• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp mig! Behöver samlingslån

Skuldsatt99

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Mars 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
8
Poäng
6
En liten uppdatering till samtliga. Mötet med banken gick bra och så fort jag har en spelfri månad i ryggen på transaktionerna, vilket blir runt den 10 april så sätter de upp ett samlingslån om 650 000 kronor, där de betalar av alla skulder till instituten. Jag känner en enorm tacksamhet mot banken och det ska bli så skönt att ta sig ur den här lånefällan.

Men måste så klart lösa situationen under en månad, vilket blir svårt med alla räntor. Vad händer om jag ej betalar vissa delar av lånen fram till den 15-17 april då lånet förväntas lösa.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
En liten uppdatering till samtliga. Mötet med banken gick bra och så fort jag har en spelfri månad i ryggen på transaktionerna, vilket blir runt den 10 april så sätter de upp ett samlingslån om 650 000 kronor, där de betalar av alla skulder till instituten. Jag känner en enorm tacksamhet mot banken och det ska bli så skönt att ta sig ur den här lånefällan.

Men måste så klart lösa situationen under en månad, vilket blir svårt med alla räntor. Vad händer om jag ej betalar vissa delar av lånen fram till den 15-17 april då lånet förväntas lösa.
Makalöst bra att de är villiga att hjälpa dig om du håller dig spelfri i en månad. Det tror jag inte har hänt så 'enkelt' hos någon här på forumet. Mycket bra!

Vad menar du med, vilka institut skall de betala till? Jag förstår inte att du inte skulle klara 'denna' månaden tills du varit spelfri en månad? Tog de en UC på dig?
Du får väl lön nästa vecka? har du inte fått någon betalningsfri månad av någon av dina lånegivare?
När de väl har godkänd lånet kommer du kunna ange exakta belopp och visst kommer de att kunna skiljas en del.
Om du fått lånelöftet kan du ju ange till långivarna att allt kommer att lösas vid xx datum. dvs att du skippar betalningarna tills dess.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Härligt att läsa att mötet med Nordea gick bra! Men garanterade dom dig verkligen ett lån? Tog dom en UC på dig? Kändes otroligt lätt.
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Åh vad bra! De ÄR inte alltid omöjliga. Minns när jag startade företag inom kulturbranschen och vi fick ett lån på 200.000 av SEB för att ”de trodde på oss”. I kulturbranschen haha. Men tack vare det lånet är vi still going strong 10 år senare. Vi hade inget sparkapital eller något som kunde säkra de där pengarna. De begärde inte ens borgen. Så man KAN ha tur. Hamna hos rätt person och vara så ärlig man kan.
Hoppas du fort får hjälp med spelmissbruk så att detta blir en vändning i ditt liv. Önskar jag kunde ge mitt ointresse för spel till alla er som tampas med detta.
Heja heja!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp