Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp kring min situation

Hej,
tror jag behöver hjälp att hantera min situation på bästa sätt som orsakats av diverse livsproblem.
Årsinkomst 279k tar även studielån
Blancolån
190k ränta 6%
179k ränta 4,5%
70k ränta 5%
60k ränta 8,5%
Månadskostnad lån ca 8,5k
risk 7,1%
16ff de flesta hösten -17

Kan jag överhuvudtaget göra nåt vettigt trots att jag väntar ut förfrågningar. Studielån i min situation kanske inte är så positivt ur bankens ögon men jag vill gärna fullfölja mina studier.

Dina räntor är ju ändå ganska ok

Tack för ditt svar. Ja räntorna är inte katastrof. Dock har jag en ganska hög månadskostnad och känner väl det är där det kan ske förändringar isf. Ser att vissa banker erbjuder samlingslån på upp till 500k men är det ens möjligt att samla så mycket hos en bank? Kanske någon har erfarenhet kring det?

Total månadskostnaden har inget med antal lån att göra. Det har med antal månader kvar på lånet att göra. Om du kan omvandla lån med få månader/år kvar till nytt lån på 10-15 år så gör det skillnad.

Tack för ditt svar Korpen. Ja, jag förstår det inte har med antal lån att göra. Skulle dock vara smidigare med ett större lån med bra ränta :) Nej, jag jämkar inte och har inte så stor kunskap kring det heller.

Man
Tack för ditt svar Korpen. Ja, jag förstår det inte har med antal lån att göra. Skulle dock vara smidigare med ett större lån med bra ränta :) Nej, jag jämkar inte och har inte så stor kunskap kring det heller.
man gör ansökan på Skatteverkets hemsida, liknande som med deklarationen. Sedan får du ett beslut någon vecka senare. Det beslutet skickar du till löneavdelning där du jobbar, så se de till att du betalar mindre skatt varje månad. I ditt fall skulle det handla om tusenlappar mer i lönekuvertet varje månad.

För att få bättre ränta behöver du mer eller mindre vänta ut alla dina ff. Men hur lång tid har du kvar på dina befintliga lån?

Jämkning låter intressant, måste fördjupa mig inom området.
Mina befintliga lån är från 5 till 10 år.

Har du haft lånen i några år är det ju lönt att göra om till nya lån även om villkoren blir desamma få man förlänger betalningtiden.

Jag tänker såhär, din inkomst i förhållande till mängd blanco är låg, kanske för låg.
Om du skulle försöka, gör det efter "i höst" när de flesta ff är borta, gå via lendo och sök på max 350000, då är det drygt 15 banker som kan svara. På 400 är det kanske 4-5 och 500 tror jag det är 2.
Lös bort alla utom det på 60k
Ett lån på 350k med dina förutsättningar skulle jag gissa kommer gå på 4500 i månaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp