Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Hjälp med samlingslån

Ny medlem
Poäng: 1
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
ej! Skriver anonymt då jag skäms så extremt, och kan inte prata med någon i min närhet om detta. Jag har sedan jag var 18 (är 24 nu) tagit saker på kredit, klarna, delbetalning osv. Blev lämnad från ett destruktivt förhållande med en stor skuld som jag snart äntligen har betalat. Vill lämna det där livet bakom mig och aldrig, aldrig, aldrig mer ta något på kredit. Men jag vill och behöver ta ett samlingslån för att betala av alla småkrediter med skyhög ränta, och sen ha en fast summa att betala. Efter årsskiftet kommer jag dessutom kunna amortera typ det dubbla, men tänker ändå att avbetalningen är på ca 1 år. Vilken bank är bra att ta? Som har låg/rimlig ränta och som inte verkar vara fuffens? Det är ingen gigantisk summa det handlar om, ca 24.000kr. Men det är ändå en del pengar. Snälla, jag behöver bara någon form av vägledning i detta. Har aldrig blivit lärd något om ekonomi och det enda jag vill just nu är att vara stabil och få allt gå runt. Jag kommer ha råd att betala månadskostnaden och domsaga, kan amortera det dubbla om några månader. Ansökte om ett lån via min egen bank (Swedbank), det skulle handläggas manuellt. Är det bättre att vänta ut att jag får en handläggare där, eller har ni en annan bank att rekommendera?
Jag är väldigt medveten om min situation och det enda jag vill och önskar är att ha en stabil ekonomi där pengarna inte tar slut den 10 varje månad. Tack för att du orkade läsa ❤️

Vad har du i lön? Fasta räkningar? (Hyra, el osv) har du onödiga utgifter? Massor av netflix, youtube mm? Är totala skulden 24 tusen? Eller är det en annan summa? Vad är din risk? Hur många förfrågningar har du? (Gratis att kolla på kreddy appen)

Har koll på mina fasta utgifter, kommer ha råd att betala ca 1200kr/månad och det dubbla efter årsskiftet. Har sagt upp/sänkt de abonnemang som går också. Syftet med inlägget var mest att få reda på en bra bank och att få spy lite galla

Vänta ut Swedbank skulle jag säga. För har du ansökt har de säkert tagit en kreditupplysning. Går inte det lånet igenom så skulle jag rekommendera att skriva ut mer fakta här och be om tips på bäst steg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp