Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Hur förbättrar jag mitt UC-score efter att ha löst flera smålån?

Hej!

Jag har idag ganska mycket lån och krediter, och mitt UC-score ligger på 19,9. Nu i augusti kommer jag att få in en större summa pengar och planerar att lösa sex mindre krediter. Därefter kommer jag bara att ha tre större lån kvar.

Jag har även 20 UC-förfrågningar det senaste året. Av dessa kommer nio att försvinna i slutet av augusti, och resterande successivt under nästa år.

Mitt mål är att så snabbt som möjligt samla återstående lånen för att få en lägre månadskostnad. Jag har en bra och stabil lön.

Min fråga är: Hur mycket kan mitt UC förbättras när nio förfrågningar försvinner och sex krediter, med ett sammanlagt kreditutrymme på drygt 200 000 kr, är avslutade? Är det någon som har varit i en liknande situation och kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag har inte betalningsanmärkningar eller misskötta krediter.

Efter betalda småkrediter så kommer jag att ha privatlån på ca 900 000 kr. Min inkomst förra året låg på 950 000 kr. Jag vill samla ihop tre lån på Ca 350 000 kr totalt för att komma ner i månadskostnad. Och detta så snabbt som möjligt.

Mvh
24,9 Max med många förfrågningar.
14,4 länge med runt 30+ förfrågningar och alla ett halvår gamla!
10,x har jag för mig minns ej förfrågningar.
7,4 tydligen under hösten
4,6 när flera förfrågningar försvann i dec/jan.
7,4 tillfälligt i februari
5,2 med en av två krediter maxad på 10K typ.
2,5 när jag kom ner på fem/sex förfrågningar 16 april.
1,2 när en till förfrågning försvann den 21 april och jag hade fyra/fem kvar som alla försvinner 30 april.
1,0 dagen efter den 22 april var överraskande!
0,8 från siste april utan förfrågningar
1,7 från den 14 maj, möjligen då Northmill redovisade igen från april.
1,8 den 10 juni, efter att inkomsten ökat från 282 000 kronor till 476 000 kronor
0,9 mellan den 23 juni och 26 juni
1,1 den 7 juli efter en ansökan om samlingslån hos Lendo dagen innan.
1,4 Dagen efter (17/7) en ansökan om kreditkort hos där jag fick 50 000 kronor i kredit beviljat!

Påverkar antal ff så sjukt mycket? Tror du att om alla försvinner att man kan komma ner på ett ”bra” betyg?
Problemet är inte betyget i sig, utan även belåningsgrad kontra årsinkomst som gör att det kan bli stopp trots låg UC risk.

Jag har högre blanco skuldsättning 1,2 och lägre lön runt 700k . Skulle säga att antalet lån har inte påverkat min uc nämnvärt utan antalet förfrågningar. Haft lätt att jobba mer mina räntor till idag under 6%. Mina tips är att fokusera på att betala av och avsluta kreditkort. Det sänker mycket om dom är belånade mer än 50%. Vänta ner till din uc är kring 5. Men sen ring runt alla banker där du har skött sina betalningar senaste åren, och kolla vad som kan sänka. Gör detta regelbundet!! Dom har sänkt mitt lite i flera steg. Sen gillade jag Collector och resurs. Där kna man ringa och bolla samt säga vilken ränta man måste få ner under för att vara värt o bli kund där. Dom kan se innan kreditupplysning om det ens finns chans. Fick samlingslån där på 8 % när jag blivit helt nekad via låneförmedlare. Sen om 2 år när du inte tagit fler upplysningar än max 2-3 st och lånen stadigt sjunkit några år så kan man ringa och ta ett möte med Nordea. Dom samlade över 1/3 del av mina lån till under 6% också nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp