Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp mig släcka kreditbranden - Vilka lån ska jag betala av?

Har du kollat med Remember, Vivus och Easycredit om du kan avsluta krediten på samma sätt du gjorde med betalkoll? Är ju ett smidigt sätt att få bort dem från UC om det funkar.

Annars är det som sagt att få bort krediterna från UC som påverkar mest. Betala av en och minska utnyttjande graden på de resterande.

Efter det så är det bara att invänta att dina FF försvinner i Juni för att se vilken UC du har då.

Tackar för svar..
Det där med inkomsten bekymrar mig, den kommer från två arbetsgivare. Jobbar 100% och har ett extrajobb så måste skicka in två lönespecar om det behövs. Är det inkomstökningen som kan göra att bankerna kommer begära lönespecar, tror du? Kanske dumt att skriva 545 000, jobbar ju mindre på extrajobbet nu.
Så svårt att säga. De brukar begära in specar när man ligger och skvalpar på gränsen till maxat lånebelopp. Om du inte gör det bör det inte vara något problem.

lyfter däremot ett varningens finger från en vän till en annan eftersom jag själv åkte på en skattedänga förra året när jag också hade två jobb. jobb 2 som var en extrainkomst betalade knappt någon skatt eftersom det var en så låg inkomst. Extrajobbet ihop med mitt ordinarie jobb gjorde att jag kom över en inkomsttröskel och betalade därför alldeles för lite skatt, helt och hållet mitt fel som inte kollade upp detta innan men vill därför förvarna dig om detta

Så svårt att säga. De brukar begära in specar när man ligger och skvalpar på gränsen till maxat lånebelopp. Om du inte gör det bör det inte vara något problem.

lyfter däremot ett varningens finger från en vän till en annan eftersom jag själv åkte på en skattedänga förra året när jag också hade två jobb. jobb 2 som var en extrainkomst betalade knappt någon skatt eftersom det var en så låg inkomst. Extrajobbet ihop med mitt ordinarie jobb gjorde att jag kom över en inkomsttröskel och betalade därför alldeles för lite skatt, helt och hållet mitt fel som inte kollade upp detta innan men vill därför förvarna dig om detta
Tack snälla för din omtanke gällande skatten. Extrajobbet drar alltid 30% och det står skatt på sidoinkomst på lönespecarna. Så det är ingen fara med det. Den statliga skatten är verkligen en tung post för oss som försöker jobba oss ur skuldberget, känns som ett straff nästan.

Lönen trillar in snart och jag måste fatta ett beslut om vilken kredit jag ska betala ner.
Så här blir det nog:
Tänkte utnyttja möjligheten att "trolla bort" den maxade krediten på Rememberkortet på 20k vid månadsskiftet. Då står den som ounyttjad vid UC-uppdateringen 15-20 juni.
Betalar ner Vivus med 5k.
Kortet kan jag betala ner igen nästa månad om jag behöver nyttja det.

Hoppas verkligen att min inkomstökning, 2ff färre och nollat kreditkort kan göra att betyget rör sig neråt lite i alla fall.

Tack snälla för din omtanke gällande skatten. Extrajobbet drar alltid 30% och det står skatt på sidoinkomst på lönespecarna. Så det är ingen fara med det. Den statliga skatten är verkligen en tung post för oss som försöker jobba oss ur skuldberget, känns som ett straff nästan.
Skönt att höra att du har tänkt på det! Allt lycka till och håll oss gärna uppdaterade om du kan och vill

Lönen trillar in snart och jag måste fatta ett beslut om vilken kredit jag ska betala ner.
Så här blir det nog:
Tänkte utnyttja möjligheten att "trolla bort" den maxade krediten på Rememberkortet på 20k vid månadsskiftet. Då står den som ounyttjad vid UC-uppdateringen 15-20 juni.
Betalar ner Vivus med 5k.
Kortet kan jag betala ner igen nästa månad om jag behöver nyttja det.

Hoppas verkligen att min inkomstökning, 2ff färre och nollat kreditkort kan göra att betyget rör sig neråt lite i alla fall.
Vill verkligeninte låta som gänget på Lyxfällan men klipp Rememberkortet så fort det är betalt. Har full förståelse att det känns som att såga av sitt högra ben men jag tror du kommer att börja nalla på krediten igen. ”Äh man tar bara en hundring här och en femhundring där”, och innan men vet ordet av det är kortet maxat igen. Låter kanske osannolikt men du kommer klara dig utmärkt utan kortet. Känns det FÖR svårt se ge kortet till en bra vän som vägrar ge efter hur mycket du än tjatar.. du fixar detta kompis! Håll ut även om det suger

Vill verkligeninte låta som gänget på Lyxfällan men klipp Rememberkortet så fort det är betalt. Har full förståelse att det känns som att såga av sitt högra ben men jag tror du kommer att börja nalla på krediten igen. ”Äh man tar bara en hundring här och en femhundring där”, och innan men vet ordet av det är kortet maxat igen. Låter kanske osannolikt men du kommer klara dig utmärkt utan kortet. Känns det FÖR svårt se ge kortet till en bra vän som vägrar ge efter hur mycket du än tjatar.. du fixar detta kompis! Håll ut även om det suger
Verkligen en bra uppmaning och min avsikt är att klippa kortet men det finns ett skäl till att jag inte kan göra det nu.

Behöver slutbetala Loanstep som kostar mig 1800 i 4 mån till. Extrajobbet täcker det vid lön i juni, så jag kan nolla Remember igen och klippa det då. Tänker om jag inte lyckas med samlingslån så måste jag vänta ut ff till dec-jan och då är jag åtminstone av med den kostnaden per månad. 1800 spänn är ju mat för en månad för mig. :rolleyes:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp