Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Hjälp! Behöver råd, lösa skuldproblem (spel...)

Tycker ändå du ska lugna dig i 3 veckor till den 15 dec så du inte sabbar kreditbetyget ännu mer. Jag lovar det är ingen fara att va sen med vivus eller credway.
Såg nu att Vivus kredit förfaller om 30 dagar så den kan jag ju lämna oavsett, har betalat dom andra.

Men om jag ansöker hos långivare som tar bisnode så påverkar det väl inte uc oavsett?

Frågan är ju om jag får ett lån på 200.000 efter den 15e.. Vet inte hur mycket min uc minskar med en förfrågan mindre. Är det lendo som gäller då?

Jag skulle ju teoretisk få loss nästan 200.000 om jag fick låna upp på lägenheten till 85%. Men det är swedbank och det känns omöjligt.

Jag skulle ju teoretisk få loss nästan 200.000 om jag fick låna upp på lägenheten till 85%. Men det är swedbank och det känns omöjligt.
Varför känns det omöjligt? Lägg korten på bordet med din bankman, boka ett möte.. förklara din sits (inte spel dock)… du har en bra inkomst! Har du något sparande/pensionssparande där?

Såg nu att Vivus kredit förfaller om 30 dagar så den kan jag ju lämna oavsett, har betalat dom andra.

Men om jag ansöker hos långivare som tar bisnode så påverkar det väl inte uc oavsett?

Frågan är ju om jag får ett lån på 200.000 efter den 15e.. Vet inte hur mycket min uc minskar med en förfrågan mindre. Är det lendo som gäller då?
Nej det ska inte påverka din UC om det är bisnode. För mig har det gått ner ungefär 1,5-2% när en ff försvunnit

Varför känns det omöjligt? Lägg korten på bordet med din bankman, boka ett möte.. förklara din sits (inte spel dock)… du har en bra inkomst! Har du något sparande/pensionssparande där?
Jag sparar några hundralappar i månaden.

Räcker med att dom tar en titt på mitt konto så ser dom att jag spelat. Vet inte hur långt bak dom går iofs om jag avvaktar tills januari.

Jag sparar några hundralappar i månaden.

Räcker med att dom tar en titt på mitt konto så ser dom att jag spelat. Vet inte hur långt bak dom går iofs om jag avvaktar tills januari.
Spel eller shoppingmissbruk är väl dom största anledningarna till att vi alla hamnat där vi är..? Vad ska man säga om man pratar med nån på en bank då? Men som sagt, är ju lätt för dom att kolla upp. Kanske måste ha ett par månaders rena kontoutdrag för att dom ska se att man lugnat ner sig?

Spel eller shoppingmissbruk är väl dom största anledningarna till att vi alla hamnat där vi är..? Vad ska man säga om man pratar med nån på en bank då? Men som sagt, är ju lätt för dom att kolla upp. Kanske måste ha ett par månaders rena kontoutdrag för att dom ska se att man lugnat ner sig?
Ja största anledningen…

oh jag vet inte. Den är så svår.. hur stora summor handlar det om? Jag vet inte om banken kollar igenom dina transaktioner faktiskt. Om du kan hålla dig spelfri ett tag så underlättar det ju. Eller så kontaktar du banken, bokar in ett möte och stålsätter dig (mm jag vet lätt o säga) . Det blir ju bästa alternativet om du får igenom det vilket jag tror du får.

Ser att jag har underskott på bisnode på 172.000, 323%. Låter galet, det lär inte vara bra? Har dålig koll på hur det fungerar och vad det innebär. På min uc finns ju bara uppgifter från förra året, där står det 0. Då var ju min ekonomiska situation helt annorlunda. Nästa år när 2021 kommer med på min uc, kommer mitt betyg bli skyhögt då? Förstår inget av det här, någon som kan hjälpa mig förstå?

Kan nån ge tips på långivare utan uc där man kan få lån med mina förutsättningar? Har fått nej från Holm bank, extralånet och wg finans. Har ansökt om 50.000 på dessa ställen, kanske för högt men dom har ju inte heller erbjudit nån lägre summa.
Har en 9a i betyg på min upplysning men det verkar hopplöst ändå.

Creditstar?

Jo, jag vet. Förstår att det låter illa. Som sagt, jag tillåter mig inte längre att spela för pengar jag inte har. Kan jag inte sköta det så kommer jag att spärra mig.

Kan vi lägga spelandet lite åt sidan? Jag är glad att folk bryr sig men som situationen är just nu så behöver jag tips och råd om hur jag ska lösa detta. Har inga pengar att spela för nu oavsett. Vet att det finns många här inne med mycket kunskap och tips.

Du har ju inga pengar alltså spelar du inte längre? Sluta vara så naiv. Hade du varit seriös så hade du pausat dig på alla spelsajter och sökt hjälp för ditt missbruk. Men du är inte där ännu alltså kommer du belåna dig ännu mer. Tragiskt.

Du har ju inga pengar alltså spelar du inte längre? Sluta vara så naiv. Hade du varit seriös så hade du pausat dig på alla spelsajter och sökt hjälp för ditt missbruk. Men du är inte där ännu alltså kommer du belåna dig ännu mer. Tragiskt.
Jag är väldigt seriös. Men tack för ditt inlägg, gör mig än mer taggad att klara detta.

Man kan söka hjälp på olika vis och man kan börja i olika ändar. Just nu tar jag gärna emot tips om att lösa min ekonomiska situation. Att totalt dömma ut mig hjälper mig inte ett skit.

Jag är väldigt seriös. Men tack för ditt inlägg, gör mig än mer taggad att klara detta.

Man kan söka hjälp på olika vis och man kan börja i olika ändar. Just nu tar jag gärna emot tips om att lösa min ekonomiska situation. Att totalt dömma ut mig hjälper mig inte ett skit.

Du väljer att fortsätta skrapa på ytan istället för att ta tag i ditt riktiga problem.

Helt ärligt så kanske du ska sluta kommentera då vi vill ha ärliga men icke nedvärderande kommentarer här.

Frågan är om jag kan vänta så länge. Vet inte hur mycket betyget sjunker när en förfrågning försvinner i mitten på december..?

Fantastiskt att du kan spara så mycket. Begriper inte hur bara, billigt boende? Jag har 20.000 kr i fasta avgifter om man räknar in boende(12.000), bil(4000)och räkningar.
Det har jag med. Lån 13000 och utgifter inkl mat mm 19000. Genom jämkning får jag 43000 efter skatt.
Tänk att samla ibland betyder något högre ränta, tillfälligt! Men längre betalningstid. Bara för ekonomin ska hålla.
Sluta låna!
Vivus skickar inte till inkasso det första de gör. De kommer att trakassera dig i några veckor.
Har du gjort en bra översikt över alla dina utgifter och inkomster?
Hur mycket behöver du för att få det till att gå ihop?
Nordax räddade mig i våras genom att bevilja ett samlingslån med urusel UC (de tar bisnode oxå!). Fick 17,8% men längre betalningstid. Så kunde spara några hundra varje månad men framförallt klarade jag av betala alla räkningar. Efter 6 månader och bra UC kunde jag samla till riktigt bra ränta.
Och nu har jag en mycket bättre månadsekonomi.
Du kan göra likadant. Men sluta låna högkostnadskrediter.

Senast ändrad:
Har du inget vettigt säga och vara nedvärderande så knip ist!

Har du inget vettigt säga och vara nedvärderande så knip ist!

Jag håller delvis med, delvis inte. Jag vill inte gå off-topic, men det finns lite good-cop, bad-cop-mentalitet tänker jag. Man behöver förståelse, men ibland kan man också behöva en knäpp på näsan (eller kanske till och med en käftsmäll), om du förstår vad jag menar? Tar man bara bort avslutningen ("Tragiskt.") så får meningsuppbyggnaden en annan innebörd.

99,9% av gångerna så går det ju åt helvete, men ta lite nya lån och håll tummarna. Jag sket fullständigt i alla när jag var i den fasen jag med. Men miljon vinsten kanske kommer så slipper du och barnen hamna på gatan, för stunden iaf....

Jag håller delvis med, delvis inte. Jag vill inte gå off-topic, men det finns lite good-cop, bad-cop-mentalitet tänker jag. Man behöver förståelse, men ibland kan man också behöva en knäpp på näsan (eller kanske till och med en käftsmäll), om du förstår vad jag menar? Tar man bara bort avslutningen ("Tragiskt.") så får meningsuppbyggnaden en annan innebörd.
Alltså jag köper ditt resonemang. Har fått båda knäpp på näsan och tröst när jag var i likande sits för många år sedan. Men det är faktiskt just nu när jag kommit ut ur ”dimman” och faktiskt står på egna ben som jag förstår de nära och kära som gav mig den knäppen på näsan och jag håller ju med till 100% också att den behövdes, kanske inte något jag tog till mig just då heller..

Ibland vill man bara inte bli dömd, speciellt inte på ett lånforum där typ 99% är medlem pga något slags missbruk som satt en i skiten och massa idiotiska val.. man kanske mest behöver en lösning för stunden, inte någon okänd som knäpper en på näsan där bakom skärmen. Jag tycker hellre man kan lotsa i rätt riktning och ha en god ton.

Alltså jag köper ditt resonemang. Har fått båda knäpp på näsan och tröst när jag var i likande sits för många år sedan. Men det är faktiskt just nu när jag kommit ut ur ”dimman” och faktiskt står på egna ben som jag förstår de nära och kära som gav mig den knäppen på näsan och jag håller ju med till 100% också att den behövdes, kanske inte något jag tog till mig just då heller..

Ibland vill man bara inte bli dömd, speciellt inte på ett lånforum där typ 99% är medlem pga något slags missbruk som satt en i skiten och massa idiotiska val.. man kanske mest behöver en lösning för stunden, inte någon okänd som knäpper en på näsan där bakom skärmen. Jag tycker hellre man kan lotsa i rätt riktning och ha en god ton.
Jag håller med (så klart), man vet ju redan att man gjort fel och behöver egentligen inte någon annan som berättar det, iallafall inte en okänning på ett forum, som du säger. Jag är tacksam för det här forumet iallafall, mycket stöd från alla håll och kanter.

Det har jag med. Lån 13000 och utgifter inkl mat mm 19000. Genom jämkning får jag 43000 efter skatt.
Tänk att samla ibland betyder något högre ränta, tillfälligt! Men längre betalningstid. Bara för ekonomin ska hålla.
Sluta låna!
Vivus skickar inte till inkasso det första de gör. De kommer att trakassera dig i några veckor.
Har du gjort en bra översikt över alla dina utgifter och inkomster?
Hur mycket behöver du för att få det till att gå ihop?
Nordax räddade mig i våras genom att bevilja ett samlingslån med urusel UC (de tar bisnode oxå!). Fick 17,8% men längre betalningstid. Så kunde spara några hundra varje månad men framförallt klarade jag av betala alla räkningar. Efter 6 månader och bra UC kunde jag samla till riktigt bra ränta.
Och nu har jag en mycket bättre månadsekonomi.
Du kan göra likadant. Men sluta låna högkostnadskrediter.
Tack för tipsen!

Jag har en bra översikt över inkomster och utgifter. Får jag bara ett lån på runt 150-200 tusen så jag kan släcka kreditkort och alla skitlån så klarar jag mig. Jag känner mig stark och kommer att klara detta.

Vet bara inte vad jag ska satsa på efter den 15:e när en förfrågning försvinner. Ska man gå på Lendo eller på nån specifik långivare. Känns som ett väldigt viktigt beslut, om jag blir nekad så har jag slösat bort en förfrågning och då kanske jag är rökt hos alla..? Jag är tveksam om det går att låna upp på lägenheten. Det hade ju tveklöst varit det bästa men jag tror aldrig det går igenom, Swedbank är tuffa har jag fått uppfattningen om.

Precis som du skriver så får man ju bara acceptera en hög ränta nu och sedan när man fått en bättre uc-score lägga om lånen till bättre ränta. Hur mycket fick du på Nordax och vad hade du för förutsättningar?

99,9% av gångerna så går det ju åt helvete, men ta lite nya lån och håll tummarna. Jag sket fullständigt i alla när jag var i den fasen jag med. Men miljon vinsten kanske kommer så slipper du och barnen hamna på gatan, för stunden iaf....
Jag kan förstå vissa reaktioner på det jag skrev, det var lite klantigt skrivet. Min tanke med vad jag skrev ang spel var bara att kunna leva ett vanligt liv, utan massa förbud. Man kan alltid hitta vägar runt spärrar, går att spela ändå. Det har inte bara varit spel för mig, jag har haft en extremt dålig koll på ekonomi i övrigt. Ingen respekt för pengar öht. Det i kombination med massa jobbiga händelser i livet blev ingen bra kombo. Nu är jag i en annan fas och känner mig stark.

Tack för tipsen!

Jag har en bra översikt över inkomster och utgifter. Får jag bara ett lån på runt 150-200 tusen så jag kan släcka kreditkort och alla skitlån så klarar jag mig. Jag känner mig stark och kommer att klara detta.

Vet bara inte vad jag ska satsa på efter den 15:e när en förfrågning försvinner. Ska man gå på Lendo eller på nån specifik långivare. Känns som ett väldigt viktigt beslut, om jag blir nekad så har jag slösat bort en förfrågning och då kanske jag är rökt hos alla..? Jag är tveksam om det går att låna upp på lägenheten. Det hade ju tveklöst varit det bästa men jag tror aldrig det går igenom, Swedbank är tuffa har jag fått uppfattningen om.

Precis som du skriver så får man ju bara acceptera en hög ränta nu och sedan när man fått en bättre uc-score lägga om lånen till bättre ränta. Hur mycket fick du på Nordax och vad hade du för förutsättningar?
Jag samlade 350 000kr, av 1,2 milj. kommer inte ihåg exakt UC, nånstans 35%. Utgifter för lån låg då på ca 30t. Genom samlingslån blev det ca 21000kr. Äger ett hus, värderat till 1,4 milj och lån på 1,1. Går inte att låna upp mer.
Om du skulle gå vidare med Nordax; de löser inte inkasso med samlingslån. Men det gör de med bolån. Du skulle eventuellt kunna flytta bolånet till Nordax och höja samtidigt om värderat tillräckligt. De anlitar egna mäklare. Lycka till!

Jag kan förstå vissa reaktioner på det jag skrev, det var lite klantigt skrivet. Min tanke med vad jag skrev ang spel var bara att kunna leva ett vanligt liv, utan massa förbud. Man kan alltid hitta vägar runt spärrar, går att spela ändå. Det har inte bara varit spel för mig, jag har haft en extremt dålig koll på ekonomi i övrigt. Ingen respekt för pengar öht. Det i kombination med massa jobbiga händelser i livet blev ingen bra kombo. Nu är jag i en annan fas och känner mig stark
Bara du som vet. Jag hoppas det löser sig.

Jag samlade 350 000kr, av 1,2 milj. kommer inte ihåg exakt UC, nånstans 35%. Utgifter för lån låg då på ca 30t. Genom samlingslån blev det ca 21000kr. Äger ett hus, värderat till 1,4 milj och lån på 1,1. Går inte att låna upp mer.
Om du skulle gå vidare med Nordax; de löser inte inkasso med samlingslån. Men det gör de med bolån. Du skulle eventuellt kunna flytta bolånet till Nordax och höja samtidigt om värderat tillräckligt. De anlitar egna mäklare. Lycka till!
Har inget inkasso och vill helst undvika det. Men Nordax kan väl knappast erbjuda en ränta i närheten av den jag har nu? Har 1,37% på bolånet.

Har inget inkasso och vill helst undvika det. Men Nordax kan väl knappast erbjuda en ränta i närheten av den jag har nu? Har 1,37% på bolånet.
Såklart och även jag fick höjd ränta men allt handlar om slutsumman. En kortsiktig lösning för en långsiktig plan. OM slutsumman lönar sig.

Hur mycket större är chansen att få ett lån om man har en medlåntagare? Får man ner räntan på det viset också?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp