• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur lång tid?

A

Advisa

Gäst
Poäng: 0
Sökt via advisa, fick erbjudande från Svea ekonomi. Bekräftade.
Nån som kan förklara vad som händer sen? Har ännu inte fått mail el nåt från Svea. (fick beskedet runt 9 imorse)
Hur lång tid brukar det ta innan dom skickar ut skuldebrev? Görs detta via mail el post?
Tack för svar :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Brukar gå ganska fort, kanske under dagen redan.
Vad hade du för förutsättningar och vilket belopp sökte du?
 
A

Advisa

Gäst
Poäng: 0
Brukar gå ganska fort, kanske under dagen redan.
Vad hade du för förutsättningar och vilket belopp sökte du?

Inga förutsättningar alls trodde jag .
2 anm varav en för löne utm. 15 i uc, en hel drös med förfrågningar... Medel i creditsafe.. Ingen aning i bisnode.
Men fast jobb, 240 000 års lön. Vet inte underskottet, (om de heter så) men har minskat rejält nu på sommaren.

Sökte enbart 10 000. Räcker för att jag ska kunna rensa bort alla små grejer och börja leva normalt igen..
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Grattis! :D
Lite OT här; Dina förutsättningar är väldigt likt mina. Dock bättre score och en kredit på 9 k. Jag blev inte godkänd för lån genom Advisa.
 
A

Advisa

Gäst
Poäng: 0
Grattis! :D
Lite OT här; Dina förutsättningar är väldigt likt mina. Dock bättre score och en kredit på 9 k. Jag blev inte godkänd för lån genom Advisa.

Vad trist för dig.. Hade absolut noll tro på detta.. Gjorde en sökning på advisa i våras. Denna gjordes i måndags kväll. Så blev rätt chockad när sms't kom..
Hoppas du får en lösning snart ??
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Vad trist för dig.. Hade absolut noll tro på detta.. Gjorde en sökning på advisa i våras. Denna gjordes i måndags kväll. Så blev rätt chockad när sms't kom..
Hoppas du får en lösning snart ??
Helt underbart när det är på det hållet ju! :D
Tack! :) Jag ska söka igen i november när jag bara har en anmärkning kvar och 8 ff. Så bara försöka hålla sig flytande tills dess. :)
 
Senast ändrad:

hopeless

Viktig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
5 Augusti 2018
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
71
Poäng
196
Inland känns det som att det är lite som ett lotteri vilka som blir beviljade eller inte...
 
A

Advisa

Gäst
Poäng: 0
Fast är lite luttrad än så länge...igår morse kom ett sms att jag skulle ringa dom. Hjärtat i hals gropen. Hade talat med dom onsdag eftermiddag, för jag tyckte det stod under behandling så länge på mina sidor .. Men allt var grönt..

Ringde och det hade blivit nå knas med mitt bank nummer.. Förvånad men Mailade in skärmdump på kontot..(är något jag lärt mig under dessa år i lånekarusell så är det ju att lämna rätt uppgifter).. Men ifrågasatt inget.
Fick ok på infon. Men sen i går förmiddag står det fortfarande på under behandling..
Så lär ju inte komma in nå pengar innan helgen.. Är inte kris, men känns lite luddigt och ja bli nervös innan allt är på kontot.

Mailade dom och svaret var att få jag kommit in med nya uppgifter så måste det gå under behandling igen...

Men tänker ändå kris tankar tills allt är på plats ..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp