-75-100K eller att man kommer kunna låna från 50-100K på en gång. Detta är inte helt klart än.

De sa att man går steg för steg även om jag verkligen hade hoppats på en högre höjning..

de har dragit 2 st från senaste höjningen nu, tror ni jag kan prova höjning nummer 3 till 40000 nu eller ska jag vänta ännu en månad?

Pratade med kundtjänst att prova höja om 2 dagar men känns som det borde gå i eftermiddag när betalningen är registrerad..

Vad tror ni chanserna är att höja till 30 000 från 20 000 efter det gjorts 2 dragningar?
Kundtjänst var inne på att det skulle vara 3st. Men kanske går efter 2?

Vad tror ni chanserna är att höja till 30 000 från 20 000 efter det gjorts 2 dragningar?
Kundtjänst var inne på att det skulle vara 3st. Men kanske går efter 2?

Testa vetja. Ingen vet riktigt säkert, då det beror på din fairlo-score.

Kan man se sitt fairlo score någonstans eller kan kundtjänst berätta om det är bra eller dåligt?

Om jag gör uttag efter 2 betalningar? Nollas dom då så jag inte kan höja efter 3e?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp