- Meddelanden
- 117
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 62
Förlåt om det är svårt att tyda,Jag ser att det upprör och att du är engagerad, men du skriver på ett sätt så det är svårt att förstå vad som hänt.
Har har köpt gräsklippare av någon gubbe för ett visst pris.
Har du betalat den summan eller något annat?
Jag och mannen köpte ett hus för 6 år sen, han som sålde huset hade en åkgräsklippare som han inte kunde ha i en lägenhet och jag frågade vad han skulle ha ( detta var i februari) han och jag kom överens om ett pris då den var; som han sa "nyservad och kollad allt"
Då det blev dags för första klippningen och jag hade betalat honom allt utom en del Jag ville betala efter jag testat den
Jag hann köra 10 meter så la den av, och fattade ingenting vad som hänt och kontaktade en firma som kom hem, de kollade reglage mm och satt vajern till frontklipparenn gått av och det kostar 2500 att fixa ny, så de tog ned den o bytte och kollade olja mm, fick tillbaka klipparen och fick veta att någon service har en inte fått på många år,
Ett tag senare hände det igen, en annan vajwr åkte och samma procedur blev hämtad och nästan 2000 till...Suck
Skrev till Kennerth som vi köpt huset av att han inte kommer få ett enda öre till och berättade vad som hänt. Han svarade bara ok inger mer
Nu 6 år senare kommer massa brev, o gubben är snål, han kör hit med breven och slipper köpa frimärken, han skriver att han ska ta mig till Kronofogden och sen till tingsrätten för jan kommer aldrig ge sig