Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur samlar jag 350 000 kr i skulder? Tips för skuldsanering och lån

Hej !
jag har satt mig själv i skiten , jag har haft kreditkortsskulder och klarna osv som jag flyttat från och tillbaka. Ansökte om lån hos Nordea förra året för att samla ihop , bara det att det inte blev hela summan av totala skulden .. så jag var haft den lånet plus de som ej kom med i lånet , som bara blev större .
Totala är runt 350 000.
ska jav försöka på nytt ansöka om samlingslån?
jag är medlem i facket vision så jag kan kanske försöka med medlemslån genom danske bank ?
just nu känns det som alla mina pengar går åt olika delbetalningar :(

Det låter tufft, men du är inte ensam i den här situationen och det går att få ordning på det. Ett nytt samlingslån kan vara värt att undersöka, särskilt om du kan få bättre ränta och faktiskt få med hela skulden den här gången, men risken är att du inte blir beviljad eller får sämre villkor om din ekonomi redan är ansträngd. Medlemslån via facket kan ibland ge bättre ränta, så det är absolut värt att kolla. Samtidigt kan det vara klokt att prata med en budget- och skuldrådgivare i kommunen som kan hjälpa dig lägga upp en plan och se om det finns andra lösningar, som att prioritera rätt skulder eller förhandla om villkor. Det viktigaste nu är att stoppa att skulden växer och få en tydlig överblick över allt.

Låter tufft. Vad har du för ränta idag? Ett tips är att använda exempelvis Plus1 för att samla ihop hela skulden och komma på benen igen med en samlad ekonomi. De sänker räntan varje månad om du betalar enligt plan

Låter tufft. Vad har du för ränta idag? Ett tips är att använda exempelvis Plus1 för att samla ihop hela skulden och komma på benen igen med en samlad ekonomi. De sänker räntan varje månad om du betalar enligt plan
Får man pengarna på kontot eller betalar dem skulderna? Vet du de?
Är det en låneförmedlare som lendo, sambla osv?

Senast ändrad:
Dom ska betala skulderna åt dig. Nej det är en långivare, alltså slipper du hålla på med en förmedlare. Ring och kolla med dom! Säg till hur det går för dig, håller tummarna!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp