• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp !Undvika utmätning( smslån)

ami

Viktig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
8 April 2013
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Det handlar inte om något spelmissbruk eller annat missbruk heller.. Jag började ta smslån när min dotters pappa lämnade oss för en annan kvinna. Min dotter var fyra månader och jag var mamma ledig. Fick ut mellan 6000-7000 i månaden då och fick inte pengarna att räcka till.. Dum som jag var började jag ta sms lån och dom kostade ju så jag tog nya för att betala gamla osv.. Sen var karusellen igång.. Nu är hon fyra år och det går inte längre.. Jag tjänar nu 20000 kr i månaden men till slut gick allt i stöpet.. Fanns inga fler lån att söka.. Så idag skrev jag på dom 3 första delgivningsman och skickade.. Det bara fortsätter att komma nya brev från kfm nästan varje dag men jag väntar att skriva på dom ca 10 dagar för att vinna lite tid men vet egentligen inte riktigt vad det ska hjälpa.. Men tack ändå för ditt svar!!

Tack snälla för svar!
Kan lika bra erkänna att så är fallet,har ett spelmissbruk sen flera år tbx och nu har jag fått ett återfall.Vet inte vad jag ska göra mår så illa.Vet att jag är självisk ,oansvarig och jag förkänar inte att ha barn.
Jag vill undvika utmätning in i det sista då jag arbetar på ett litet företag och det är så mkt "skit snack" plus att jag vill kunna påverka hur mkt som ska betalas av på skulderna i månaden,Slipper jag utmätning så behöver jag inte oroa mig för hembesök av kronis.Betalningsanmärkning förstår jag att jag inte kommer kunna undvika.
Inga inkassobolag har hört av sig än fast förrfallodag var ung sista mars på de flesta smslån,kanske jag kan få behålla skatten? så kan jag använda den till att "välja"vilka lån som ska betalas av.
Är det någon som har gjort upp med inkassobolag efter utslag på smslån? Vill verkligen göra rätt och betala,men då måste jag kunna få fryst ränta och låga summor på avbetalning. Har räknat ut att bara alla pålägg avgifter blir nästan 30.000 och totalt för smslånen så var det ca 56.000 från början. :(
Denna ovetenskap om det blir utmätning eller ej gör att jag blir galen,sedan inser jag att jag måste ta itu med mitt spelmissbruk allt detta ger mig en så fruktansvärd ångest.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp