• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

HJÄLP! Fick ut hela slutlönen trots sjukpenning och löneutmätning

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 099
Poäng
10 087
Vet inte men litar inte på dem alls, ta inte illa upp.
Jag kan inte ens komma på ett teoretiskt exempel på hur det skulle vara negativt för dig men kör på och riskera avslag på den grunden.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

VadFan

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Maj 2023
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Är det inte bara att spara pengarna och se vad som händer? Antingen utmäts de, eller så vill de att du betalar in dem i skuldsaneringen eller så får du behålla dem?
Jag har skulder till mina föräldrar och relationer att reparera. Kan inte behålla det bara sådär.
 
Senast ändrad:

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 912
Mottagna reaktioner
1 897
Poäng
1 277
Jag har skulder till mina föräldrar och relationer att reparera. Kan inte behålla det bara sådär.
Jaha, men gör vad du vill då och betala till dem och vänta och se vad som händer. Kanske är mer värt då än att få skuldsanering, vad vet jag?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 512
Mottagna reaktioner
1 018
Poäng
867
Men om de ser det då? Jag vill inte riskera min skuldsaneringsansökan eller sjukpenning.

Man kan ta ut 15000 på automater enligt Swedbank (2000/dag) och swisha max 15000 per vecka.

Om vem ser det?

Ta ut pengarna innan dom utmäter dom. Lägg dom åt sidan och invänta svar från skuldsaneringen.

Om du är sjukskriven så utmäter väl kronofogden din ersättning från FK?

Jag tror inte du behöver oroa dig det minsta.
 

VadFan

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Maj 2023
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Jaha, men gör vad du vill då och betala till dem och vänta och se vad som händer. Kanske är mer värt då än att få skuldsanering, vad vet jag?
Jag vet inte vad man borde göra men har iallafall mailat KF. Slutlönen borde inte ha kommit alls, jag har tillräckligt mycket att oroa mig för så som det är.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp