• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp och tips för att rädda ekonomin.

Lilla-My

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
27 Juli 2023
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
14
Poäng
31
@Lilla-My Jag känner med dig! Får jag fråga vad som lett upp till situationen? För mig har det varit en seperation, flykt från ångest och spel. Jag väntar på löneutmätning. Tror och hoppas att den börjar som först i oktober. Jag kommer inte kunna söka skuldsanering fråns om 1 år eller 2, då min brytpunkt är nu, imorgon. Men jag hoppas verkligen att jag får igenom det om prognosen för att bli skuldfri blir lång.
Man blir tyvärr van av att leva i bergochdalbana och kaos, och när det slutar kan man först bli väldigt rastlös. Men jag tror att det går över med tiden, att man får lära sig hantera det.
Kämpa på du också!
Känner med dig, men så skönt att du nått en punkt då du vill förändra.

Dåligt mående skulle jag ändå sammanfatta det hela för mig, mått psykiskt dåligt hela mitt vuxna liv även om jag utåt alltid har levt ett mycket städat liv, få som vet om hur dåligt jag mått. Den riktiga nedåtgående spiralen började för ett antal år sedan när jag började hjälpa en anhörig ekonomiskt som nu inte är i livet. Så det tog också hårt och bidrog väl.

Jag tycker du ska prova söka skuldsanering direkt. Jag gjorde det nu trots att jag släpper allt nu. Jag tror inte att jag får det, men det skadar ju inte att försöka. Annars får man ansöka på nytt. Jag har ju kommit till insikt att jag inte kommer bli kvitt skulderna på många många år ens med löneutmätning. Men antar att det ändå blir löneutmätning i ett par år först.

Jag mår så dåligt och vill aldrig hamna i den här situationen igen. Aldrig. Om jag kunde skulle jag leva på existensminimum utan KFM och bara klippa allt och betala, problemet är bara att det är helt omöjligt med alla räntor och avgifter. Och minimumbeloppen per månad är helt enkelt för stora tillsammans. Det bara går inte.

Hoppas det blir bra för dig till sist!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 191
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
@Lilla-My förlåt för sent svar! Jag förstår och känner med dig. Jag vill heller aldrig mer behöva hamna i den situationen som massa skulder man inte kan betala innebär. Jag känner nog att jag inte orkar söka en skuldsanering som med all sannolikhet blir nekad, så jag kommer vänta något år. Jag har ännu inte skrivit på delgivningarna men kommer göra det denna veckan , måste läsa igenom alla ordentligt bara. Jag kommer nog ganska säkert få behålla septemberlönen, vilket varit viktigt för mig pga en del nödvändiga utgifter. Det är en sorg att ha kraschat sin ekonomi, men den dagen jag skriver på mina delgivningar så är det bara en väg kvar och det är uppåt!

Jag har inte spelat mer sedan ett återfall för 10 dar sen som höll på att förstöra hela semestern. Trots att jag jagas av en sida som erbjudit 15000:- i bonus. Mitt svar förblir nej. Har sålt en massa saker och klarar månaden fint, men vill aldrig mer uppleva ångesten av att ha spelat bort allt. Nu tar vi oss framåt!
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
363
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Min bror har hittat dels www.skuldradgivning.se samt www.skuldsanera.com och undrar om någon av er på forumet har erfarenhet av dessa?
Jag är medveten om att det kostar att ta hjälp och på Skuldsanera framgår priset men på Skuldrådgivning får du begära in offert. Vore intressant att höra om någon nyttjat någon av dessa och få veta vilken handlingskraft de besitter.
Ibland kanske man behöver fråga om hjälp då man är sönderstressad och dränerad pga ekonomin.
 

Confused1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
16 December 2022
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Min bror har hittat dels www.skuldradgivning.se samt www.skuldsanera.com och undrar om någon av er på forumet har erfarenhet av dessa?
Jag är medveten om att det kostar att ta hjälp och på Skuldsanera framgår priset men på Skuldrådgivning får du begära in offert. Vore intressant att höra om någon nyttjat någon av dessa och få veta vilken handlingskraft de besitter.
Ibland kanske man behöver fråga om hjälp då man är sönderstressad och dränerad pga ekonomin.
Lurendrejeri. De tar betalt för vad du får gratis via kommunens budget och skuldrådgivare.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
363
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Märkligt när man googlar att inget av negativ/positiv karaktär kommer upp. Det brukar ju rassla till referenser, klagomål och erfarenhete när det gäller annat man googlar, men inte dessa ? Någon måste ju ha "gått på detta" och har nåt att delge?
Jag förstår att det är skumt, men med sådana "tilltalande" hemsidenamn" så borde mer info finnas när man googlar.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
363
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Läste årsredovisningen för sales leads portal ab som äger skuldsanering.se. De har kundfordringar så uppenbart har de kunder. VD är Yamin Irteza Khan.
Med den omsättning dom har så borde någon av deras kunder angett rapport på utfall? Även om alla är nöjda så brukar ju även det synas.
3 st årsredovisningar finns tillgängliga på allabolag.se men kanske scam, bolagsplundrare eller skojare. Nåväl jag försöker ta reda på så mycket fakta jag kan innan jag säger scam men här skulle jag behöva kundreferenser (mer än dom på hemsidan). Jag vill googla och finna.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 435
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Dom uppfyller ingen funktion med deras rådgivning, då du får samma sak genom en budgetrådgivare via kommun gratis.

Är bara ett företag som dränerar folk i en utsatt position.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp