Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket extra får man tjäna vid skuldsanering utan att meddela Kronofogden?

Berätta gärna mer om förlängningen? En borgenär begärde det? För man kan inte få förlängt om man skickar in en egen omprövning. Åtminstone jag läst.

Jag har varit orolig en tid nu. Min betalplan går ut i oktober 2026. Men saneringen räcker till oktober 2027.

Har nyss skickat in en ansökning om att betala mer. Men skulle bli sne som fasen om en förlängning gjordes. Har 9000kr mer än från start. Kfm tyckte jag kunde behålla samma betalplan med 6000kr mer, den blev avslag för ett år sedan.. Så denna omprövning gäller det ytterligare 3000 med andra ord.
6000 netto eller brutto?
 
Jag gjorde min sista inbetalning nu i maj men har en fyraårig betalplan och väntar nu in det sista året och kan äntligen se mig färdig den sista maj 2027.

Det är väl egentligen inga konstigheter, skulle man tjäna mer så ansöker man om omprövning även om det är nollplan. Och förra året så blev det ganska mycket övertid pga underbemanning på jobbet men nu har vi anställt extra så jag skulle nog säga att lönen blir något mindre.

Men nollplan eller inte, det sista året känns som att det kommer bli en lång väntan. 😅
 
Jag fick förlängt 8 månader trots att årsinkomsten egentligen inte hade ökat, men tack vare jobbskatteavdragen och Tidö-partiernas reformer så ökade den "kontanta delen" av min inkomst (har en hel del förmånsbeskattning pga tjänstebil mm). Helt sjukt system egentligen att man ska ha koll på allt detta själv. Noll förtroende för skuldsaneringssystmet i Sverige (jr Finland t ex) så jag omprövar allt från nu vilket tar hur myckt resurser som helst från KFM (och våra gemensamma skattepengar). Blir nästan lite löjligt.
fick du inte möjlighet att betala en engånsbelopp ? eller blev du tvjungen att få förlängt direkt ?
 
Jag gjorde min sista inbetalning nu i maj men har en fyraårig betalplan och väntar nu in det sista året och kan äntligen se mig färdig den sista maj 2027.

Det är väl egentligen inga konstigheter, skulle man tjäna mer så ansöker man om omprövning även om det är nollplan. Och förra året så blev det ganska mycket övertid pga underbemanning på jobbet men nu har vi anställt extra så jag skulle nog säga att lönen blir något mindre.

Men nollplan eller inte, det sista året känns som att det kommer bli en lång väntan. 😅

Även jag har snart slut på min 4åriga betalplan (oktober). Och tycker det ä svårtolkat / diffust för oss i sådant läge då man har nollplan sista året.

Tex. Det står att man inte kan få förlängd betalplan om du ansöker själv. Men man vill ju vara ärlig och göra omprövning på en ökad inkomst. Så inte borgenär reagerar sista året.

Så rent krasst. Jag får återigen en löneökning 2027 på säg 1500kr. Vilket resulterar i totalt 10500kr mer än start för mig.

Jag kan ju inte betala "mer" på något som är noll sista året. Men om jag inte berättar, kan ju en borgenär få rätten på sin sida å förlänga betalplan om dom skickar in en omprövning. Det ä tala ju emot varandra.

Ska diskutera med kundtjänst. Inväntar samtal om en omprövning nu. Kanske oroar / rör till i onödan men man vill ju gärna slippa ett extra år.
Hade sett fram emot att spara till ett bilköp

Vad tror ni?
 
Även jag har snart slut på min 4åriga betalplan (oktober). Och tycker det ä svårtolkat / diffust för oss i sådant läge då man har nollplan sista året.

Tex. Det står att man inte kan få förlängd betalplan om du ansöker själv. Men man vill ju vara ärlig och göra omprövning på en ökad inkomst. Så inte borgenär reagerar sista året.

Så rent krasst. Jag får återigen en löneökning 2027 på säg 1500kr. Vilket resulterar i totalt 10500kr mer än start för mig.

Jag kan ju inte betala "mer" på något som är noll sista året. Men om jag inte berättar, kan ju en borgenär få rätten på sin sida å förlänga betalplan om dom skickar in en omprövning. Det ä tala ju emot varandra.

Ska diskutera med kundtjänst. Inväntar samtal om en omprövning nu. Kanske oroar / rör till i onödan men man vill ju gärna slippa ett extra år.
Hade sett fram emot att spara till ett bilköp

Vad tror ni?
en löneökning på 1500 ger dig totalt 18 000 per år, sedan ska ca 22% skatt bort, då får du ca 14 000 kr kvar , så nää inget att oroa sig över
 
en löneökning på 1500 ger dig totalt 18 000 per år, sedan ska ca 22% skatt bort, då får du ca 14 000 kr kvar , så nää inget att oroa sig över

Näe det ä klart. Men om man tittar tillbaka från första början att jsg klarat omprövningar med större ökningar som nu kommit upp i 9000kr mer i månaden än start. Då blir det ju en del pengar. Å kanske borgenärer vill prompt ha en del. Trots kfm gjort avslag angående mina ökningar
 
kanske det. men tänk på att förhållsbeloppet också ökar varje år, kanske din utgifter också ökar ? men ja är du osäker är det bara att skicka in! :)
 
fick du inte möjlighet att betala en engånsbelopp ? eller blev du tvjungen att få förlängt direkt ?
Nej, i mitt fall hade den "kontanta ersättningen" ökat under två års tid, även om den taxerade årsinkomsten/taxerad låg relativt stilla. Så det blev förlängt direkt tyvärr :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp