• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur f-n går jag vidare, behöver ta ett samlingslån?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Balanzia lånar dock ut 250.000 bara (som mest) och där är kraven ganska hårda som jag förstått det.
Hårda på vilket sätt? Verkar som att många härifrån har mejlat in sina uc för att få råd OM det är lönt att söka. Griper man efter halmstrån så är det ändå en möjlighet.
Men de kanske har blivit hårdare om många inte sköter sina lån.
Var det inte så att de även beviljade med anmärkning tror jag att folk ha sagt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Hårda på vilket sätt? Verkar som att många härifrån har mejlat in sina uc för att få råd OM det är lönt att söka. Griper man efter halmstrån så är det ändå en möjlighet.
Men de kanske har blivit hårdare om många inte sköter sina lån.
Var det inte så att de även beviljade med anmärkning tror jag att folk ha sagt?

250.000 funkar också. Ska kanske pröva mejla in till balanzia i december och om de tvekar får jag göra ett försök ändå hos advisa eller lendo. Har ju inget att förlora då ändå....!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
250.000 funkar också. Ska kanske pröva mejla in till balanzia i december och om de tvekar får jag göra ett försök ändå hos advisa eller lendo. Har ju inget att förlora då ändå....!
Ibland är man så trängd in i ett hörn så man som du säger har inget att förlora. Det här är deras grundkrav:
FÖR ATT ANSÖKA OM PRIVATLÅN MÅSTE DU:
  • Vara över 20 år
  • Ha minst 180 000 kronor i årsinkomst
  • Vara tillsvidareanställd, egen företagare eller pensionär
  • Varit folkbokförd i Sverige minst 2 år
  • Betala skatt i Sverige
  • Vara fri från skulder hos Kronofogden
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Försök bli av med kreditkorten (som du redan sa så har du en plan hur du kan lura systemet), försök få din uc risk under 20. Din underskott kommer vara ett problem men måste du söka så måste du, bara köra på Advisa och Lendo då i dec!!
Kan du få lån utanför Uc för att få bort kreditkorten helt och minska på de synliga skulderna? Typ Fairlo, Lumify?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Ibland är man så trängd in i ett hörn så man som du säger har inget att förlora. Det här är deras grundkrav:
FÖR ATT ANSÖKA OM PRIVATLÅN MÅSTE DU:
  • Vara över 20 år
  • Ha minst 180 000 kronor i årsinkomst
  • Vara tillsvidareanställd, egen företagare eller pensionär
  • Varit folkbokförd i Sverige minst 2 år
  • Betala skatt i Sverige
  • Vara fri från skulder hos Kronofogden

Ja fast det är inte riktigt hela sannigen. Balanzia har tuffat till sig ganska rejält gentemot sist. Det är långt ifrån dom enda kraven dom har. Exemplevis ska du inte ligga på över 100% belåning längre. Du ska inte ha mer än 3 UC-förfrågningar som är "färska" du ska helst ha över 250.000 i årsinkomst...
Inget av det framgår i det ovan och det är dessutom MYCKET svårare att få ett lån på 250K hos dom kontra 150K.
Jag har haft Balanzia i många år och försökt höja upp mitt lån eftersom jag skött betalningarna men alltid fått kalla handen med diverse nya regler som kommit på sistone.
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Jämkar du? Då får du iallafall några tusenlappar till att försöka släcka det värsta med
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Ibland är man så trängd in i ett hörn så man som du säger har inget att förlora. Det här är deras grundkrav:
FÖR ATT ANSÖKA OM PRIVATLÅN MÅSTE DU:
  • Vara över 20 år
  • Ha minst 180 000 kronor i årsinkomst
  • Vara tillsvidareanställd, egen företagare eller pensionär
  • Varit folkbokförd i Sverige minst 2 år
  • Betala skatt i Sverige
  • Vara fri från skulder hos Kronofogden

Ja precis. Grundkraven klarar jag, men sen är det ju det där med score och UC FF....
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Försök bli av med kreditkorten (som du redan sa så har du en plan hur du kan lura systemet), försök få din uc risk under 20. Din underskott kommer vara ett problem men måste du söka så måste du, bara köra på Advisa och Lendo då i dec!!
Kan du få lån utanför Uc för att få bort kreditkorten helt och minska på de synliga skulderna? Typ Fairlo, Lumify?

Yes, får jobba på att lura systemet med kreditkorten from nu. Kan inte få nåt mer lån är typ maxad Ö V E R A L L T.....
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Nej faktiskt inte! Är rädd för att få kvarskatt....

Det behöver du nog inte oroa dig för, då du får fylla i lite uppgifter som beräknar korrekt skatt givet att du kan beräkna din inkomst resten av året. Det tar ca 5-10 min o det låter som att det skulle gynna dig massor då du betalar mycket i enbart räntor kan jag tänka mig. Bättre o få jämn ström pengar i ditt fall än en större utbetalning tänker jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp