Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket extra får man tjäna vid skuldsanering utan att meddela Kronofogden?

Ja, jag hoppas verkligen det. Blev som ett slag i ansiktet när man fick beskedet.
Jag fick reda på det förra Torsdagen. Fick ett meddelande på Kivra där det stod vem som skickat in och varför. Så ville juristen på kfm som har hand om ärendet att jag skulle svara på ett par frågor.
Mailade in svaren, men ringde även på fredagen för att få svar på ett par frågor jag hade.

Dom hade skickat in omprövningen i slutet av April.
Som jag förstod det så skulle nu ALLA borgenärer få ta del av denna överklagan, så hoppas att ingen annan hoppar på tåget... :/ Men då ingen annan skickat in så vore det konstigt om dom nu
kan komma och sätta sig emot, då min skuldsanering är över?

Skulle förhoppningsvis få svar om det blir avslag eller ej innan handläggaren går på sommarsemester.
Tänker att det måste va en rejäl skillnad om en borgenär gör en omprövning, 100k eller?

Jag har begärt en omprövning i början av året som fortfarande inte är klar. Jag begärde på egen ökad inkomst, nytt arbete. Under denna tiden har jag separarerat vilket jag kompletterat ansökan med. Jag fick häromdagen brev från KFM om att de hämtat info från Skatteverket om
Mig och min fd sambos inkomster från den period jag fick nytt arbete. Min stämmer helt med vad jag angett men sambons inkomster hade under perioden vart mycket högre. Är så nojig över hur detta kanna drabba beslutet, särskilt då min ekonomi är mer ansträngd nu än tidigigare på pga separation. Han hade tjänat 4000-15000 extra ett par månader utöver sin grundlön! delvis pga mycket övertid och bonusutbetalningar enligt hans förklaring. Någon som vet hur det fungerar i detta fall?
så trevligt att få detta vid midsommar och inte ha någon chans att prata med sin handläggare…

Jag har begärt en omprövning i början av året som fortfarande inte är klar. Jag begärde på egen ökad inkomst, nytt arbete. Under denna tiden har jag separarerat vilket jag kompletterat ansökan med. Jag fick häromdagen brev från KFM om att de hämtat info från Skatteverket om
Mig och min fd sambos inkomster från den period jag fick nytt arbete. Min stämmer helt med vad jag angett men sambons inkomster hade under perioden vart mycket högre. Är så nojig över hur detta kanna drabba beslutet, särskilt då min ekonomi är mer ansträngd nu än tidigigare på pga separation. Han hade tjänat 4000-15000 extra ett par månader utöver sin grundlön! delvis pga mycket övertid och bonusutbetalningar enligt hans förklaring. Någon som vet hur det fungerar i detta fall?
så trevligt att få detta vid midsommar och inte ha någon chans att prata med sin handläggare…
Oj, hade ingen aning om att man själv kan bli påverkad för ens sambo tjänar mer / jobbar extra. Jag förstår ju att de räknar på hela hushållet givetvis. Men de är ju din inkomst som ligger till grund för sanering och betalplan. Eller tänker jag galet ?

Oj, hade ingen aning om att man själv kan bli påverkad för ens sambo tjänar mer / jobbar extra. Jag förstår ju att de räknar på hela hushållet givetvis. Men de är ju din inkomst som ligger till grund för sanering och betalplan. Eller tänker jag galet ?
Ja de räknar ju på vår gemensamma inkomst trots att det är jag som har skuldsanering och inte han. Jag hoppas de tar i beaktande att vi har separerat under tiden. Hans överarbete är inget som gynnat mig och det har gått till hans egna utgifter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp