Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp med kronofogden/ delgivning

Hej! Om du har bestämt dig för att släppa allt till KFM, vilket ibland är bästa lösningen om man är rejält överskuldsatt så ska du plocka bort dina autogiron. Du behåller endast autogiron till sådant som måste betalas, t ex till ditt elbolag, försäkring med mera.

I början kan det kännas obehagligt när man släpper allt och det börjar ringa från alla möjliga inkassobolag och breven fyller postfacket men med tiden blir det bättre. Visst man får en rejäl hög med betalningsanmärkningar och skuldsaldo men du får pengar över så du klarar dig och du kan sova gott och sluta oroa dig för att kunna betala alla sms-lån och övriga räkningar. Helt plötsligt går det runt ekonomiskt och från ett rejält mörker ser man ljuset. Ingen kan se på dig att du har betalningsanmärkningar. Det är ingen sjukdom som märker dig.

Jag säger inte att alla ska släppa sina skulder till KFM men om man mår riktigt dåligt och man går back flera tusen var månad och är helt beroende av smslån så bör man nog prata med budget- och skuldrådgivare för att försöka hitta en alternativ lösning.

Tack så mycket! Men om man tar bort autogiro på smslån så blir det väl avtalsbrott och vad är konsekvenserna då? Ska man ringa till de och berätta att man tänker släppa allt så de vet varför man tagit bort det? På något konstigt sätt så känns det ändå skönt att släppa allt nu! Jag kommer inte kunna betala nåt annars då jag är så pass skuldsatt! Jag kommer ändå aldrig mer vilja ta lån så skiter i om jag får betalningsanmärkning, bor i hyresrätt och kommer att betala mina vanliga räkningar och funderar inte på att flytta eller byta abonnemang, jag har verkligen lärt mig en läxa! Jag har kontakt med en skuldrådgivare!

Jag har lån hos förskottslön som jag tog bort autogiro på. Inget hände förutom det vänliga att jag fått bet anmärkning osv... Jag har inte ringt till någon utan bara låtit allt ha sin gilla gång!! Du plockar bort autogiro genom att höra av dig till banken.. Jag gjorde som så att jag mailade.. Sa att jag ville att dom plockade bort alla autogiro pga att jag skulle betala genom ett annat konto.. Sa så pga jag skämdes när dom skulle gå in och se i mitt konto.. Sen ringde jag upp dom som jag fortfarande ville ha autogiro hos och sa att det skett ett misstag och la upp en ny autogiro..

Avsluta autogiro

Om man har e-legitimation så kan man gå in på sitt konto & plocka bort autogirona själv. gå in på kontot, gå till betala & överföra sen vidare till autogiron välj att avsluta, där kan man kryssa i ett & ett se trycka avsluta, det tar ca:2 dg innan det verkställs.

Ok, tack alla så skönt det är att kunna skriva av sig här och få tips och råd om hur man ska göra, har blivit telefontrakasserat av Onea då jag inte betalat tillbaka lånet där! Känns jätteobehagligt! Jag ska inte svara mer! Varför inte bara skicka påminnelse och krav brev än att hålla på att ringa och smsa hela tiden?! Jag ska byta nummer nu för att slippa alla samtal från lånebolag och inkasso, jag kommer ändå inte kunna betala nån av de så! En fråga bara, måste man svara på deras samtal? Vad händer om man inte gör det?

Nej, varför skulle du vara tvungen till att svara när de ringer? Det värsta som händer är väl typ att de försöker igen, eller skickar ett sms eller både och.
Tips, om du byter nummer, se till att det nya inte hamnar på eniro och hitta.se för annars har de snart hittat det nya oxå.

Sen när kan ett SMS bolag som tar tvivelaktiga ockerräntor komma med argument som avtalsbrott? Kan knappast hända något.

Nu har jag tagit bort mina autogiron, hoppas det inte händer nåt! Eller vad är det värsta som kan hända förutom att jag får betalningsanmärkning?!, jag är så nervös!

Nu har jag tagit bort mina autogiron, hoppas det inte händer nåt! Eller vad är det värsta som kan hända förutom att jag får betalningsanmärkning?!, jag är så nervös!
händer ingenting, kommer faktura istället

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp