Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har försökt allt!

Jag ser att det upprör och att du är engagerad, men du skriver på ett sätt så det är svårt att förstå vad som hänt.

Har har köpt gräsklippare av någon gubbe för ett visst pris.
Har du betalat den summan eller något annat?
Förlåt om det är svårt att tyda,
Jag och mannen köpte ett hus för 6 år sen, han som sålde huset hade en åkgräsklippare som han inte kunde ha i en lägenhet och jag frågade vad han skulle ha ( detta var i februari) han och jag kom överens om ett pris då den var; som han sa "nyservad och kollad allt"
Då det blev dags för första klippningen och jag hade betalat honom allt utom en del Jag ville betala efter jag testat den
Jag hann köra 10 meter så la den av, och fattade ingenting vad som hänt och kontaktade en firma som kom hem, de kollade reglage mm och satt vajern till frontklipparenn gått av och det kostar 2500 att fixa ny, så de tog ned den o bytte och kollade olja mm, fick tillbaka klipparen och fick veta att någon service har en inte fått på många år,
Ett tag senare hände det igen, en annan vajwr åkte och samma procedur blev hämtad och nästan 2000 till...Suck
Skrev till Kennerth som vi köpt huset av att han inte kommer få ett enda öre till och berättade vad som hänt. Han svarade bara ok inger mer
Nu 6 år senare kommer massa brev, o gubben är snål, han kör hit med breven och slipper köpa frimärken, han skriver att han ska ta mig till Kronofogden och sen till tingsrätten för jan kommer aldrig ge sig

Jodå allt stämmer.och jag har lite på mejl och även svar från Avida och från Kronofogden ska lägga upp det så ni kan själva se detta har även Avidas dumma svar, och detta svaret fick jag av Kronofogden efter de läst deras mejl svar

Bilagor

• Screenshot_20210210-091514_Email.jpg
    Screenshot_20210210-091514_Email.jpg
    500.4 KB · Visningar: 58
Kronofogden bestämmer inte, sökande kan återkalla när dom vill.
Vad har kronofogden skrivit till avida om mer exakt? Finns inget ärende finns det ju inte mycket för kfm att skriva om?
Precis det var det jag misstänkte men nej, de inbillar mig nåt som inte stämmer bara för att jag är ny där, har ju noll koll, men tänkte jag får nog mer plötsligt här med er hjälp som är mer vetande och har nu breven jag ska visa fast det går inte att läsa det han skriver mer än kronofogden på flera ställen och han hotar att jag ska betala 10 tusen och att han vinner i tinget o bla bla bla

Bilagor

• 20210210_144517_capture.jpg
    20210210_144517_capture.jpg
    699 KB · Visningar: 44
Kronofogden bestämmer inte, sökande kan återkalla när dom vill.
Vad har kronofogden skrivit till avida om mer exakt? Finns inget ärende finns det ju inte mycket för kfm att skriva om?
Hej igen,
Jo nu har ärendet gått dit och jag ska,skriva på ett brev, men det var inte där innan då dom påstod det var där och de påstod att kronofogden bestämde, och nu skriver Avida att det är nåt jag missuppfattat fast det svart på vitt står att jag ska ta det med kronofogden för det är dom som bestämmer!

Men alltså strunta i gräsklipparmannen. Har du ens fått kvitto på köpet?

Sen tar du alla övriga ärenden till tingsrätten och begär förlikning.

Jo jsgchar kvitto på åk klipparen och om det går till förlikning då ska man väl bestrida först? Sen tillkommer väl kostnader försvokat och vsd eller hur det nu fungerar då blir ju skulden ännu högre

Jag vet ju inte hur sånt här fungerar, jag vill ju inte sitta i en rättegång, blir skit nervös nu, som det är nu när jag är sjukskriven så har inte jag råd med en advokat, och han där med åk klipparen skrev att han aldrig ger sig och han kommer ta det till tinget, blir bara så rädd och sen växer skulden hos Avida som inte ens vill ta tillbaka från fogden och inte vill göra upp om en betalplan för jag hörde inte av mig då jag låg i koma, känns lite som han i Ryssland som fått fängelse för han inte anmäldecsih hos någon medan han låg I koma,i morgon ska jag i på sjukhuset igen

Jag vet ju inte hur sånt här fungerar, jag vill ju inte sitta i en rättegång, blir skit nervös nu, som det är nu när jag är sjukskriven så har inte jag råd med en advokat, och han där med åk klipparen skrev att han aldrig ger sig och han kommer ta det till tinget, blir bara så rädd och sen växer skulden hos Avida som inte ens vill ta tillbaka från fogden och inte vill göra upp om en betalplan för jag hörde inte av mig då jag låg i koma, känns lite som han i Ryssland som fått fängelse för han inte anmäldecsih hos någon medan han låg I koma,i morgon ska jag i på sjukhuset igen
Du behöver ingen advokat för detta.
Och som dem säger skit helt i klipparen har du mail på att det är klart finns det absolut inget han kan göra

Men Avida vad händer om det ska till tinget? Ska man ha,advokat till det och vad kostar det då? Får väl en enorm.skuld bara då på det andra eller hur gör man? Har skrivit till dom att dom kan sluta ljuga om att KF bestämmer och att de inte kan dra det tillbaka, de sa att skulden.är uppsagd och de inte längre har den, så därför ska jag ta det med kronofogden, har berättat att jag har inget de kan ta, äger inget alla mina saker försvann i en översvämning föe 2 år sen har inte ersatt det jag hade

Jodå allt stämmer.och jag har lite på mejl och även svar från Avida och från Kronofogden ska lägga upp det så ni kan själva se detta har även Avidas dumma svar, och detta svaret fick jag av Kronofogden efter de läst deras mejl svar

Kronofogden har inte skrivit och undrat vad avida håller på med, dom har vidaresänt ditt mail för dom kunde inte göra något med det du skrivit...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp