Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp med kronofogden/ delgivning

Hej, jag kommer inom kort att hamna hos kronofogden och kommer att få delgivningskvitto eller vad det heter, hur ska jag göra? Ska jag skriva på direkt eller dra ut på det? Jag funderar på att släppa alla mina smslån, jag har avbetalningsplan hos de flesta men kommer inte att kunna betala dom :( snälla kan någon berätta för mig, vet att det står i äldre trådar men har ingen ork att läsa igenom allt!

Dra ut på det. Svara på 2a påminnelsen. Bestrid. Betala innan tingsrätt

Tack! Vad menar du med 2:a påmminelse? Är det säkert att det kommer påmminelse?

Ja det är säkert. Första påminnelsen kommer efter ca 10-14 dagar

Ska du släppa allt finns det ingen mening med att dra ut på det.. Bara att skriva på isåfall tycker jag!! Spara allt du kan från din lön betala alla viktiga räkningar som hyra el telefon.. Skippa sms lån som du tänker släppa.. Kommer nog kännas som en liten befrielse för dig. Det har det gjort för mig! Visst är det snålt med pengar nu men man klarar sig, förut gick ju alla pengarna direkt till sms lån sen var det bara att låna om igen.. Mitt råd är om du tänker släppa allt och ändå inte betala så skriv på delgivningen och skicka in den direkt!! Lycka till...

Fast ju längre man drar på det desto mer bör man hinna lägga undan antar jag

Tack så jättemycket för svar! Vet ni hur snabba Intrum och Bravio är med att skicka till kronofogden?

Kan man ta bort autogiro på förskottslön och daypay om man vill släppa de också eller blir det avtalsbrott? måste ha mina pengar när lönen kommer för att betala andra räkningar! För de drar väl direkt när lönen kommer :/ måste stoppa det på något sätt, vet någon hur man gör? Tacksam för svar!

Jag tog bort autogiro på daypay men på nåt sätt lyckades lägga upp den igen, kanske för att jag gjorde det dan innan lön och att pengarna redan var "bokade". De drog pengarna och det enda som hände var att jag inte får låna av dem igen.

Förskottslön ser det som ett avtalsbrott om du avbryter autogiro, det står på deras hemsida. Angående Daypay så står det inget om det på hemsidan, men har du fått villkor på mail utöver det som står på hemsidan, så kolla det också för säkerhets skull.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp