Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket kan jag låna?

Rent generellt, hur mycket kan man låna totalt egentligen? Låt säg att jag har 30 000 kr / mån innan skatt, 360 000 kr / år, hur mycket blancolån är tillåtet att ha? Förutsatt att man har få UCs innan.

Rent generellt, hur mycket kan man låna totalt egentligen? Låt säg att jag har 30 000 kr / mån innan skatt, 360 000 kr / år, hur mycket blancolån är tillåtet att ha? Förutsatt att man har få UCs innan.
Svårt att säga. De flesta långivare har ett tak på 350 000, även om en del med 400 000 och 500 000 (Bank Norwegian bla) har börjat dyka upp. Tror att man med en helt ren upplysning och utmärkt kreditbetyg kan få fatt i två stora blancolån till rimlig ränta, och sedan kan man nog fylla på med några lite mindre seriösa aktörer. Varför man nu skulle vilja det.

Generellt sett tror jag att man kan säga att man kan låna upp till sin årsinkomst, men det är många faktorer som spelar in, så det är verkligen generellt.

Senast ändrad:
Jag skulle tippa att du skulle kunna få ihop kring 400000, fördelat på 2-3 kreditgivare

När du ska låna pengar via ett blancolån så erbjuder de flesta banker idag lån upp till 350 000. Hur mycket du får låna baseras på din årsinkomst och om du är ensam sökande eller har en medsökande. Då räknas det på era bådas inkomster.

Ett blancolån baseras inte enbart på en årsinkomst utan det är även andra faktorer som spelar in. Därför görs alltid en kreditprövning för att se om du har en bra kredithistorik. Dessutom ser man till hur gammal du är och om du har tidigare lån eller krediter som kan påverka ett nytt lån.

Många kreditgivare skriver redan på sina hemsidor vad de kräver att du ska ha minst i årsinkomst för att kunna söka lån hos dem. En del av dem kan låna ut pengar upp till 2,5 gånger din årsinkomst, men de allra flesta kreditgivarna lånar enbart ut upp till 80 % av din inkomst.

Är det möjligt att låna 250 000 blanco med en inkomst på 360tkr. Inga tidigare lån eller krediter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp