• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Har sökt samlingslån och tog Collector

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Nu börjar bekräftelser rulla in att konton är slutbetalda. Mycket riktigt så krånglar Northmill vid avslut av konto. Så får ringa en gång till för att få bekräftelse...Jag har inte kunnat shoppat på flera år. Vilken känsla det är att kunna köpa nya lurar till träningen. Kontant! Nu slipper jag fastna i sladden! Aldrig mer faktura eller konto!!
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Nu fått alla bekräftelser via tfn. Och några via brev idag.
Dessutom lagt upp två olika sparkontor. För semester & ett för buffert.
Nu tittar jag på mina räkningar och det känns som jag missat någon utgift.
Känns väldigt märkligt , men ack så lättad jag är.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Nu fått alla bekräftelser via tfn. Och några via brev idag.
Dessutom lagt upp två olika sparkontor. För semester & ett för buffert.
Nu tittar jag på mina räkningar och det känns som jag missat någon utgift.
Känns väldigt märkligt , men ack så lättad jag är.
Man kommer ihåg den där känslan.
Tyvärr fick jag återfall den gången. Så det blev upp på hästen igen. Men jag var nog inte ”redo” att samla mina lån den gången. Ditt mindset verkar bra så det kommer gå bra.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Man kommer ihåg den där känslan.
Tyvärr fick jag återfall den gången. Så det blev upp på hästen igen. Men jag var nog inte ”redo” att samla mina lån den gången. Ditt mindset verkar bra så det kommer gå bra.
Du fixar detta! Jag tror på dig!
Jag har fortsatt spärrat mig överallt medvetet. Så jag kan inte handla på faktura alls.
Hoppas du kan hitta kanske någon samtalsgrupp eller så?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Du fixar detta! Jag tror på dig!
Jag har fortsatt spärrat mig överallt medvetet. Så jag kan inte handla på faktura alls.
Hoppas du kan hitta kanske någon samtalsgrupp eller så?
Nä det är ju bra att inte kunna ta nya fakturor eller i mitt fall lån. Senast jag löste ”allt” för 4 år sen kändes allt så gött. Man hade fått barn och skulle börja om livet. Men jag var uppenbarligen inte klar med spelandet och jag hade då ingen större koll på spelpaus osv. Så då testade jag ett lån. Sedan ett till. Och ett till. Nu känns det som att jag är redo men jag har nog en rätt tuff period framför mig. Forumet hjälper mig ändå mycket. Privat är det max 2 personer som ens fattar vad det är man går igenom.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Vad menade du om du vill sammanfatta? Jag gick vidare med dom i höstas


@Amiro jag undrar samma sak här faktiskt. Tycker Marginalen är en grym bank att ha med att göra, väldigt smidiga och tillmötesgående. Du tycker väl bara att de är hemska för att de begärde kompletteringar ifrån dig? Det är väl inga konstigheter. Det blir fel när man skriver i forumet att banker är hemska så att andra medlemmar kanske skippar att välja ett bud från just den banken trots att budet var det bästa. Jag förstår om det hade varit Nystart Finans eller någon annan aktör som faktiskt är hemsk på riktigt. Men att Marginalen begär in lönespecifikationer för att du ska kunna styrka din inkomst och du väljer att inte göra det för att du varit sjukskriven senaste månaderna gör väl inte att de kvalificerar sig som "hemsk bank".
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp