Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Hur samla lån på 150 000 kr trots hög UC-skuld?

Aktiv medlem
Poäng: 7
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
7
Poäng
7
Hej igen.
Hur tusan ska jag kunna få bort mina lån utanför UC på 150000kr. Det akuta är 75000kr. Dessa skitlån äter upp min ekonomi med höga amorteringar från bl a binly och credifi.övriga 3 banklån klarar jag med bra ränta samt ett billån på 39.500 kr kvar att betala.
Är ju hårt skuldsatt med 647.000kr på UC sen skitlånen som jag skulle behöva få bort.

Får jag något lån med denna höga skuldkvot?.

2 uc förfrågningar 7 månader gamla
Betyg 0.7
Mycket bra uc score
Inkomst 513.000kr

Mvh
tordas

Erbjudande lär du få. Din skuldkvot är inte så hög, lite över 100%

Du får lätt 150k. Så länge du fyller i att du ska samla hela beloppet.

Citerar mig själv från tråden förra veckan?:

"
Alltid svårt att veta innan. 0.8 är inte katastrofalt, men heller inte så bra om man vill ha för att försöka få bra ränta. Som @Pojop nämnde lär du få några erbjudanden, men knappast några bra. Helst skulle du vänta tills dina ff försvinner, men förstår det känns länge med 5 månader.

Om jag hade varit du och lånen utanför UC verkligen är katastrofdåliga hade jag nog testat bara för att bli av med dem och ersätta 6 kassa lån med ett halvdåligt från en mer "seriös" aktör. Men det är i så fall bara första steget. Sedan skulle jag ägna det närmaste året (medan du väntar ut dina då 3 ff) till att betala ner så mycket som möjligt på det nya (och högst troligt sämsta av dina fyra blancon) och sen försöka samla allt på ett ställe om ett år. Sälj, jobba extra, dra ner på vardagskostnader osv. Helst vill du ner under 500 K totalt då många aktörer har det som övre gräns för vad de lånar ut. Näst bäst är att i alla fall hamna under belångsgrad 1.0 (alltså att du har lägre lån än registrerad inkomst).

Det kan såklart också hända att du inte får några erbjudanden alls:-(. Då skulle jag köra samma nit för att få ner de sämsta skulderna det närmaste året. Ju sämre skulder, desto mer effekt på extraamorteringar. Läs in dig på snöbollsmetoden i så fall tycker jag. Lycka till"

Kort sagt tycker jag du ska försöka. Även om du skulle få typ Marginalen på 20 procent vore det ju mycket bättre än Binly och de andra skitlånen. Lycka till som sagt. Och uppdatera gärna hur det går!

Måste få ett lån så jag blir av med binly och credifi . Där dom kräver månadsbetalningar på 8-10 tusen.
Så räntan mindre problem just nu.

Ja då får du söka via en förmedlare eller direkt via banken om du så vill. Du har ok förutsättningar.

Jag fick samlingslån på 350' igår, 708' i skuld o 586' i lön med 2,4 i uc o 0 ff. Du har ju bättre betyg.
men jag tyckte det va lite märkligt att jag fick det utan lösenkrav med tanke på min skuldsättning...

Så du bör lätt få erbjudande

Jag fick samlingslån på 350' igår, 708' i skuld o 586' i lön med 2,4 i uc o 0 ff. Du har ju bättre betyg.
men jag tyckte det va lite märkligt att jag fick det utan lösenkrav med tanke på min skuldsättning...

Det var inte illa, stort grattis! Vad fick du för ränta och vilka var det du fick hos? Fick du fler erbjudanden?

Måste få ett lån så jag blir av med binly och credifi . Där dom kräver månadsbetalningar på 8-10 tusen.
Så räntan mindre problem just nu.
Testa att söka. Jag har som tur var aldrig hamnat i klorna på Luma Finans, men det verkar vara rena helvetet, som att fastna i kvicksand.

Det var inte illa, stort grattis! Vad fick du för ränta och vilka var det du fick hos? Fick du fler erbjudanden?
Tack :)

Sökte via lendo och fick dessa:
ikanobank 350' 12år effektiv ränta 9,23% Inga lösenkrav

Svea 350' 12år effektiv ränta 9,47%
Inga lösenkrav

Medmera 350' 12år effektiv ränta 9,51%
Inga lösenkrav, inhämtning trans/historik

Morrow 350' 12år effektiv ränta 10,26%
Lösenkrav 68500'

Collector 350' 12år effektiv ränta 10,93% Inga lösenkrav

Thorn 250' 10år effektiv ränta 13,87%
Inga lösenkrav

Nordax 200' 10år effektiv ränta 21,09%
Inga lösenkrav

Och jag valde ikano bank

Senast ändrad:
Problemet är ju att många inte löser lån utanför Uc.
Men efter 13 okt när 1 förfrågan försvinner drar jag iväg en ansökan= vinna eller försvinna haha

586 deklaratat eller vad du snittat so far i år? Ändå fina erbjudande

556 deklarerat 2025 - 48850:- (586) nu som jag även angav i ansökan, ja jag blev väldigt paff att jag fick så bra erbjudanden med min skuldbild
Skönt! Angav du din faktiska månadskostnad för alla lån i ansökan eller sänkte du vad du faktiskt betalade? Verkar vara en rätt avgörande faktor

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp