Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp någon har sökt lån i mitt namn!

Maken fick samtal från My loan idag där dom tackade för ansökan och behövde kompletterande uppgifter... Sen kom ett mejl med inloggningsuppgifter. Någon har sökt lån på 350k i våra namn... Vad händer nu? Vi har absolut inte gjort det själva. Jag tycker det är oerhört otäckt och läskigt. Vad ska jag göra? Jag mejlade my loan och frågade men har inte fått svar.
Hjälp mig någon!

Maken fick samtal från My loan idag där dom tackade för ansökan och behövde kompletterande uppgifter... Sen kom ett mejl med inloggningsuppgifter. Någon har sökt lån på 350k i våra namn... Vad händer nu? Vi har absolut inte gjort det själva. Jag tycker det är oerhört otäckt och läskigt. Vad ska jag göra? Jag mejlade my loan och frågade men har inte fått svar.
Hjälp mig någon!
Jag tycker du ska ringa myloan på tel:+46851000050, varför mejla..? Men ni fick inlogg mm till eran mejl? Inte speciellt smart o ta lån i era namn och använda era uppgifter? De ringde erat mobilnr? polisanmäl detta direkt! Detta är bedrägeri och personen som har tagit lån i erat namn verkar ju ha tillgång till era personnummer, kontonr? Mejladresser, Mobilnummer

Senast ändrad:
Ja du ska absolut ringa My Loan ta också reda på vilket kontonummer pengarna ska utbetalas till så du/ni kan meddela detta till polisen. Kan du se på inloggen vilket kontonummer pengarna ska utbetalas till eller syns de inte förrän kompletterande uppgifter har blivit registerade. Hur reagerade My Loan när din man förklarade att ni inte ansökt? Ring polisen omdelbart

Det går också att spärr ens personnr hos UC och övriga kreditupplysningsföretag. Då kommer det inte att gå att inhämta kreditupplysning på ens personnr.

Hjälp mig någon!
Men när My Loan ringde upp, sa ni inte till redan då att något var fel?

Å där fick jag svar... Min man blev "lurad" eller vad man ska säga... Tydligen har vi sökt lån där för länge sen å nu ringde dom för att kolla om våra uppgifter fortfarande stämde... Maken uppfattade inte detta som att han skulle ansöka utan svarade bara på det personen frågade å vips hade han ansökt om lån utan att förstå det själv... Kan dom göra så? Tycker det känns väldigt märkligt =(
Å ja ni får väl tycka att det var klumpigt men när man står mitt i något å personen i andra änden är väldigt drivande och pratar fort otydligt och svävande blir det lätt fel...

Vad skönt att det löste sig på bästa sätt tycker inte att du/ni är klumpig vet själv hur stressande det är när man har skulder och man inte kan tänka klart i vissa lägen. Skulle nog reagerat likadant om det gällt mig för något år sedan. Men vad gäller My Loans beteende så visst är det märkligt att ringa och kolla när ni inte har någon aktiv låneansökan och inte förklara detta för din man.

Å där fick jag svar... Min man blev "lurad" eller vad man ska säga... Tydligen har vi sökt lån där för länge sen å nu ringde dom för att kolla om våra uppgifter fortfarande stämde... Maken uppfattade inte detta som att han skulle ansöka utan svarade bara på det personen frågade å vips hade han ansökt om lån utan att förstå det själv... Kan dom göra så? Tycker det känns väldigt märkligt =(
Å ja ni får väl tycka att det var klumpigt men när man står mitt i något å personen i andra änden är väldigt drivande och pratar fort otydligt och svävande blir det lätt fel...
Det känns lite märkligt.. Varför skulle de kolla om era uppgifter stämde? Så brukar de väl aldrig göra?!
De brukar inte göra så.? De ringde mig en gång men sa att de ringde för att se om de fanns intresse för ett lån... Men tur det ordna sig för er! Hann du avbryta lånet?

Ni bör ju få ett skuldebrev eller liknade som ska undertecknas på den stora summan..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp