• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp kris situation, 900000 kr i skulder

jakobn

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Dina anhöriga kommer få betala på lånen om du släpper allt, och det rör sig om lån över 400k. Kontakta alla dina långivare först och kolla vad de kan göra som att förlänga återbetalningstider, betalningsfria månader, sänkt ränta o.s.v.
Hör också med dina anhöriga om möjlighet finns att de kan betala på lånen ett tag så du kan betala av lumify, ferratum, gfmoney först. Det är 6300 per månad du slänger iväg på dessa.
Jag ska ringa norwigen och wasa kredit imorgon och kolla om de kan sänka räntan och förlänga återbetalningstider. tror inte de kommer gå med på det eftersom återbetalningstid är redan över 10 år på de men det är värt att försöka
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 266
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
287
Mottagna reaktioner
94
Poäng
266
Jag ska ringa norwigen och wasa kredit imorgon och kolla om de kan sänka räntan och förlänga återbetalningstider. tror inte de kommer gå med på det eftersom återbetalningstid är redan över 10 år på de men det är värt att försöka

Samma sak gäller dina anhöriga att de kontaktar långivarna och kollar vad de kan göra. Sök också hjälp hos närstående, hjälporganisationer då det är svårt att stå ensam när det känns som att allt ramlar ner. Vad var orsaken till att du fick avslag på skuldsaneringen?
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Du har redan fått bra råd på vad du kan göra men fliker in med ett till.Du kan också fråga om tillfälliga betalplaner hos dina långivare pga att du har svårt att betala.Brukar kunna gå att få upp till 6 månader.För ditt mående och spelberoende se bifogade länkar går givetvis bra att gå genom din vårdcentral också.

 

jakobn

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Samma sak gäller dina anhöriga att de kontaktar långivarna och kollar vad de kan göra. Sök också hjälp hos närstående, hjälporganisationer då det är svårt att stå ensam när det känns som att allt ramlar ner. Vad var orsaken till att du fick avslag på skuldsaneringen?
Det finns omständigheter som talar emot att du ska beviljas skuldsanering.
Du har tagit lån för att finansiera ett spelande om pengar. Att dina skulder har
uppkommit på detta sätt, under en kort tidsperiod och nära i tiden talar starkt
emot en skuldsanering för dig

såhär står det på beslutet.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 664
Poäng
1 117
Min sambos lån är 250k som hon tog för min skull. skulle vilja betala av den först och jag får samlinglån i oktober säger vi.
Några månader efter kan jag släppa allt kfm. vi säger att jag behåller 5 månaders lön innan den drar igång då kan jag betala av min brors lån som går på 50k
och rester mina lån sköter kfm men frågan är hur många år kommer det att ta tills jag blir skuldfri 10år mer ?
Fattar:

Då blir ju schemat ungefär såhär:

- Nu bara hålla sig flytande till oktober
- Oktober: Ta lån lån på 250.000 som du betalar till din sambo
- April (6 månader senare): släpper alla lån, utom lånet till din bror
- April: Slår på jämkning igen (Period: April - Oktober, så jämkningen avslutas innnan utmätningen börjas)
- Under jämkningen och efter du släppt allt utom din brors lån, men innan löneutmätning börjar; betala av din bror
- Slutat på 2025: Få löneutmätning:
- Under 2026/2027: Göra allt för att få skuldsanering
- Skuldfri 5 år senare.

Borde gå att bli skuldfri på säg 7-8 år denna väg
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 312
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Låter som att du har rätt kort återbetalningstid. Ring och höj återbetalningstiden till max hos varje bank. Norwegian 15 år, nordax 20 år, DNB 15 år och Wasa kredit 12 år.
Då blir dina månadskostnader cirka
Norwegian: 2650:-
Nordax: 600:-
Wasa Kredit: 860:-
DNB: 250:-
osv..

Bara där har du 4400:- mindre att betala varje månad.
 

jakobn

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Fattar:

Då blir ju schemat ungefär såhär:

- Nu bara hålla sig flytande till oktober
- Oktober: Ta lån lån på 250.000 som du betalar till din sambo
- April (6 månader senare): släpper alla lån, utom lånet till din bror
- April: Slår på jämkning igen (Period: April - Oktober, så jämkningen avslutas innnan utmätningen börjas)
- Under jämkningen och efter du släppt allt utom din brors lån, men innan löneutmätning börjar; betala av din bror
- Slutat på 2025: Få löneutmätning:
- Under 2026/2027: Göra allt för att få skuldsanering
- Skuldfri 5 år senare.

Borde gå att bli skuldfri på säg 7-8 år denna väg
Låter som en jätte bra plan tusen tack för hjälpen ska gå denna vägen så få vi se hur det blir :folded:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp