• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hitta en person

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 202
Poäng
4 807
Jag känner henne. Hon köper sig inte tid för hon kommer inte kunna betala ändå pga utmätningen. Det enda rätta av henne hade varit att medge skulden och låtit mig ta del av utmätningen.
Hur tänker du göra nu?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897

Hur ser den fortsatta handläggningen ut?​

Vi skickar brevet med ditt bestridande till den som kräver dig på pengar. Det gör vi för att informera om att du tycker att kravet är felaktigt. Om hen inte håller med om dina invändningar kan hen begära att vi ska lämna över ärendet till domstol. I så fall tar domstolen över ärendet.

Nu tillkommer en avgift som domstolen tar ut. Avgiften är 600 eller 2 500 kronor. Vilken avgift det blir beror på hur stor skulden är och hur domstolen hanterar målet.

Det är den som vill ha betalt som betalar avgiften till domstolen. Om du skulle förlora målet i domstolen kan du få betala avgiften tillsammans med eventuella andra rättegångskostnader.

Om den som vill ha betalt inte begär att målet ska överlämnas till domstol, kommer vi att avsluta ärendet.

 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 624
Mottagna reaktioner
6 204
Poäng
4 147
Ja hon har löneutmätning.
Har du handlingar/bevis på att du har lånat henne pengar så hade jag gått vidare med det.
Hon har visat att du inte betyder något och att din hjälpande hand inte betyder något.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 202
Poäng
4 807
Det är väl 30 dagar man har på sig från att skulden bestridits att bestämma sig om man vill gå till domstol. Men man behöver inte vänta 30 dagar. Kan begära att kf skickar skulden till domstol redan första dagen.
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Har du handlingar/bevis på att du har lånat henne pengar så hade jag gått vidare med det.
Hon har visat att du inte betyder något och att din hjälpande hand inte betyder något.
Nej det är tydligt att det inte betyder något. Så jävla grundlurad.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 202
Poäng
4 807
Jag måste prata med en kompis man som är advokat. Ska visa honom avtalet. Han har lovat mig en timme fri konsultation.
Toppen! Jag hoppas att du får tillbaka pengarna. Jag förstår att du inte tycker att pengarna är viktigare än vänskapen och det är fint. Men tyvärr har din vän inte fattat att du är en vän man ska hålla hårt i. Så då har hon gjort sitt val. Nu gör du ditt och tänker på vad som är bäst för dig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp