Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur ska jag betala av lånen snabbast

Ny medlem
Poäng: 2
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej, jag har några mindre krediter jag skulle vilja bli av med så snabbt som möjligt.

Inkomst: 22000 (Efter skatt), har däremot flertalet månader jag får ut över 30.000
Hyra + nödvändiga utgifter: 9000kr

Skulder hos företag med UC:
Northmill:
50.000 Kredit
15.000 Kreditkort
Utanför
Lumify: ~18.000kr
Saldo Bank: ~3000kr (Hos Svea Inkasso med avbetalningsplan som följs varje månad)
Flexkontot: 3000kr
Smspengar / Gfmoney: 3000kr (Kan inte logga in på hemsidan finns dem kvar?)

Min fråga är hur ska jag snabbast betala av dessa lån samt säga upp krediterna, måste betala northmill pga UC

Sök betalningsfri månad hos Northmil kredit och lägg pengarna på de små lån flexkonto och det på inkasso. Sluta betala till Lumify , de brukar skicka till inkasso efter ca 3 månader. Då får du tid att avsluta Saldo, Smspengar och Flexkonto. När du betalat av dem avsluta dem och be om att de ska spärra dig för lån hos dem. Nu ska du försöka betala av Lumify. Betala varje månad så mycket du kan tills du blir av med dem Spärra dig hos dem , de är mest farliga av alla på marknaden. Sen har du bara Northmil och där behöver du strategi att betala av 10 tusen i taget ich sänka din kreditgräns varje gång du lyckas betala. Det här tar tid, disciplin och tålamod.
Vad har du för UC om du loggar in på Kreddy appen? Hur många förfrågningar på UC det senaste året?

Sök betalningsfri månad hos Northmil kredit och lägg pengarna på de små lån flexkonto och det på inkasso. Sluta betala till Lumify , de brukar skicka till inkasso efter ca 3 månader. Då får du tid att avsluta Saldo, Smspengar och Flexkonto. När du betalat av dem avsluta dem och be om att de ska spärra dig för lån hos dem. Nu ska du försöka betala av Lumify. Betala varje månad så mycket du kan tills du blir av med dem Spärra dig hos dem , de är mest farliga av alla på marknaden. Sen har du bara Northmil och där behöver du strategi att betala av 10 tusen i taget ich sänka din kreditgräns varje gång du lyckas betala. Det här tar tid, disciplin och tålamod.
Vad har du för UC om du loggar in på Kreddy appen? Hur många förfrågningar på UC det senaste året?
Har cirka 54%, misstänker att det är pga att jag har 102% i utnyttjat belopp just nu pga räntor osv.

Har ungefär 6 UC förfrågningar.

Så bästa är att direkt avsluta alla dem små krediterna nästa lön och därefter gå på lumify samt northmill. Tänker minimi betalning på northmill och betala så mycket som möjligt på lumify (borde kunna bli av med den på cirka 1-2 månader)

Samt gällande northmill är det bättre att bli av med kreditkortet så fort som möjligt och enbart betala av minimi på krediten tills kreditkortet är borta?

Det är bäst om du kan betala av så fort det går eftersom då betalar du mindre ränta. Du kan t ex betala av så mycket du kan och t ex när du hamnar under 40 tusen kontaktar du dem och ber sänka kreditgränsen permanent till 40 tusen. Sedan fortsätter du till 30, 20, 10 och till slut avslutar du helt krediten.
Alternativet till denna upplägg är att söka ett samlingslån och lösa allt på engång. Men då har du ett lån som du behöver betala varje månad. Darför jag frågade om ditt UC score. Men det första altetnativet är kanskre bättre för dig då dina skulder är små.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp