• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hjälp med skuldsanering

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Ledsamt. Nu har ni förvisso varandra att ventilera med, men tror inte ja hade fixat detta om inte ja hade mitt starka nätverk som lyfter mig, hejar på mig, etc... Nästan ALLA känner till min situation, förutom just mina syskon. Som de högt uppsatta akademiker dom är med fancy liv, så skulle dom aldrig förstå...
Ja behöver heller inte berätta för dom, för mig räcker det att de människor ja umgås med & som är mina vänner vet min situation, men som sagt, för mig är det källan till mitt välmående. De e jag säker på... :)
Fast i början hade du inte berättat för dina vänner och hade ångest för deras synsätt på skuldsatta.
Det är en process olika långa för alla men skönt när man släppt skammen och kan vara öppen med det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 422
Mottagna reaktioner
997
Poäng
817
Har du pension och bara den allmänna så lär dom inte utmäta något ändå.

Är ingen större idé att inte ge dem skuldsanering.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 422
Mottagna reaktioner
997
Poäng
817
Berättat till närmsta vänner så de fattar art jag inte kan resa överallt längre..

Blev trött på att hitta på ursäkter.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 949
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Fast i början hade du inte berättat för dina vänner och hade ångest för deras synsätt på skuldsatta.
Det är en process olika långa för alla men skönt när man släppt skammen och kan vara öppen med det.

Nä jag berättade 3 månader efter jag släppte...och inga farhågor slog in...
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Jag berättade bara för min sambo innan vi blev sambo. Jag flyger och far så mycket i jobbet så mina vänner och bekanta tyckte inte att det var konstigt att jag ville stanna hemma när jag väl var ledig. För övrigt nu när jag kommit på grön kvist igen så är jag inte särskilt sugen på att resa när jag har semester.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Har du pension och bara den allmänna så lär dom inte utmäta något ändå.

Är ingen större idé att inte ge dem skuldsanering.

Beror på bostadskostnaden. Ofta har den som bara har allmän pension bostadstillägg, och då går det i princip alltid utmäta, någon tusenlapp eller så.

Pensionsmyndigheten är den inkomstkälla som har näst flest löneutmätningsbeslut hos sig. Endast fkassan har fler.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 949
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Jag har inte berättat för någon.
Och mår väldigt bra med det.

...& du e ju den ja ser upp till ❤️ styrka & pondus besitter du! Två egenskaper ja ”går igång” på... :) Nu menar ja enkom ur ett ”respekt” perspektiv... :) Kände direkt att ja behövde tydliggöra detta... :D
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 422
Mottagna reaktioner
997
Poäng
817
Beror på bostadskostnaden. Ofta har den som bara har allmän pension bostadstillägg, och då går det i princip alltid utmäta, någon tusenlapp eller så.

Pensionsmyndigheten är den inkomstkälla som har näst flest löneutmätningsbeslut hos sig. Endast fkassan har fler.

Utmätningbeslut behöver väl inte automatiskt säga att det finns något att utmäta? Du kan väl ya ett beslut utan att det finns pengar att utmäta.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Beror på bostadskostnaden. Ofta har den som bara har allmän pension bostadstillägg, och då går det i princip alltid utmäta, någon tusenlapp eller så.

Pensionsmyndigheten är den inkomstkälla som har näst flest löneutmätningsbeslut hos sig. Endast fkassan har fler.

Antar de med ÄFS inte går att mäta ut?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp