Hjälp! Vilka banker räknar med provision som inkomst vid lånelöfte?

Låter väldigt skumt det din bankman sa, skulle tex en mäklare inte kunna få tillräckligt stort bolån för att han har provision? Haha
Du har helt rätt.
Det låter ju helt vrickat, men vissa banker och bankmän är tyvärr vrickade också då vi hade en längre diskussion där det gång på gång konstaterades att det endast är i nödfall som de EVENTUELLT kan inkludera. Men det får man se då..
Vilket låter lite skumt..

Jag vill ju inte slösa min tid på att hitta objekt med de och så nekar de.
Då använder jag hellre mig av en bank som ger mig bra förutsättningar från start.

Du har helt rätt.
Det låter ju helt vrickat, men vissa banker och bankmän är tyvärr vrickade också då vi hade en längre diskussion där det gång på gång konstaterades att det endast är i nödfall som de EVENTUELLT kan inkludera. Men det får man se då..
Vilket låter lite skumt..

Jag vill ju inte slösa min tid på att hitta objekt med de och så nekar de.
Då använder jag hellre mig av en bank som ger mig bra förutsättningar från start.
Ta bort Swedbank , det är en riktigt sosse bank. Gå till Nordea eller någon annan stekar-bank. Dom tar hand om dig som du är.

Lutar också åt det hållet, vi är ett par hundra på mitt företag och alla jobbar med provision eller diverse bonusar.

Jag har själv aldrig haft Swedbank men vet att vissa kollegor har både hus och hem via dom.

Tror att du har haft och göra med en person som antingen är nitisk eller inte så tillmötesgående.

Jag ska ge Swedbank ett försök till i helgen så får vi se vad de säger.
Men de måste köra med raka puckar.
Har inte tid att bankman nummer 3 ska lova mig något och sedan ändrar sig bankman 4 igen.

Det ska definitivt inte vara ett problem anser jag om man har haft en längre och fast anställning hos arbetsgivaren med regelbunden och stadig provision som man kan redovisa.

Har i alla fall ett möte inbokat med Nordea nästa vecka.

Ser till att återkomma i tråden med resultatet.

Nordea meddelade nu officiellt att de tar ett genomsnitt på de 3 senaste åren.
Desto längre man arbetat med samma villkor, desto mer provision kan de räkna med då de tar ett genomsnitt över de senaste tre åren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp