• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hej! Inser att jag är påväg mot betalningsanmärkning, 1.2 miljoner i skuld

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Har inga tillgångar utan bara skulder på 1,2 miljoner. 21k i enbart lånekostnader varje månad

Minns inkomst beror på ifall jag jobbar 200 timmar eller 280 timmar i månaden. Dvs allt från 35 till 50 tusen.

Då skall du klara 21k i lånekostnad. Du kommer inte att kunna leva särskilt gott, men bättre än en del andra. Tjänar du 50 i månaden så får du ut typ 34-35k lite beroende på var du bor, med dina ränteavdrag kanske närmare 40k till och med. Så det är bara att betala, och använda resterande 15k, eller vad du nu kan få över, till att bo och leva.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Med dina 21000 kr så är du skuldfri om 5 år om du inte hade haft ränta.

så hur mycket av 21000 kr går till amortering enligt din låneplan?
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Kan inte få ihop 50k i månaden alltid. Vi pratar timanställningar på timanställningar och en 4-6 olika arbetsgivare och 200-280 timmar i månaden för och nå dit
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Vilka räkningar från diverse långivare kan jag dra ut på yiden med? Hur lång stubinstråd har jag nu? En vecka? Två veckor? Vet inte hur långivare gör när de inte får bwtakt, om de hugger direkt så hårt de bara kan?
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Du kommer inte ifrån påminnelseavier, räntekostnader, dröjsmålsränta. Bolagen är mer eller mindre stenhårda med detta tyvärr.
Vet för jag själv hoppar över flera månader, många hos merparten av dina aktörer.
Hur mkt pengar pratar vi? Läggs de på nästa faktura eller total summan? Vhade behövt få snöbollseffekten beskriven nätmaste 2-8 veckorna av någon som vet. Ni ser vilka långivare jag har.
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Behöver planera innan jag får en ordentlig lön i december. Kommer jobba röven av mig
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Behöver planera innan jag får en ordentlig lön i december. Kommer jobba röven av mig
Har du ens fått påminelse än på nån?
Lär ju isåfall dröja några månader än betalningsanmärkning kommer.
Som jag fattade vad det väl nu denna månad du inte kan betala eller har jag missförstått.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Vilka räkningar från diverse långivare kan jag dra ut på yiden med? Hur lång stubinstråd har jag nu? En vecka? Två veckor? Vet inte hur långivare gör när de inte får bwtakt, om de hugger direkt så hårt de bara kan?

Jag vågar lova att i princip alla - alla av dom kommer skicka påminnelseavi med extra kostnader. Du kommer inte ifrån det. Brukar ta ca en vecka - tio dagar.

Anmärkning är dock inte aktuellt på bra många månader om du inte skriver på några betalningsförelägganden.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
577
Mottagna reaktioner
227
Poäng
417
Jag vågar lova att i princip alla - alla av dom kommer skicka påminnelseavi med extra kostnader. Du kommer inte ifrån det. Brukar ta ca en vecka - tio dagar.

Anmärkning är dock inte aktuellt på bra många månader om du inte skriver på några betalningsförelägganden.
Helt rätt Terry....
 

Ahxn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
3 April 2017
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Har du ens fått påminelse än på nån?
Lär ju isåfall dröja några månader än betalningsanmärkning kommer.
Som jag fattade vad det väl nu denna månad du inte kan betala eller har jag missförstått.
Nej har alltid skött mina betalningar, de förfaller inte förrens som tidigast nu den 27. Därför jag vill veta hur det ser ut. Aldrig varit med om detta tidigare, alltid betalat i tid. Aldrig någonsin i hela mitt liv fått en påminnelse eller förseningsavgift. Vet inte vilka summor vi pratar om eller hur mycket det ballar ur. Skulle behövt få en uppfattning om hur säg 1-15 november kommer se ut för mig och sen hela vägen fram tills lönen i december den 25. Vilka lån kommer kosta mig väldigt mycket pengar? Kan påverka, men jag måste få en uppfattning nu innan det smäller för mig. Mina förfallodatum är mellan den 27-1 november. Så när kommer mina påminnelser? En dag senare? En vecka senare? Två veckor senare? Vad kostar mest pengar? När kommer dröjsmålsräntan. Dvs vad behöver jag tänka på och undvika om jag vill överleva fram tills den 25 december iår?

Vore tacksam om du kunde svara även Terry om du orkar, när du säger att du skippat och betala dina räkningar vissa månader, vad har det medfört rent konkret? Har du fått gigantiska summor att betala i räkning nästa månad? Eller har totalskulden istället ökat, men din faktura nästa månad är ändå inte såpass stor att den förstör hela din budget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp