Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur funkar delgivnignskvitto!

Hej!

Jag har fått ett delgivningskvitto från KF som jag måste skicka in i morgon eller på tisdag. Det ska ju skickas in inom 5 dagar och jag fick det i fredags i förra veckan så jag har dragit på det lite. Sen har jag 10 dagar på mig att betala skulden och det har jag tänkt göra den 25/10 då jag får lön. Men det känns som att det blir väldigt tight med tid där om sedan de jag betalar skulden till även ska skicka in till KF och bekräfta att de fått betalt av mig också. Gäller det från dagen de har fått mina pengar eller från dagen KF får beskedet att det är betalt? Jag är rädd för att få en betalningsanmärkning och det hänger ju bara på någon dag. Ska jag vänta lite ytterligare med att skicka in delgivningskvittot men då är jag rädd att de står och knackar på min dörr. :( Eller har ni något tips eller råd hur jag går till väga? Kontaktar jag KF eller spelar det ingen roll?

Du kan väl va rätt lugn..antingen bestrider du delgivningen och köper dig 1 månad i tid ungefär. Kan ju bli någon krona extra men du vinner tid. Alt så väntar du till den 25e och betalar samt skriver på kvittot att den är betald. De kommer troligtvis INTE att komma ut till dig innan det iaf.

Är det första delgivningskvittot? Isåfall skicka inte in det, vänta på påminnelsen som kommer ett par dagar efter att du borde skickat in det. Kostar inget extra men vinner lite mer tid till dig om du kan betala den 25:e.

Är det första delgivningskvittot? Isåfall skicka inte in det, vänta på påminnelsen som kommer ett par dagar efter att du borde skickat in det. Kostar inget extra men vinner lite mer tid till dig om du kan betala den 25:e.

Tack snälla för era svar.

Ja det är det första delgivningskvittot.
Det stod att man ska skicka in det inom 5 dagar annars kan det komma någon hem eller så kan de söka upp en på jobbet?

Påminnelsen borde komma i veckan då och när den kommer så skickar jag in den och då ska det inte vara några problem.

Vet ni vilket datum det är som gäller annars? Från att min betalning är registrerad eller från datumet KF får bekräftat från företaget att jag har betalat? Jag menar de kan ju dra ut på det och skicka de också?

Hade jag varit i din sits så hade jag skickat in andra delgivningskvittot, och samtidigt bestridit skulden så inte fogden kan ge ett utslag. Då bör du hinna betala skulden innan något mer kommer att hända.

Och jag har aldrig fått något besök för delgivning även om jag har skickat delgivningen först när jag har fått påminnelsen och sedan dragit ett par extra dagar utöver tidsfristen.

Och glöm inte att bestrida skulden, annars kanske inte fodran hinner återkallas innan fogden ger utslag! Finns minsta möjlighet att man kan betala inom den närmsta tiden så ska man göra allt för att vinna tid.

Hade jag varit i din sits så hade jag skickat in andra delgivningskvittot, och samtidigt bestridit skulden så inte fogden kan ge ett utslag. Då bör du hinna betala skulden innan något mer kommer att hända.

Och jag har aldrig fått något besök för delgivning även om jag har skickat delgivningen först när jag har fått påminnelsen och sedan dragit ett par extra dagar utöver tidsfristen.

Och glöm inte att bestrida skulden, annars kanske inte fodran hinner återkallas innan fogden ger utslag! Finns minsta möjlighet att man kan betala inom den närmsta tiden så ska man göra allt för att vinna tid.

Hur gör jag för att bestrida skulden? Vad ska jag skriva? Skickar jag en sådan till KF samtidigt som jag skickar in delgivninskvittot? I samma brev eller ett eget? Berätta gärna!

Skriv på delgivningskvittot något i stil med "jag bestrider kravet". Det ska räcka.

Finns annars en lång tråd här på forumet om hur man förhalar fogden maximalt.

detta kan inte vara första delgivningen.det första är på 10 dagar.måste de skicka påminellse så är det 5 dagar.är det en röd lapp med i kuveret?
5 dagar så måste det vara något nytt de gjort.

när du skickat in denna lappen så kommer kf skicka en sista faktura på hela beloppet.och då inräknat andra kostnader.som kf kostnad på 600.och den fakturan kommer du kunna betala den 25.kan du inte betala så kan du kontakta lånegivaren igen om avb.

måste svara

man måste svara på delgivningen annars har man jufel adress

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp