Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Har jag någon chans, samla 205000 ?

Viktig medlem
Poäng: 42
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Hej,

Jag vet frågan är ställd säkert massa ggr men är ny på forumet och behöver pepp och råd.
Jag har 2 förfrågningar på UC de senaste 12 månaderna, varav 1 går ut i maj-21.

Jag vill ansöka om en summa på 205000 kr och samla alla lån/krediter så man kan minska månadskostnaden.
Jag har idag en kostnad på 8970 kr/månad.

Jag har fast anställning, 35000 kr innan skatt. Ingen skuld hos Kronofogden någonsin men en "misskött kredit" som jag missat 1 gång att betala när jag låg svårt sjuk.

Vad tror ni? Har jag någon chans? Och vem tror ni är bäst att chansa hos, Lendo eller Zmarta?

Tacksam för svar, är desperat just nu.

/M

Du lär ju få massa erbjudanden om du söker redan idag? Hur ser ditt uc score ut

Är dålig på detta med score haha men när jag loggade in på min uc står det att mitt kreditbetyg är "mindre bra" 12,4%
Men vet ej vad et betyder mer än att det inte är toppen :(

Är dålig på detta med score haha men när jag loggade in på min uc står det att mitt kreditbetyg är "mindre bra" 12,4%
Skumt om du har 2 FF, vad var årsinkomsten 2019? De som syns vid FF.
Att vänta ut 1 FF när du har 2 lär inte ändra mycket. Hade sökt redan nu, du lär få en del bud

Du har tyvärr dåligt betyg. Men bra inkomst mot skulder. Har ingen erfarenhet om man har missbrukad kredit. Men tror det finns en del som tillåter, men då blir det nog hög ränta. Men allt är väl bättre än din nuvarande situation om du får en långivare.

Jag hade mejlat din uc till balanzia, så kan dom ge dig besked om det är värt att söka lån hos dom

Du har tyvärr dåligt betyg. Men bra inkomst mot skulder. Har ingen erfarenhet om man har missbrukad kredit. Men tror det finns en del som tillåter, men då blir det nog hög ränta. Men allt är väl bättre än din nuvarande situation om du får en långivare.

Jag hade mejlat din uc till balanzia, så kan dom ge dig besked om det är värt att söka lån hos dom

Jaha kan man maila den till dom?
Så du tror inte det är lönt via Lendo eller Zmarta eller så?
Pratade med deras kundtjänst där de gav ett exempel med en ansökan de behandlade just nu, en person med 10 000 mindre än mig i lön, 11 förfrågningar på UC och hade blivit beviljad 150 000 kr

Låter ju sjukt då om jag inte skulle bli...

Jag missade en betalning och en påminnelse när jag var svårt sjuk. Det resulterade i en misskött kredit"
Hade skickat iväg en ansökan till lendo. Vad har du att förlora? Du har 2 FF 1 försvinner snart, väntar du ut den händer de som sagt inte mycket med ditt betyg. Bara att testa imo

En fråga till
Alla krediter/lån syns ju inte på UC, ska man bara ansöka om summorna för det man ser på uc?
För det jag vill baka ihop är både synligt på uc och vissa inte

Råd?

En fråga till
Alla krediter/lån syns ju inte på UC, ska man bara ansöka om summorna för det man ser på uc?
För det jag vill baka ihop är både synligt på uc och vissa inte

Råd?

Ansök isåfall om samlingslån på totala summan du behöver och sen fyller du i hur mycket du vill Samla av det beloppet.

Ansök isåfall om samlingslån på totala summan du behöver och sen fyller du i hur mycket du vill Samla av det beloppet.

Ja alltså summan jag vill låna är ju totalsumman. Men vissa av de summorna finns ej synliga på UC därav frågan

Ja alltså summan jag vill låna är ju totalsumman. Men vissa av de summorna finns ej synliga på UC därav frågan

Ja jag förstår. När du ansöker via Lendo/Advisa för ett samlingslån fyller du i hur mycket du vill låna men de frågar också hur stor summa utav lånesumman du faktiskt vill Samla. Är t.ex lånesumman på UC 150K/200K totalt så söker du 200K men väljer att Samla 150K. Lite osäkert kring det här men har hört att det strulat för andra att få lösenkrav på skitlån som är utsnför UC, alltså bäst att istället få de i cash och lösa själv utefall att de kräver lösenkrav på resten.

Jag tror dom alltid vill att man ska söka oavsett. Tror det finns en peng att tjäna för kundtjänst och vid varje beviljat lån. Men helt klart ska du chansa och ta hela beloppet. Ofta så brukar man få ett lägre belopp istället

Jag tror dom alltid vill att man ska söka oavsett. Tror det finns en peng att tjäna för kundtjänst och vid varje beviljat lån. Men helt klart ska du chansa och ta hela beloppet. Ofta så brukar man få ett lägre belopp istället
Hela beloppet
synliga+osynliga menar du?

Ja jag förstår. När du ansöker via Lendo/Advisa för ett samlingslån fyller du i hur mycket du vill låna men de frågar också hur stor summa utav lånesumman du faktiskt vill Samla. Är t.ex lånesumman på UC 150K/200K totalt så söker du 200K men väljer att Samla 150K. Lite osäkert kring det här men har hört att det strulat för andra att få lösenkrav på skitlån som är utsnför UC, alltså bäst att istället få de i cash och lösa själv utefall att de kräver lösenkrav på resten.

Jaha trodde det såg bra ut om man visade att man ville bli av med andra lån, inte få "nya" cash

Du har lägre lån än inkomst med god marginal. Hade sökt så att alla dina skulder täcker med ett lån.

Täbk inte på synliga ej synlig sök bara en summa, sen får du det dom ger spelar ingen roll om de synlih eller ej ... komplicera inte för mycket med frågor....
Du ställer samma fråga hela tiden och du har fått flera svar , sök på ett belopp och håll tummarna, återkoppla gärna men ser bra ut för dig iaf

Sök på ett belopp du behöver samlingslån vänta på svar du har bra chans

Skumt om du har 2 FF, vad var årsinkomsten 2019? De som syns vid FF.
Att vänta ut 1 FF när du har 2 lär inte ändra mycket. Hade sökt redan nu, du lär få en del bud

Det är väl inte skumt om hen har en misskött kredit? Den anmärkningen brukar vara sämre för kreditvärdigheten än en "vanlig" betalningsanmärkning.

Jag missade en betalning och en påminnelse när jag var svårt sjuk. Det resulterade i en misskött kredit"
Man får inte misskött kredit efter en missad betalning. Lånet måste gå till inkasso för att det ens ska hända och det i sin tur händer inte förens man missar typ 3 månadsbetalningar.

Oavsett. En misskött kredit är en betalningsanmärkning som alla andra.

Man får inte misskött kredit efter en missad betalning. Lånet måste gå till inkasso för att det ens ska hända och det i sin tur händer inte förens man missar typ 3 månadsbetalningar.

Oavsett. En misskött kredit är en betalningsanmärkning som alla andra.

Nej jag missade inte flera månadsbetalningar, varför skulle jag ljuga om det här?

Nej jag missade inte flera månadsbetalningar, varför skulle jag ljuga om det här?
Ok då är du den första någonsin som fått missbrukad kredit efter en missad betalning. Den gick alltså till inkasso med en gång? För där måste den hamna innan det är tal om anmärkning.

Ok då är du den första någonsin som fått missbrukad kredit efter en missad betalning. Den gick alltså till inkasso med en gång? För där måste den hamna innan det är tal om anmärkning.

nej jag missade att betala, fick påminnelse som gick till inkasso, betalade inte den i tid och därmed anmärkningen

Har någon varit med om att inte få några bud alls av Lendo och sen sökt i närtid hos Advisa och då fått bud av en bank som finns hos Lendo?

Har någon varit med om att inte få några bud alls av Lendo och sen sökt i närtid hos Advisa och då fått bud av en bank som finns hos Lendo?

Inte Lendo vs Advisa och kanske inte i närtid men jag sökte först hos Advisa och fick avslag från alla banker och 2 månader senare så sökte jag hos Freedom Finance och fick 4 bud. Jag har som teori att bankerna prioriterar de största förmedlarna och att man således kan få bättre/fler bud ju större en aktör är.

Jag tycker du ska chansa på collector. Den enda långivaren jag vet som inte tittar på just missbrukad kredit.

Jag har ett lån hos dom redan, på 50 000 tror jag (sen lååång tid tillbaka)
Trodde inte dte var lönt att fråga dom för det hade ju betytt höja deras. Eller kan de ändå se det som ok eventuellt?

Collector kan säkert höja. Ring och fråga. Ditt betyg kommer ju vara bättre på deras upplysning så det kan nog gå.

Inte använt Sambla.

Collector kan säkert höja. Ring och fråga. Ditt betyg kommer ju vara bättre på deras upplysning så det kan nog gå.

Inte använt Sambla.

Det börjar kännas som nån jävlas här, först frågar han 10gånger zmarta eller advisa sen får han massa svar och han svarar inte på nån som gav dom svaren hen velat, sen kommer collector och nu sambla m.m ... börjar bli jävlig tjat du har tillräcklig hjälp här men känns som nån jävlas .... ta advisa och se vad som händer inte mer än så än att spamma sönder detta

Jag har ett lån hos dom redan, på 50 000 tror jag (sen lååång tid tillbaka)
Trodde inte dte var lönt att fråga dom för det hade ju betytt höja deras. Eller kan de ändå se det som ok eventuellt?

Om du redan har ett lån hos Collector skulle jag absolut ringa dom först. Det är ändå typ den enda banken som kan bevilja trots missbrukad kredit. Hade du den anmärkningen när du tog lån hos dom också? Ring Collector och be om en höjning! Tror absolut du har bäst chans där. Kolla om du kan få ner räntan också. Det brukar dom inte föreslå direkt utan du får göra det själv.

Det börjar kännas som nån jävlas här, först frågar han 10gånger zmarta eller advisa sen får han massa svar och han svarar inte på nån som gav dom svaren hen velat, sen kommer collector och nu sambla m.m ... börjar bli jävlig tjat du har tillräcklig hjälp här men känns som nån jävlas .... ta advisa och se vad som händer inte mer än så än att spamma sönder detta

Lugna ner dig. Det är hans tråd, han får väl fråga hur mycket han vill. Alla vet inte lika mycket om hur allt fungerar så om han behöver ställa massa frågor för att få tips och råd så får han göra det. Forumet finns för att hjälpa varandra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp