Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hjälp med rapport om sms-lån

Hej!
Emil heter jag, jag skriver ett gymnasiearbete om sms-lån/snabblån.
Det hade varit riktigt schysst om någon/några kunde ta en minut och svara på 6 snabba frågor.

•Har du någon erfarenhet av sms-lån/snabblån?
•Hur kom du först i kontakt med låneföretagen?
•Under hur lång tid sträckte sig återbetalningstiden?
•Hur påverkade det dig?
•Var du medveten om de risker som fanns redan innan?
•Vad är din inställning till snabblån i dagsläget?

Tar gärna emot telefonsamtal, om någon känner att det hade varit smidigare.
Skriv ett direkt meddelande till mig på sidan, så kan jag bifoga mitt telefonnummer.
Självklart är det anonymt.

Tack på förhand!

Senast ändrad:
1. Ja
2. Ingen aning, annons på webben?
3. 30 dagar
4. Inte alls
5. Ja
6. I grunden positiv till microlån, men så som det utvecklat sig är det bedrövligt. Främsta problemet är inte höga räntor, utan att det inte finns något hinder att på kort tid teckna upp sig för alla snabblån som finns. Har man ett obetalt snabblån bör det inte vara möjligt att ta ett till, oavsett vilken långivare man vänder sig till.

Tack för svar! mycket uppskattat

•Har du någon erfarenhet av sms-lån/snabblån? ---> Ja det har jag, har nog tagit alla smslån som finns på marknaden. Tyvärr. Till följd av spelmissbruk.
•Hur kom du först i kontakt med låneföretagen? ----> Jag kom i kontakt genom Google skulle jag tänka mig, internet av något slag. Vet faktiskt inte exakt hur
•Under hur lång tid sträckte sig återbetalningstiden? ---> Det varierar kraftigt, men generellt skulle jag säga upp till en månad. Det har varit det vanliga.
•Hur påverkade det dig? ---> Alltså påverkat är svårt att säga men det är ju en stressfaktor att ha dessa kraven,samtalen,inkasso på sig. Klart det är destruktivt.
•Var du medveten om de risker som fanns redan innan? ------> Ja det var jag, men jag tog smslån medvetet för att rädda en värre situation.
•Vad är din inställning till snabblån i dagsläget? ----> Alltså dom SMS-lånen som har normal ränta ( säg 500 kr om du lånar 5000 ) det är helt OK men dessa ockerräntebolag är jag negativt inställd till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp