• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur mycket minskar skulden vid löneutmätning?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Vad menas med delgivning då? Kommer dom hem och mäter ut tex soffa o tv och sånt då eller vad innebär det?
Nej inga vardagliga saker i hemmet. Bankmedel, lönekontot, pensionssparande /annat sparande, hus, båtar bilar extremt värdefulla smycken /klockor typ.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Hur räknar dom vid löneutmätning och hur får jag det? Måste jag prata med dom då eller inte?
Det kommer sen när du har skulder till kronofogden. Får hem papper där man ska skriva in lön och sånt sen räknar dem ut vad dem kan dra från lönen
 

Chrrillee

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Oktober 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Det kommer sen när du har skulder till kronofogden. Får hem papper där man ska skriva in lön och sånt sen räknar dem ut vad dem kan dra från lönen
Nu har jag löst 14 av papperna som kom hem igår, med olika avbetalningsplaner hos olika inkasso bolag.. inkassobolagen säger att jag ej ska skriva på breven från KF medans KF säger att jag ska det.. hur gör jag?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp