Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp och goda råd blancolån avbetalningar

Ni som också har blancolån och skulder kommer kommer hoppet tillbaka för varje månad? Vad har ni haft för skulder/lån som ni betar av? För just nu känns livet bara skit och kan inte skylla på någon än mig själv heller. Är det bara jag som blir stressad av pengar och lån? Jag lånar och sen blir jag stressad över att jag har lån.. Knäppt.

Skulle nämnt att jag belånat min bostad också på 250 tusen men det lånet kostar typ 500 kr i månaden o satt på 30 år nånting? Så kommer väl vara skuldfri om 10 år hoppas hoppet kommer tillbaka! Är spelmissbrukare på väg ut ur skiten och det gick åt helvete på mindre än 6 månader. Är 28 så livet är väl inte kört men tappat livsglädjen totalt vill egentligen dö men är för feg för självmord. Glad Påsk!

Hej! Tack för alla goda råd, jo jag klarar det som det är just nu, ska inte klaga finns de som har det sämre! Intressant med hur nu tänker angående avbetalningarna medans min känsla säger bort med "stora" lånet sevendays, men det är för jag stirrat mig blind på storleken inte på räntan.. Men tänker jag rätt även om man betalar högre ränta på ett mindre lån säg på 1 år måste ju räntekostnaden bli högre om jag betalar en lägre ränta fast på 2 år? Eller är jag så korkad att jag tänker i det blå? Vad är scoring? Som lasseman skriver är forex högst ränta men satt på 2 år (Norwegian 1 år) sen Sevendays och lägst Ica som också är lägst skuld.

Jag vidhåller mitt resonemang från början, ta den med högst räntesats.. visst går det att räkna på vad man kommer betala i slutändan, men det blir ganska stökigt att räkna det när skulden konstant minskar.

Scoring

Scoring ett poängsystem kan man säga. Bankerna har egna och UC har ett och det används kombinationer av detta. Har du för hög eller för låg (det beror lite på hur banken valt att vända på skalan) scoring så blir det ett automatiskt avslag.
Din scoring går upp genom att du har hög inkomst, helst inkomst av kapital och fastighetsinnehav, du ska i vissa scoringmallar hellre vara kvinna än man, men det är en ganska marginell skillnad.

Din scoring går ner genom att ha krediter, avbetalningar, helst blancolån, många kreditförfrågningar på kreditupplysningen, låg inkomst i förhållande till den mängd krediter du har, och i förhållande till det underskott av kapital du har. Har du dessutom betalningsanmärkningar eller skuldsaldo eller skuldsaldohistorik hos kronofogden så blir scoringen en katastrof.

En bank kan ha en skala på säg 1-100, och når man inte över 10, så får man inga lån, alls. Når du nästan 100 så kan du få lån med riktigt bra villkor.

Du har flera olika banker och krediter inblandad, du kanske inte har någon jätteinkomst och en rejäl laddning underskott av kapital. Har du dessutom många kreditförfrågningar är det i det sammanhanget inte alls konstigt om du når undre 10 poäng på den skalan jag nämnde. Har du inga förfrågningar alls kanske du har 20 poäng och får i alla fall ett lån beviljat.
Har du grymt bra inkomst, så kanske du når 70 poäng. Har du grymt bra inkomst och en betalningsamärkning som är 2 år gammal, så kanske du når 10-15, och kan få ett lån beviljat trots allt. är anmärkningen bara ett halvår har du typ 0 i scoring oavsett andra förutsättningar, och får inga krediter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp