• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur långt har ni kvar?

Lillan

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2012
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Ja Även om man själv satt sig i denna situation så är det ju inget liv i lyx och överflöd man levt, bara försöka klara sig varje dag. Men när det fattas pengar och inga vanliga banker vill veta av en så började man med några smslån och tänkte att jag betalar bort dom nästa månad. Sen bara fortsatte det.... Tycker att det går upp och ned men har kunnat betala bort kanske i smslån och dyl iaf 100 000 kr men fortfarande så dimper det ned förelägganden nu och då. Känns som man aldrig ska bli skuldfri!! Just nu är det verkligen en skitperiod men jag har bestämt mig för att jag ska klura och fundera och fixa det. Tänk om man kunde få ett banklån istället för alla dessa avbetalningar ,vilka pengar man skulle ha över då!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Ja Även om man själv satt sig i denna situation så är det ju inget liv i lyx och överflöd man levt, bara försöka klara sig varje dag. Men när det fattas pengar och inga vanliga banker vill veta av en så började man med några smslån och tänkte att jag betalar bort dom nästa månad. Sen bara fortsatte det.... Tycker att det går upp och ned men har kunnat betala bort kanske i smslån och dyl iaf 100 000 kr men fortfarande så dimper det ned förelägganden nu och då. Känns som man aldrig ska bli skuldfri!! Just nu är det verkligen en skitperiod men jag har bestämt mig för att jag ska klura och fundera och fixa det. Tänk om man kunde få ett banklån istället för alla dessa avbetalningar ,vilka pengar man skulle ha över då!

Det är ett ruttet system. Så enkelt är det.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Ruttet system och en jäkla kamp. Många säger att barn och heltidsarbete är dubbelarbete. Att vara i vår sits är trippelarbete. Inte konstigt att man är dränerad, frustrerad och gråtfärdig.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Faller allt nu så vill jag inte leva längre. Till den gränsen driver denna bransch en. Hoppas de sover gott om nätterna...
 
M

Mai

Gäst
Poäng: 0
Ja vad ska man säga,sista veckan med anmärkning nu tom söndag :) Känns overkligt efter 25år som skuldsatt.
Börja med att farsan skrev bilar på mig sen 10årsåldern och eskalera med lastbilar och båtar som dumpades runt i landet efter d blev uttjänta. Sen skrevs en enskild firma på mig som kördes ner.
Ingen utväg ur det så blev ströjobb här och där och deltid mest för hade ingen lust att betala nån annans skulder. Bostad var bara att glömma så fick posten rätt sporadiskt med många flytt.
Det blev till slut min räddning för när jag fick min son så skulle jag börja ta tag i skuldberget. Då upptäckte jag fattiga riddare och preskribering. Det mesta var preskriberat otroligt nog förutom företagsskulder som jag lyckades förhandla ner och cashade av drygt 100k.
Annars hade jag nog suttit i skuldsanering idag.
Lycka till allihopa och hoppas det löser sig för er med.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Vilket elände! Men härligt att höra att det ordnat sig nu.
Jag har mardrömmar varje natt och ibland när jag vaknar så tror jag för en sekund att det bara var en mardröm men icke. Mardrömmen pågår 24/7. Jag kommer nog snart bli inlagd för detta.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Faller allt nu så vill jag inte leva längre. Till den gränsen driver denna bransch en. Hoppas de sover gott om nätterna...
Håller helt med dej att det är genomruttet, går inte att jobba sej ur en större skuld med ockerräntor. Den orättvisa UC-scoringen som inte tar tillräckligt hänsyn till betalningsförmåga är en stor bov i dramat. Tyvärr är det "bara att hacka i sej", det går inte likt Don Quijote att slåss mot väderkvarnarna, då blir man helt utbränd. Kan du inte prata med din arbetsgivare om din situation? Det hjälpte mej mycket i mitt fall så att jag vågade släppa allt till KFM och därmed fick jag sinnesro. Ett tag var jag så utmattad och sov så dåligt att mitt omdöme blev helt skevt, kan säga att skulderna skenade iväg under denna tid, utan att jag köpte någonting, betalade bara hyra, el, mat e t c, försökte till varje pris att göra rätt för mej. Skulderna och räntorna når en sådan hög nivå att man till slut inte klarar av det, hur hög lön man än har. Många styrkekramar till dej!
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Håller helt med dej att det är genomruttet, går inte att jobba sej ur en större skuld med ockerräntor. Den orättvisa UC-scoringen som inte tar tillräckligt hänsyn till betalningsförmåga är en stor bov i dramat. Tyvärr är det "bara att hacka i sej", det går inte likt Don Quijote att slåss mot väderkvarnarna, då blir man helt utbränd. Kan du inte prata med din arbetsgivare om din situation? Det hjälpte mej mycket i mitt fall så att jag vågade släppa allt till KFM och därmed fick jag sinnesro. Ett tag var jag så utmattad och sov så dåligt att mitt omdöme blev helt skevt, kan säga att skulderna skenade iväg under denna tid, utan att jag köpte någonting, betalade bara hyra, el, mat e t c, försökte till varje pris att göra rätt för mej. Skulderna och räntorna når en sådan hög nivå att man till slut inte klarar av det, hur hög lön man än har. Många styrkekramar till dej!
Jag önskar det vore möjligt men det är väldigt invecklat. Måste chefen veta att man har löneutmätning? Jobbar i stor organisation.
Jag har stenkoll på varenda krona men lönen räcker inte just nu till alla avbetalningsplaner pga kvarskatt och krav från CSN som jag måste prioritera.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Jag önskar det vore möjligt men det är väldigt invecklat. Måste chefen veta att man har löneutmätning? Jobbar i stor organisation.
Jag har stenkoll på varenda krona men lönen räcker inte just nu till alla avbetalningsplaner pga kvarskatt och krav från CSN som jag måste prioritera.
Jag ringde till facket innan för att kolla om det finns generella regler för hur löneutmätning hanteras, men det gör det tyvärr inte. Kan du inte lite diskret kolla med er HR/Löneavdelning? Ibland står det också i företagspolicyn för de anställda.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp