• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur mycket minskar skulden vid löneutmätning?

trskiho

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Juli 2019
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Vill du inte bli skuldfri? Tänker att en så stor skuld knappt minskar med din löneutmätning?

Det blir jag om 1.5 år när min fru kommer ut i arbete som fsk. Då har vi mer pengar och kan putta in 15-20k i månaden på skulden som är på 820k.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Det blir jag om 1.5 år när min fru kommer ut i arbete som fsk. Då har vi mer pengar och kan putta in 15-20k i månaden på skulden som är på 820k.
Det går absolut att få ner skulderna hos kronofogden, bästa är att ringa runt till dom olika inkasso bolagen och försöka få ner räntan , jag betalar mindre ränta nu hos kronofogden än jag gjorde innan faktiskt :) innan jag släppte till kronofogden så låg mina räntor på ca 120k på det som ligger hos kronofogden. Idag kanske det blir 90k .. sen har jag två stora lån som ger ca 80k till i räntor per år som inte ligger hos fogden utan betalas separerat ! Så för mig har det lönat sig att släppa allt
:) minskar ändå med 8k per månad hos fogden :) innan så ökade skulderna med 15k per månad :) nu minskar det med 20k :)
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Min skuld hos kronofogden kostar ca 6000 kr mån och den ligger på 390k ... minskar med 8400 kr månad .. så visst minskar skulderna där med :)
Jag får verkligen inte ihop dina siffror. Hur kan det minska med mer än du betalar??
 

trskiho

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Juli 2019
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Okej, det låter ju bra!

Kommer inte att vara skuldfri innan jag är 40 år iaf. Jag är mellan 30-35 idag. Drömmen om hus kan man glömma direkt. Köpa hus isf när man är 50 bast, nej tack.

Kanske finns en liten ljusglimt när min fru kommer ut i arbete om 1.5 år och vi båda tar in netto 50-52k i månaden.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 491
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Kommer inte att vara skuldfri innan jag är 40 år iaf. Jag är mellan 30-35 idag. Drömmen om hus kan man glömma direkt. Köpa hus isf när man är 50 bast, nej tack.

Kanske finns en liten ljusglimt när min fru kommer ut i arbete om 1.5 år och vi båda tar in netto 50-52k i månaden.

Jag kommer väl vara fri strax efter att jag fyllt 39. :confused: Inte kul när man tänker sig att man borde ha det ganska bra i den här åldern om man inte satt sig i skuld.

Oj, ja då har ni verkligen bra löner!
 

trskiho

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Juli 2019
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Oj, ja då har ni verkligen bra löner!

Jag jobbar som lagermedarbetare hos en utav de större matgrossisterna i vårt avlånga land och arbetar bara eftermiddag. Får ut 27-29k netto med OB. Min fru utbildar sig till förskollärare och är färdig i januari 2022. Hon lär väl hamna på en 31-32k brutto och 23-24k netto i mån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp