• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur gör era arbetsplatser denna vecka?

Hur gör era arbetsplatser denna vecka?

  • Jobbar på distans

    Röster: 16 24.2%
  • Färre timmar

    Röster: 2 3.0%
  • Varslar

    Röster: 0 0.0%
  • Ingen ändring

    Röster: 43 65.2%
  • Jobbar mer

    Röster: 5 7.6%

  • Totalt antal röstare
    66

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Jag känner att man endast tänker på sig själv med att bunkra upp så andra inte hinner få det man behöver.
Dom blir utan tycker hysterin är överdriven men samtidigt vet man inte var det tar vägen alls och hur långvarigt det blir.
Igår gick det inte att få tag på toapapper slut överallt:(
Visst onödigt stor hamstring är inte bra, men just nu måste var och en ta ett stort personligt ansvar för sin egen och andras del och i den strategin så skulle jag säga att det är direkt oansvarigt att inte ha mat och andra förnödenheter hemma så att man åtminstone klarar sej i ett par veckor.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Driveby Colonoscopy

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 April 2014
Meddelanden
209
Mottagna reaktioner
108
Poäng
297
På vårt kontor har ledningen tagit fram konkreta åtgärder för vad man ska göra (t.ex. tvätta händer direkt när man kommer in till kontoret, ej ta folk eller kollegor i hand, ev möten ska hållas genom Skype osv). Om man är det minsta sjuk ska man jobba hemifrån eller vara sjukskriva sig. Jag jobbar dock på som vanligt.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Visst onödigt stor hamstring är inte bra, men just nu måste var och en ta ett stort personligt ansvar för sin egen och andras del och i den strategin så skulle jag säga att det är direkt oansvarigt att inte ha mat och andra förnödenheter hemma så att man åtminstone klarar sej i ett par veckor.
Okej men människor nu hamstrar för längre tid så att andra blir utan.
Tycker detta går till överdrift i nuläget och hysterin är galen.
Men sen vet ju inte jag hur länge detta blir men man kan inte hamstra till överdrift som vissa gör så andra blir utan känns inte okej det heller
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
På vårt kontor har ledningen tagit fram konkreta åtgärder för vad man ska göra (t.ex. tvätta händer direkt när man kommer in till kontoret, ej ta folk eller kollegor i hand, ev möten ska hållas genom Skype osv). Om man är det minsta sjuk ska man jobba hemifrån eller vara sjukskriva sig. Jag jobbar dock på som vanligt.
Egentligen så gäller noga handhygien annars också för att undvika smitta.
Samt att man nyser o hostar i armvecket. Skulle människor göra så jämt skulle även en vanlig förkylning minska smitta. Idag kan människor stå o hosta rakt ut
Så vi kanske lär oss något av detta och blir noga även vid en simpel förkylning
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Det har varslats massor av personal hos oss nu under förra veckan. Vi som är tillsvidareanställda får dock vara kvar och har kommer permitteras (osäker på stavning). Känns tråkigt men och ena sidan samtidigt som en trygghet för oss andra så att man slipper hamna i skiten. Hoppas att den epidemi passerar snabbt jag är orolig att vi kommer behöva ha helt stängt i framtiden.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 845
Mottagna reaktioner
12 595
Poäng
9 787
Det har varslats massor av personal hos oss nu under förra veckan. Vi som är tillsvidareanställda får dock vara kvar och har kommer permitteras (osäker på stavning). Känns tråkigt men och ena sidan samtidigt som en trygghet för oss andra så att man slipper hamna i skiten. Hoppas att den epidemi passerar snabbt jag är orolig att vi kommer behöva ha helt stängt i framtiden.

Du var i restaurangbranchen va? Där verkar det riktigt besvärligt nu.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 845
Mottagna reaktioner
12 595
Poäng
9 787
För oss ingen större skillnad, vissa orter tror jag jobbat hemifrån en del, verksamheten ute rullar på. Störst skillnad är nog telefonkön till kundservice, många verkar gått hem därifrån, vet inte varför riktigt, många har kanske barn, jag har aldrig träffat dom men utifrån rösterna låter många ganska unga.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Du var i restaurangbranchen va? Där verkar det riktigt besvärligt nu.

Ja jag jobbar för en större kedja. Just vi har sett en minskning i intäkter på ca 50 % ibland mer och ibland mindre beroende på vädret faktiskt. Solen lockar mer gäster trots corona. Regeringen har ju satt kravet också att krispaketet endast gäller tillsvidareanställda så alla andra måste man göra sig av med.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 845
Mottagna reaktioner
12 595
Poäng
9 787
För oss ingen större skillnad, vissa orter tror jag jobbat hemifrån en del, verksamheten ute rullar på. Störst skillnad är nog telefonkön till kundservice, många verkar gått hem därifrån, vet inte varför riktigt, många har kanske barn, jag har aldrig träffat dom men utifrån rösterna låter många ganska unga.

Blir det långvarigt skulle jag gissa på att exekutiva auktioner kanske skjuts lite på framtiden, eller att arbetssättet kring visningar ändras. 500 på en visning är inte så vanligt, men den gränsen kan ju sänkas.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja jag jobbar för en större kedja. Just vi har sett en minskning i intäkter på ca 50 % ibland mer och ibland mindre beroende på vädret faktiskt. Solen lockar mer gäster trots corona. Regeringen har ju satt kravet också att krispaketet endast gäller tillsvidareanställda så alla andra måste man göra sig av med.
Så trist. Detta virus ställer till med mycket jobbar extra varje helg nu då all vårdpersonal behövs och en del sjuka.
Känns orättvist i min bransch skulle vi kunna jobba dygnet runt och andra blir uppsagda :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp