• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur samla lånen

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Har 5 i uc dvs mindre bra värdighet..
Mina lån är Ica banken 107 k ränta 8%
Brocc 68 k ränta 9%
Sen northmill 28 k och monetti 14 k.

Inkomst 280 k. 8 ff varav en går ut nu i mitten april..
Hur ska jag samla lånen och tror ni jag får erbjudande på att samla allt? Eftersom jag har mindre bra kreditvärdighet kanske det är bättre att bara samla brocc och northmill samt monetti och alltså köra på två större lån dvs behålla Ica lånet som det är nu. Vad tror ni? Min kreditvärdighet lär inte vara bättre i april då jag använt mer av northmill krediten den här månaden...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Oam

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
26 Januari 2019
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Hur länge har du betalat in till ICA banken? Har du betalat i tid? I så fall ringer du och säger att du vill lösa lånet för att du fått en bättre ränta hos en annan bank. Hen kommer då fråga hur mycket du fått i ränta. Svara då 4.5%. Då kommer han förhoppningsvis erbjuda dig deras bästa ränta som ligger på 3.84%. Så gjorde jag förra veckan och minskade från 7.70% något till 3.84% hos just ICA. Prova kan du göra. Du binder inte upp dig på att säga att du ska lösa lånet.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Har betalat under ett halvår nu och ja i tid. Ok då kanske man ska börja med att ringa dem och säga att jag samlar lånen hos annan långivare med bättre ränta för att se vad dom kan erbjuda. Kan det vara läge att försöka baka in småkrediterna ochskå isåfall fast då vill dom säkert ta uc...
 

Oam

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
26 Januari 2019
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
De höjer inte befintligt lån utan då måste du söka nytt. Börja med att försöka sänka räntan på ICA lånet
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Jag hade väntat ut ff i april sen sökt på hela summan, du får bud på lägre om de inte beviljar så hög summa. Jag fick lån med 4,7 i betyg (mindre bra) så behöver ju inte vara ett hinder
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp