• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur mycket lån i relation till sin inkomst?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Vill minnas att det har hänt för inte så värst längesen. Minns inte vem det var här i forumet som skrev det men det är möjligt. Visserligen inte alls vanligt såklart. Precis lika osannolikt som att en annan får låna över 100,000 kr med anmärkningar. Men allt är relativt och beroende på andra faktorer såklart, sen är min personliga åsikt och säkert många andras här inne att UC-betyget är ett lotteri och rent ut sagt, ett skämt. :)
Ok vore intressant att veta lite mer kring summa, ränta, vilken förmedlare osv. Tycker det skrivs lite om detta och därför vore det intressant att veta tycker jag. Då det kanske är många här som undrar
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Jag fick samla 350K när jag hade totalt 1,2 i blanko hos Nordax till 17,8% ränta. 10 år.
UC tror jag låg rund 24%. Januari 2021.
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Nån mer som fått beviljat samlingslån med 2Xinkomst ? Under detta år ?
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Tror att det skulle bli ganska svårt att för mig exempelvis få ett samlingslån på 956.000 kr som är 2x min årsinkomst ;)
Menar alltså om det går att få lån som är 2xinkomst redan.
Dvs som Doodles skrev han fick lån, fast han hade 1,2 M Blanko och en inkomst på 570 000 kr och undrar om någon mer fått beviljat med dessa förutsättningar i närtid ?
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Menar alltså om det går att få lån som är 2xinkomst redan.
Dvs som Doodles skrev han fick lån, fast han hade 1,2 M Blanko och en inkomst på 570 000 kr och undrar om någon mer fått beviljat med dessa förutsättningar i närtid ?
Precis vilket alltså är strax över 2x inkomsten, till och med. Vilket betyder att Doodles totalt fick 1,5 miljoner i blanco efter samlingslånet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp