Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska jag göra? (samla lån för att få ner månadskostnad)

Hej,

Jag funderar på om jag ska samla lite i slutet av december för att få ner mina kostnader. Såhär kommer min situation att se ut. Privatlånen är till familjemedlemmar som kan ha hand om lånen om det krävs, det viktiga är att få ner kostnaderna per månad.

Lånen kommer ungefär att ligga på den här nivån då +/- 2000 kronor.
Blanco 1: 82 000 (2200:-/månad).
Blanco 2: 77 000 (1050:-/månad)
Privatlån 1: 85 000 (2100:- /månad)
Privatlån 2: 90 000 (1200:-/månad)
Totalt: 334 000 (6550:-/månad)

Min uc kommer se ut enligt följande:
250 000 taxerad
Nuvarande betyg: 4.2% (11 ff, beräknar att den kommer sjunka då jag betalar av och 9 ff kommer att försvinna)
Förfrågningar i december: 2

Vad gör jag smartast i att samla samtidigt som det är rimligt att jag blir beviljad?

Jag funderar på att ansöka om att samla Blanco 1 och Blanco 2, men betala av Blanco 1 och Privatlån 1 med dessa pengarna. Jag hade då minskat till att betala 4100 per månad istället för 6500, räknar med Lendos kalkyl här.

Optimalt hade varit att samla 334 000 över 10 år och därmed betala 3700 i månaden samtidigt som jag inte behöver ha lån hos familjemedlemmar. Göra detta genom att söka på Advisa + Lendo på hälften och sedan acceptera två förslag? Kan jag få problem?

Förlåt för lång text, hoppas någon orkade ta sig hela vägen och har några synpunkter.

Tack!

stor risk att du får lösenkrav om du söker "samla lån" för hela beloppet och de lär inte godta att lösa privatlån, men du kan alltid chansa att du inte får lösenkrav.

har du något kreditkort som du använder eller är det endast 159.000 som syns på UC?

Du kan få problem då många banker svarar hos både lendo och advisa, dom kan dra tillbaka erbjudanden om dom ser fler propåer innan utbetalning av lån 1 är klar

Det är det enda som syns på UC.

Men om jag söker på Lendo, godkänner, söker Advisa, väntar och ser om Bank 1 reagerar och sedan acceptera bank 2 på Advisa? Måste ju inte vara samma vecka, bara inte UC uppdaterad.

Det är det enda som syns på UC.

Men om jag söker på Lendo, godkänner, söker Advisa, väntar och ser om Bank 1 reagerar och sedan acceptera bank 2 på Advisa? Måste ju inte vara samma vecka, bara inte UC uppdaterad.
Bankerna blir redan misstänksamma att du ens söker Advisa så tätt in på Lendo, att de drar tillbaka sina erbjudanden som de gav via Lendo. Detta gäller för de banker som erbjuds via både Lendo och Advisa. Du bör minst vänta på att du fått pengarna via Lendo ansökan.

Jag sökte via lendo i juni. Fick ut pengar. Sökte sedan att höja mitt lån på sevenday. De sa då att jag redan hade en förfrågan från Lendo hos dom och att sådana ligger kvar i 3 månader hos bankerna.

Enligt dom så nekar nästan alltid bankerna om det kommer in 2 st förfrågningar under 3 månader.

Jag sökte via lendo i juni. Fick ut pengar. Sökte sedan att höja mitt lån på sevenday. De sa då att jag redan hade en förfrågan från Lendo hos dom och att sådana ligger kvar i 3 månader hos bankerna.

Enligt dom så nekar nästan alltid bankerna om det kommer in 2 st förfrågningar under 3 månader.
Detta var intressant, då borde de flesta banker även neka om de ser en ff som är färskare än 3 månader? Eller är det just att man varit potentiell kund som gör att man inte kan söka igen inom 3 månader.

Jag ringde runt endel och frågade om jag kunde få ett lån innan jag ansökte för att slippa förfrågningar i julas. Då hade jag gjort en ansökan i november via freedom finance och fick avslag. Då sa alla jag pratade med att det skulle gå minst 3 månader innan jag borde ansöka för att öka mina chanser så ansökan ligger kvar såpass länge.

Jag fick såklart ansöka ändå men alla avrådde mig. T.om Lendo som ändå säkert tjänar på att alla lånar.

Hej,

Jag funderar på om jag ska samla lite i slutet av december för att få ner mina kostnader. Såhär kommer min situation att se ut. Privatlånen är till familjemedlemmar som kan ha hand om lånen om det krävs, det viktiga är att få ner kostnaderna per månad.

Lånen kommer ungefär att ligga på den här nivån då +/- 2000 kronor.
Blanco 1: 82 000 (2200:-/månad).
Blanco 2: 77 000 (1050:-/månad)
Privatlån 1: 85 000 (2100:- /månad)
Privatlån 2: 90 000 (1200:-/månad)
Totalt: 334 000 (6550:-/månad)

Min uc kommer se ut enligt följande:
250 000 taxerad
Nuvarande betyg: 4.2% (11 ff, beräknar att den kommer sjunka då jag betalar av och 9 ff kommer att försvinna)
Förfrågningar i december: 2

Vad gör jag smartast i att samla samtidigt som det är rimligt att jag blir beviljad?

Jag funderar på att ansöka om att samla Blanco 1 och Blanco 2, men betala av Blanco 1 och Privatlån 1 med dessa pengarna. Jag hade då minskat till att betala 4100 per månad istället för 6500, räknar med Lendos kalkyl här.

Optimalt hade varit att samla 334 000 över 10 år och därmed betala 3700 i månaden samtidigt som jag inte behöver ha lån hos familjemedlemmar. Göra detta genom att söka på Advisa + Lendo på hälften och sedan acceptera två förslag? Kan jag få problem?

Förlåt för lång text, hoppas någon orkade ta sig hela vägen och har några synpunkter.

Tack!

Hej!
Jag tycker inte du ska ta blanco för att betala av en familjemedlem. Det beror ju på om familjemedlemmen vill ha pengarna? Är allt lugnt och du får betala den månadskostnaden över en längre tid så tycker jag du ska samla dina 2 blancolån. Det blir ca 150 000 kr och då kan du ta lång återbetalningstid. Därefter kanske du kan lägga fokus på att betala av dina privata lån lite snabbare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp