Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ser bankerna på samlingslån?

Fått en fundering på senaste..

Ett samlingslån för att samla lån och krediter borde väl i praktiken se ut som något positivt hos bankerna?

Vi säger att man vill samla 300k av sina 500k i total skuld för att få ner kostnaderna och eventuellt även i ränta, varför ses det nästan alltid som ett "ytterliggare" lån av bankerna? Man belånar sig aldrig mer än det man redan är belånad då man endast ska samla ihop lånen?

förstår ni hur jag menar? Borde inte ett samlingslån med lösenkrav vara betydligt lättare att skaffa än att bara låna mera? Det känns väldigt svårt om man har ett par ff senaste månaderna att få det godkänt. Skulle nästan påstå att när de går på endast uc score så är det väldigt fyrkantigt..

Några gissningar - har inte facit:

Seriösa banker tittar på om dom tror att man kan betala hela lånet. Beloppet i säg anser man som risk kan jag tänka mig. Visst man vill samla 300.000 och få bättre ekonomi. Men skiter det sig så är det också en och samma borgenär som tar större smäll.

Man är mer villiga att låna ut 10.000 än 50.000 och mer villiga att låna ut 50.000 än 100.000. Mer villiga att låna ut 100.000 än 300.000

Sen också måste man ta sig förbi kreditupplysningen. Bankerna har en lite mer kompetent bedömning gällande samlingslån. Men UC ser väll bara att man har 500.000 och ska låna 300.000. UC ser ingen skillnad på samlingslån och nytt lån tror jag

Några gissningar - har inte facit:

Seriösa banker tittar på om dom tror att man kan betala hela lånet. Beloppet i säg anser man som risk kan jag tänka mig. Visst man vill samla 300.000 och få bättre ekonomi. Men skiter det sig så är det också en och samma borgenär som tar större smäll.

Man är mer villiga att låna ut 10.000 än 50.000 och mer villiga att låna ut 50.000 än 100.000. Mer villiga att låna ut 100.000 än 300.000

Sen också måste man ta sig förbi kreditupplysningen. Bankerna har en lite mer kompetent bedömning gällande samlingslån. Men UC ser väll bara att man har 500.000 och ska låna 300.000. UC ser ingen skillnad på samlingslån och nytt lån tror jag
Jo men de köper jag, känns väl ändå som att de borde finnas lite överseende med just benämningen av att samla för att få mer över till tex extra amortera för att förenkla den ekonomiska situationen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp