• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp och tips för att rädda ekonomin.

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 191
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Hej !
Jag sitter i en hårt pressad ekonomisk situation. Har pga dåliga val och spel skulder på 550000:-.
Som det är idag har jag inkomst på 28500:- efter skatt. Räkningar på 23600:-. MEN, jag ligger också efter och har 3 skulder påväg till inkasso. Om jag kan få avbetalningsplaner på dessa på max 2400:- totalt, skulle jag ha 3000:- kvar per månad. Räknar även med lån där jag kan nyttja betalfria månader och får då ca 1200:- mer per månad. Sen finns det ett par krediter som jag kan ta ut igen på, ett par tusen var 3e månad eller så.
Om jag kan dra runt detta ett år så borde jag kunna få samlingslån som kan förändra situationen till en mycket bättre.
Jämka gör jag redan och har inte möjlighet att jobba mer i närtid.


Hade ni försökt och kämpat och hoppats att det går att få låga avbetalplaner på dom skulder jag ligger efter med? Eller hade ni kastat in handduken ?
Tips, råd och stöd mottages då jag nu länge velat fram och tillbaka och det börjar slita för mycket på mig mentalt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 191
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Inkomst? Lån och ränta idag?
Inkomst 28500:- efter skatt. Lån ca 550000:-, många olika och olika räntor, mellan 12-99%. Ingen möjlighet till samlingslån fråns tidigast om ett år utan frågan är mer om det är värt att kämpa på precis på gränsen, går det ens?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 191
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Jag har massor av olika, Fairlo också ja. Om det kostar på hälsan men går och jag kan klara mig tills jag får bort dom flesta förfrågningarna och kan ta samlingslån för att få ner månadskostnad samt räntor så är jag beredd att kämpa!
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Har inte du redan en tråd om detta?

Du får mer att leva på varje månad, och en mycket lugnare tillvaro om du släpper allt till kfm. Lägg undan pengar innan löneutmätning drar igång och du kommer ha det helt ok under de tre år ish som du har utmätningen.

Visst kan du få ihop siffrorna varje månad och överleva på de 3000 kr-4200 kr, men det blir mycket tid för att pyssla och betala rätt. Och all ångest på det, om något händer en viss månad.

Men såklart, nackdelen med att släppa är att det blir ett gäng anmärkningar och därmed inga nya krediter/lån/abonnemang på 3 år.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 191
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Har inte du redan en tråd om detta?

Du får mer att leva på varje månad, och en mycket lugnare tillvaro om du släpper allt till kfm. Lägg undan pengar innan löneutmätning drar igång och du kommer ha det helt ok under de tre år ish som du har utmätningen.

Visst kan du få ihop siffrorna varje månad och överleva på de 3000 kr-4200 kr, men det blir mycket tid för att pyssla och betala rätt. Och all ångest på det, om något händer en viss månad.

Men såklart, nackdelen med att släppa är att det blir ett gäng anmärkningar och därmed inga nya krediter/lån/abonnemang på 3 år.
Jo, en tråd som blivit ganska rörig så jag valde att skapa en ny med nuvarande förutsättningar. Problemet med att släppa allt är att jag med utmätning aldrig lär bli skuldfri om jag inte får skuldsanering. Det skulle orsaka mig mer ångest än något annat. Som du skriver är det verkligen att leva på gränsen som gäller annars, men då handlar det om ett år tills jag kan få samlingslån, och om jag inte skulle få det så blir några lån avbetalda om ca 1 år och ger mig ett par tusen mer per månad.
Men ja, det får inte gå fel nånstans alls om det ska funka, det fattar jag.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Jag hade bestämt mig för att släppa allt, men nu känner jag att vadfan, det finns mer kvar att ge och kämpa, det är värt ett helhjärtat försök.

Toppen, kör hårt på det och lycka till! Skulle det inte gå finns ju en plan b…
För att lyckas tror jag det gäller det att inte ta några nya lån/krediter, förutom ev samlingslån.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 191
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Tack ! Ja, det är ändå tvärstopp även för små lån nu, och det är nog lika bra. Det kan gå. Det kommer vara på gränsen, men jag lär inte förlåta mig själv om jag inte kraftsamlar en sista gång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp