Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket får jag låna med mina förutsättningar?

Jag skulle behöva låna så mycket som möjligt, blancolån?

Riskprognos: 5,06%

Överskott av tjänst 311 200 kr (2019) inkomst just nu 29500 före skatt

Underskott av kapital 11 300 kr

Förfrågningar: 15 , ingen anmärkning

Krediter: Kreditkort 0/15000 och Northmill bank 8200/10000 utnyttjad.

Jag vill helst låna just nu, eller är det mycket bättre att vänta tills nästa månad då jag har betalat av northmill och det kommer inte synas nästa månad plus att 2 förfrågningar försvinner då?

Jag är i en liknande situation, men jag har 4 ff och 4,99% i betyg. Mitt betyg gick ner från 6,33 till 4,99 idag när 1/5 ff försvann, och imorgon försvinner ännu en ff.

Du har goda förutsättningar bortsett från dina ff. Jag känner inte till din situation, men jag hade nog väntat ut så många som möjligt, och helst väntat tills den senaste är 6 månader eller äldre. Det skulle inte förvåna mig om du landar på runt 1% när du har 3 eller färre ff. Min motivering är att ditt underskott är rimligt, din inkomst är skaplig och ditt outnyttjade kreditkort är troligtvis till din fördel. Du har för närvarande inga blancolån som jag förstår det? Även om du söker nästa månad blir det svårt med 13 ff, men det beror förstås på datumen för dessa. Det vore intressant att höra vad du har för betyg när UC uppdateras i maj och Northmill försvinner. Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp