• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Ferratum - Lån utan UC
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Brixo - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Credifi - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Vivus - Lån utan UC

Hur länge har ni varit spärrade hos ferratum

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja absolut
Jag fick alltid låna men fick atttid erbjudande om extralån och skötte det exemplariskt
Helt plötsligt en dag var det stopp
Så är dom erbjuder extra lån man tar inte det då! Men sen om man ansöker några dagar efter får du avslag!
Helt otroliga! Jag har spärrat mig där!
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Så är dom erbjuder extra lån man tar inte det då! Men sen om man ansöker några dagar efter får du avslag!
Helt otroliga! Jag har spärrat mig där!
Jag har varit spärrad ett par år nu och fick bara svar att efter de nya reglerna så var jag inte välkommen eftersom jag lånat så mycket ..
 

ele

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Februari 2019
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Varit spärrad sedan mitten på noll noll talet när dessa lån först kom, då kunde man även skicka sms till 7-8st samtidigt vid denna tid på dygnet och få utbetalt på nån minut, pengar kom in på kontot medan man ringde nästa bolag inne från Cosmopol. 25-30K på 15 minuter, nåt sånt 04.27 på en söndag.
 

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
DayPay hade från början lånat ut för lätt och titt som tätt och fortsatt med dessa erbjudande på sms.Sedan blev det tuffare i och med att finansinspektionen började strama åt reglerna.Vet att det är allt fler och fler som fått höra att dom lånat för ofta,även om dessa individer aldrig missat att återbetala sina befintliga månadslån.Man vill ju inte citat "Låta någon hamna i en lånekarusell".Detta kunde dock DayPay ha sagt till alla kunder redan för länge sedan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp