Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket låna. Finns det ingen vettig info seriöst ?

Tja. Kortfattat: jag vill få ut ca 600 tusen, jag vet att folk har lyckats med det genom att söka olika lån samtidigt eller ringt en bank och samtidigt accepterat ett annat erbjudande. Min fråga är hur går dom tillväga? Finns det någon med erfarenhet som lyckats få igenom 2 3 lån.

Förutsättningar: 24k före skatt. Kreddy 0.4. inga förfrågningar inga lån inga anmärkningar. 20k i kredit som avslutats. Tacksam för svar.

Lägg in en ansökan på 300k hos två olika förmedlare och skicka den samtidigt.

Skulle de funka att lägga in från två olika telefoner och dra iväg ansökan samtidigt ? Man tänker ju att det borde funka , acceptera ett erbjudande från ena låneförmedlareb och ett från andra ?

Jojo räntorna spelar ingen roll. Jag tänker mer på att det kan vara svårt att bli beviljad 2 lån på 300 tusen kr samtidigt. Bankerna får väl någon sorts signal att man accepterat ett lån redan oavsett vart man söker det eller har jag fel ?

Det jag tror kan krocka är att det flesta långivare samarbetar med ungefär lika banker , och då ser kanske vi säger bank 1 att dom fått en ansökan till från samma person men från en annan låneförmedlare med

Jojo räntorna spelar ingen roll. Jag tänker mer på att det kan vara svårt att bli beviljad 2 lån på 300 tusen kr samtidigt. Bankerna får väl någon sorts signal att man accepterat ett lån redan oavsett vart man söker det eller har jag fel ?

Du kommer få avslag från vissa banker och bud från vissa. Vissa banker som du gett dig bud hos ena förmedlaren kommer ge dig avslag hos den andra förmedlaren för att ansökan redan är aktiv någon annanstans. Men du kommer ändå få bud. Nej bankerna får ingen signal och även om dom hade fått det så får du väl söka lån hos hur många förmedlare du vill, det är upp till bankerna om dom vill ge dig bud eller inte.

Sen spelar självklart dina förutsättningar stor roll. Du kan lika gärna få avslag från alla om dom inte anser att du är tillräckligt kreditvärdig.

Det jag tror kan krocka är att det flesta långivare samarbetar med ungefär lika banker , och då ser kanske vi säger bank 1 att dom fått en ansökan till från samma person men från en annan låneförmedlare med
Precis dem kommer att se att det redan är en aktiv ansökan på annan förmedlare.
Den andra du söker hos kommer även se att det är en annan förfrågning samma dag. Du kan säkert få 2 lån ändå men kan nog bli problem med om dem misstänker att du lånar upp dig mkt direkt så kan nog komma frågor

Du kommer få avslag från vissa banker och bud från vissa. Vissa banker som du gett dig bud hos ena förmedlaren kommer ge dig avslag hos den andra förmedlaren för att ansökan redan är aktiv någon annanstans. Men du kommer ändå få bud. Nej bankerna får ingen signal och även om dom hade fått det så får du väl söka lån hos hur många förmedlare du vill, det är upp till bankerna om dom vill ge dig bud eller inte.

Sen spelar självklart dina förutsättningar stor roll. Du kan lika gärna få avslag från alla om dom inte anser att du är tillräckligt kreditvärdig.
Jag vet förr när jag sökte hos förmedlare för 2 år sedan med ca 10 dagars mellanrum då var jag tvungen att skicka in och visa att jag inte hade tagit något lån på första ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp