• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp !Undvika utmätning( smslån)

ami

Viktig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
8 April 2013
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Hej! Är i nöd av råd och stöd.
Mår så fruktansvärt dåligt och vet inte vart jag ska ta vägen,funderar på självmord har försatt mig och mina barn i en hemsk situation. Jag har ett tiotal sms lån som är på väg till kronofogden ,sammanlagt en summa nära 80000 med alla pålägg och avgifter. Det jag försökt med tidigare är avbetalningsplaner med inkasso bolag men de har velat ha för höga summor. Undrar nu om någon vet om man efter utslag kan få mindre summor på avbetalning hos inkassobolagen. Verkar som en del vägrar och vill ha utmätning bl.a. Onea och börjar misstänka att vivus gör det med då de är båda har 4 finance ab. Om någon annan har lyckats vilka summor inkasso bolag och smslån har ni haft?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vivus har eget inkasso, beviljar avbetalningsplan, om det kan vara till någon hjälp. Onea ger ingen avbetalningsplan trots att de båda är 4finance group
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Kan du tala om vilka smsbolag du har skuld hos så jag jag tala om vilka jag fått avbetalningsplan hos, om det är någon av dessa.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej! Är i nöd av råd och stöd.
Mår så fruktansvärt dåligt och vet inte vart jag ska ta vägen,funderar på självmord har försatt mig och mina barn i en hemsk situation. Jag har ett tiotal sms lån som är på väg till kronofogden ,sammanlagt en summa nära 80000 med alla pålägg och avgifter. Det jag försökt med tidigare är avbetalningsplaner med inkasso bolag men de har velat ha för höga summor. Undrar nu om någon vet om man efter utslag kan få mindre summor på avbetalning hos inkassobolagen. Verkar som en del vägrar och vill ha utmätning bl.a. Onea och börjar misstänka att vivus gör det med då de är båda har 4 finance ab. Om någon annan har lyckats vilka summor inkasso bolag och smslån har ni haft?
Menar du avbetalningsplaner hos inkasso efter utslag hos kronofogden, eller innan de gått så långt? Vet att en del inkasson är mer humana när det väl blivit utslag och betalningsanmärkning, att de då går med på lägre belopp än de gjorde förut. Och tänk på att livet är viktigare än skulderna.Tänk på dina barn. Skulderna försvinner ju så småningom. Var rädd om dig och gör inget dumt!
 

ami

Viktig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
8 April 2013
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Menar du avbetalningsplaner hos inkasso efter utslag hos kronofogden, eller innan de gått så långt? Vet att en del inkasson är mer humana när det väl blivit utslag och betalningsanmärkning, att de då går med på lägre belopp än de gjorde förut. Och tänk på att livet är viktigare än skulderna.Tänk på dina barn. Skulderna försvinner ju så småningom. Var rädd om dig och gör inget dumt!

Hej! Jo jag menar efter utslag. Känner mig totalt värdelös och blir ledsen när jag tänker på vad jag gjort mot barnen. Aldrig mer ett smslån var ju helt desperat som börja ta dem.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Hej!! Har nu fått ca 7-8 delgivningar från kfm, kommer skicka dom 2 första underskrivna imorgon!!! Vad är sedan nästa steg i denna process?? Och hur lång tid tar det?? Kommer dom hinna ta skattepengarna??
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Kom på att jag undrar en sak till!! Kan man få till avbetalningsplaner med inkasso efter utslag?? Isåfall tycker ni det är bättre att försöka det eller?? Tänkte att då hinner kanske inte alla lån gå till kfm utan jag kan kanske betala dom som vanligt isåfall!! Vad tror ni??!
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Finns massor av info på forumet hur man slipper betalningsföreläggande och även får med tid för att få fram pengar med lagen i ryggen.

Dock vill jag påpeka en sak. Handlar det om ett spelmissbruk så är det bättre att ni söker hjälp. Handlar det om att man tillfälligt hamnat i skiten och att betalningsanmärkning skulle sätta dig ännu mer i skiten så finns det vägar som ger lösning på problemet.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Det handlar inte om något spelmissbruk eller annat missbruk heller.. Jag började ta smslån när min dotters pappa lämnade oss för en annan kvinna. Min dotter var fyra månader och jag var mamma ledig. Fick ut mellan 6000-7000 i månaden då och fick inte pengarna att räcka till.. Dum som jag var började jag ta sms lån och dom kostade ju så jag tog nya för att betala gamla osv.. Sen var karusellen igång.. Nu är hon fyra år och det går inte längre.. Jag tjänar nu 20000 kr i månaden men till slut gick allt i stöpet.. Fanns inga fler lån att söka.. Så idag skrev jag på dom 3 första delgivningsman och skickade.. Det bara fortsätter att komma nya brev från kfm nästan varje dag men jag väntar att skriva på dom ca 10 dagar för att vinna lite tid men vet egentligen inte riktigt vad det ska hjälpa.. Men tack ändå för ditt svar!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp